Når skal folk lære?

Jeg tror mer det er at folk ikke bryr seg. Det må jo være det? Å si at man ”ikke visste at det var farlig” blir for tynt, altså.

Ja, helt enig. Det går ikke på å ikke vite. Her er det en mor som tydelig gir f i sitt eget barn. Det er trist! Man går jo ikke fra så små barn! De tar man med! Jeg har tatt med min snart ettåring bare jeg skal poste et brev, og det tok ikke så lang tid som denne dama var inne og shoppa!
 
Man skal alltid ta med barn uansett!! Det kan skje noe om man bare er borte i 1 minutt, og dermed vet ingen andre at barnet sitter der, varmt eller ei.
Omsorgssvikt!
 
Ja, det bare.. Det har hendt at jeg har vurdert å la ungen sitte i bilen hvis jeg bare skal løpe inn etter en ting på butikken, men konkluderer hver eneste gangen med at jeg ikke synes det er greit å gå fra i det hele tatt.
Min sitter igjen når vi skal på butikken men han er snart 12 år, på senter får han fortsatt aldri lov å sitte igjen i bilen.
Et lite barn kommer seg jo ikke ut av bilen, fatter ikke at man klarer å gå å shoppe når den lille sittee i bilen
 
Jeg synes uansett ikke det er greit å gå inn på et kjøpesenter og la en ettåring være helt alene... selv hvis det ikke var for varmt.

Jeg håper slike hendelser automatisk fører til anmeldelse for å sette liv og helse i fare + en bekymringsmelding til barnevernet for å sjekke om det er flere farlige situasjoner de foreldrene utsetter barna for. Altså hun har jo åpenbart dårlig dømmekraft ift hva som er god nok omsorg...
 
Jeg kommenterer igjen :p jeg kjenner at jeg nesten ikke må lese slike saker, jeg får vondt i magen og blir dårlig rett og slett. Ungen satt jo og hylte for f***, jeg fatter virkelig ikke hvor folk som gjør slik har hodet (og hjertet) sitt...

Hvorfor får ikke slike ting følger for den det gjelder? Dette er jo livsfarlig, hun risikerte det mest dyrebar man kan ha, og for hva? Jeg lurer på hva som var så viktig at hun måtte gå fra ungen. Sover ungen, ja så venter man til ungen våkner. Hvis ikke, så ta ærendet en annen dag!

Jeg har selv tenkt på å svippe inn på butikken for å kjøpe en ting. Men det strider så veldig imot! Da har det endt med å enten ta med barna inn, eller så lar jeg være hvis jeg ikke orker å ta ut ungene.

Jeg klarer virkelig ikke å forstå tankegangen. Stakkar lille, tenk så skummelt det må ha vært. Hyle og ingen kommer (før redningsfolkene da) :(
 
Jeg synes uansett ikke det er greit å gå inn på et kjøpesenter og la en ettåring være helt alene... selv hvis det ikke var for varmt.

Jeg håper slike hendelser automatisk fører til anmeldelse for å sette liv og helse i fare + en bekymringsmelding til barnevernet for å sjekke om det er flere farlige situasjoner de foreldrene utsetter barna for. Altså hun har jo åpenbart dårlig dømmekraft ift hva som er god nok omsorg...

Så veldig enig.
 
Er vell ikke greit å la barn være igjen i bilen om det er varmt eller ikke.
 
Skrekk og gru :(
 
Herregud. 15-20 min uten tilsyn for et barn under 2 år?! Og man går i hvertfall ikke fra det i en bil i sola.

Jeg går av og til inn og betaler bensin på bensinstasjonen mens toåringen sitter i bilen. Da ser han meg og jeg ham gjennom vinduet.
 
Back
Topp