Najell easy eller ergobaby embrace?

Carmeen

Andre møte med forumet
Er på jakt etter bæresele som kan brukes fra nyfødt. Har allerede en sele som jeg brukte med nr 1, men selv om det står at den skal kunne brukes fra nyfødt syntes jeg ikke det var greit å bruke den før 3 mnd.
Har egentlig lyst på bæresele fra Artipoppe, men klarer ikke helt å rettferdiggjøre å bruke så mye penger på en bæresele som jeg mest sannsynlig kun får brukt til 1 barn og de er ikke veldig lette å få tak i brukt.
Leste at najell easy og ergobaby embrace skal være rimeligere alternativer med mange av de samme egenskapene som artipoppe sin bæresele. Noen som har erfaring med disse og vil dele?
 
Angående Artipoppe brukt: sjekk gruppen Kjøp og salg bæretøy, legg eventuelt inn et innlegg i ISO seler og tilbehørs-tråden. De dukker stadig opp der inne. :)
 
Her ikke erfaring, men for meg står det også mellom en av det to. Så følger :happy:
 
Jeg har hatt Kahubaby, som også kan brukes fra start, enkel i bruk og varer til ett år. Embrace passer til babyen er en 3-5 mnd bare, avhengig av hvor tung babyen er :) altså ja de sier selv at man KAN bruke den lenger, men da vil den sige i bruk og ikke være like komfortabel. Den er likevel veldig fin til nyfødt da :)
Bare utfra bæreerfaring, vil jeg ved å se på Najell easy si at den ser for stiv ut til en nyfødt. De trenger gjerne noe mykt/føyelig børetøy fordi de også liker å få armene opp til ansiktet for å roe seg mens de sover.
Sjekk ut baerelykke.no på Instagram. Hun har mange fine tips for bæring av nyfødt.

Men av de to du vurderer så skulle jeg ha sagt Ergobaby Embrace. :) Artipoppe er også ofte litt diger akkurat til nyfødt. Mange ting er veldig fine fra typ 3-4 mnd, mens nyfødttiden gjerne krever et bæretøy som er ekstra mykt og føyelig for å tilpasses den bittelille og puddingaktige kroppen.

Som sagt veldig fornøyd med Kahubaby selv, og Coracor elastisk bæresjal. Det er enklere å lære seg enn man skulle tro :)
 
For helt nyfødt synes jeg sjal/ringslynge er det beste! Elastisk sjal er fint på de minste synes jeg

Når det gjelder artipoppe-selene anbefaler jeg dem. De er ikke de billigste, men sjekk ut Finn og kjøp salg bæregrupper på Facebook. Om du vil ha en rabattlink på 50€ send meg en PM her så kan du få med meg. Jeg bruker min hver dag! De er også lettsolgte etter endt bæretid

Jeg har ikke erfaring med de andre du nevnte, men jeg ville altså vurdert et rimelig elastisk sjal eller ei ringslynge til helt nyfødt
 
Har prøvd litt forskjellig, veldig fornøyd med embrace til nyfødt, men varer bare til ungen er ca 7 kg. Da begynner den å bli ubehagelig og siger. Samme som med elastisk sjal egentlig. Sjal er jo ekstra kos, men ikke like enkelt å få til. Må øves på for å få det bra til :)
 
Back
Topp