Når skal folk lære?

Faktisk synes jeg det verste er å gå fra et barn uten tilsyn i det hele tatt. Ja Det er farlig med varmen også.
 
Jeg vet! Og flere skrev som kommentar under artikkel på fb fra lokalavisen at "man må jo ikke sparke folk som ligger nede" (mammaen), "det gikk jo fint da", "alle kan gjøre feil" osv... Kjenner bare at jeg har lyst å hyle! Dette er fremme i media hvert år, likevel skjer det!
Dette er en feil man rett og slett ikke har råd til å gjøre :arghh:
 
Skjønner ikke at det går ann. Står da i aviser året rundt om babyer som dør i biler i USA osv. Hvor vanskelig er der å skjønne at dette er farlig. Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg er ute med barna når det er varmt og må sette de i bilen( pga fluktfare) mens jeg legger sammen vognen. Er så utrolig varmt i bilene nå.
 
Helt utrolig! Omsorgssvikt å la små barn være alene i bilen i denne varmen!
Det skulle vært fengselsestraff for dette, spør du meg...
Sikkert drøyt av meg å si det, men det er jo livsfarlig!
Man setter livet på barna på spill med å gå fra dem slik!
 
Jeg vet! Og flere skrev som kommentar under artikkel på fb fra lokalavisen at "man må jo ikke sparke folk som ligger nede" (mammaen), "det gikk jo fint da", "alle kan gjøre feil" osv... Kjenner bare at jeg har lyst å hyle! Dette er fremme i media hvert år, likevel skjer det!
Dette er en feil man rett og slett ikke har råd til å gjøre :arghh:
Så det, ille altså
 
Har ingen respekt for folk som etterlater barn i bilen. Ikke dyr heller for den saks skyld. "glemmer" man barnet i bilen burde man ta seg en reality sjekk på om man faktisk burde være foreldre i det hele tatt.
 
Tenker litt at folk som gjør dette er de samme som finner på å dekke til barnevogna med tepper. Dette står i media hvert eneste år, og samme folka får det ikke med seg. Håpløst. Man går bare ikke fra barn i bil uansett alder, og i hvert fall ikke en på mellom ett og to år. Håper virkelig barnevernet blir kontakta.
 
Blir så rasende når jeg leser om dette at jeg tror jeg skal la vær å si hva jeg mener! Blir sint og trist :smiley-angry019 :(
 
Jeg ble veldig overraska over at hun syns det var greit fordi hun bare var vekke 15-20 minutter.
 
Om man går fra et barn på 1-2 år for å shoppe og er borte i 10-15 min så vil jeg kalle den moren uegnet som forelder uansett jeg, så slem er jeg faktisk, om hu ligger «nede» eller ikke er likegyldig, ungen må da beskyttes og varme eller ikke, en så liten unge skal da ikke være alene[emoji15]
 
Om man går fra et barn på 1-2 år for å shoppe og er borte i 10-15 min så vil jeg kalle den moren uegnet som forelder uansett jeg, så slem er jeg faktisk, om hu ligger «nede» eller ikke er likegyldig, ungen må da beskyttes og varme eller ikke, en så liten unge skal da ikke være alene[emoji15]

Kunne ikke vært mer enig. Omsorgssvikt på det sterkeste!
 
Jeg kan ikke komme på én eneste grunn for at det er greit å forlate et barn i bil. Beklager, men for meg er det no mercy uavhengig av om barnet sover eller noen annen grunn.
 
Skjønner ikke helt det, hvem forlater en så liten unge for å gå å shoppe på et senter
Ja, det bare.. Det har hendt at jeg har vurdert å la ungen sitte i bilen hvis jeg bare skal løpe inn etter en ting på butikken, men konkluderer hver eneste gangen med at jeg ikke synes det er greit å gå fra i det hele tatt.
 
Om man går fra et barn på 1-2 år for å shoppe og er borte i 10-15 min så vil jeg kalle den moren uegnet som forelder uansett jeg, så slem er jeg faktisk, om hu ligger «nede» eller ikke er likegyldig, ungen må da beskyttes og varme eller ikke, en så liten unge skal da ikke være alene[emoji15]

Jeg er så enig.
 
:mad:
 
Back
Topp