Når starter dagen hos dere? Har dere noen faste morgenrutiner?

M

Moderator Eve

Guest
Når dere i huset oppe og hopper for dagen?
Har dere noen faste daglige rutiner?
 
Nå som jeg er sykmeldt, og ikke sover noe særlig på nettene på grunn av bekkensmerter - står mannen min opp klokka 7, og tar med seg vesla på snart tre. Vekker de fire som skal på skolen, og sørger for at de er kledd etter vær og vind, at de spiser frokost og smører (og TAR MED) matpakker. Passer på at de husker gymtøy, treningsutstyr eller trompet, eventuelt andre ting som ski/skøyter.

Når de store har forlatt bygningen, spiser han og vesla frokost sammen, og leker/rydder frem til jeg står opp i ti-tiden.
 
Minstemann starter dagen mellom 4-5, så da går vi ned og venter på at resten av huset skal stå opp. Smører matpakker ca 6:30, så morgenstell også ut døra ca 7:30.
 
Nå som jeg er sykemeldt står vi opp klokka 7 hver dag. Vanligvis er vi oppe senest 0630.
Så ser gutta litt på TV mens de spiser frokost, kler på seg og tasser bort til skole og barnehage klokka 8.
 
12åringen står opp 0615 i ukedagene. Da dusjer hu, steller seg og spiser frokost.
Jeg og 7 åringen står opp 0700. Spiser frokost og steller hu.

Så går de til skolen rundt 0750.

I helgene står de opp alt mellom 0730 og 1000. Da ser de tv, minste leker gjerne, og de lager seg frokost. De vekker oss ikke. Så vi står opp når vi selv våkner.
 
De står opp mellom 5-5.30 :(
Mannen står alltid opp med de. Er sååå B-menneske. Begynner på jobb 10, så står opp ca 8. Da har han gitt de frokost, smurt matpakker etc. Jeg hjelper med tannpuss og børster håret. Han følger de og jeg henter de som regel :) I helgene får jeg alltid sove ut. Snille mannen <3
 
Sover til 8, spiser frokost og spiller Candy Crush / scroller på nettet frem til ca 08:45, så dusjer jeg og steller meg og går til jobb 09:30.

Blir nok nye rutiner med baby i hus :laughing002 mannen min står opp kl 6.
 
Vekkerklokka mi ringer 5, men tar alltid litt tid før jeg kommer meg ut av senga. Vekker frøkna rundt 5.30-06.00, jeg går på badet og hu lager matpakker til seg og broren. Så stelles minste mens eldste spiser. Jeg må være ute av døra 7 for å rekke jobb, helst før. Da går hu på badet og bruker evigheter frem til hu skal gå 7.45.
 
Nå som jeg er i permisjon står jeg som oftest opp rundt 06.30/07.00:happy: Må kjøre de to eldste i barnehagen så da er der like greit å starte dagen da så har vi god tid på morgenen :happy:
 
Vi står opp mellom kl. 06.30 og 07.00 hver dag. Går rett inn på badet og tar morgenstell og skifting av klær. Videre er det medisiner, frokost og børsting av hår.[emoji4]
 
Står opp når vesla våkner, når jeg skal på tidlig vakt eller så står vi opp når samboer skal opp kl 07.

Går på badet. Jeg ordnet meg mens vesla ordner seg selv. Så ordner jeg håret og pusser tenna hennes før hun går i stua og jeg ordner resten før vi reiser. Jeg ordner meg og henne på 30 min fra vi står opp, til vi går ut av døra.
 
Hverdager:
Vi foreldre står opp først (6/6:30) og dusjer og ordner oss. Så vi er klare til morgenstellet med yngste og har laget frokost klar til eldste som ordner seg selv. Nister lages enten mens yngste spiser eller før ungene står opp, spørs hvor tidlig vi må dra (spiser noen dager i bhg). Så er det pussing av tenner, gre håret og kle på og dra.

Helg:
Den ene står opp og den andre sover litt lengre. Barna loffer rundt i pysjen og spiser frokost og jeg spiser med de og kler på meg og så gjør jeg litt husarbeid. Rydding og vask av kjøkken, klesvask ol. Ungene er gjerne på iPad/TV-spill i pysjen i mens. Så får jeg dem i klær etterpå (yngste hender det koser seg i badekaret en times tid). Hvis mannen står opp så lager han frokost til ungene og setter seg i sofaen med ipaden fram til lunsj.
 
Back
Topp