Når jobben knekker deg..

Er på ingen måte slik en leder skal oppføre seg [emoji33][emoji15] Jeg er sjokkert! Har selv en lederstilling og kunne ikke drømt om å behandle mine ansatte på en slik måte! Lederen din har faktisk ingenting med hvorfor du er sykmeldt! H*n har ikke engang lov å spørre! Grrr.. for en dust! [emoji35]
Nei er absolutt ikke vant til å ha en slik leder som behandler ansatte (ihvertfall meg uten at jeg kan snakke for de andre) om jeg ringer inn syk eller har syke barn. Forstår hun er i en kinkig situasjon med en del som er syke/sykemeldte av ulike grunner og vi er kun 4 med min kompetanse på jobb men absolutt ingen grunn for å behandle ansatte slik
 
Nei er absolutt ikke vant til å ha en slik leder som behandler ansatte (ihvertfall meg uten at jeg kan snakke for de andre) om jeg ringer inn syk eller har syke barn. Forstår hun er i en kinkig situasjon med en del som er syke/sykemeldte av ulike grunner og vi er kun 4 med min kompetanse på jobb men absolutt ingen grunn for å behandle ansatte slik

Helt enig! Det er hennes jobb, og risikoen med å være leder er at folk blir syk og sykmeldt. Gjerne mye lenger enn høyst nødvendig når de blir behandlet elendig [emoji15] Uff.. utrolig kjipt med en sånn leder! Men bare still på møter du blir innkalt på, stå på ditt og svar for deg på en konstruktiv måte, så kan hun ikke «ta deg» på noen som helst måte [emoji173]️[emoji257]
 
Hva tenker dere her?
Jeg har vært i stillingen i 6-7år. Det siste året har det vært mye uroligheter som har gjort at jeg er fullstendig tom for pågangsmot og energi. Jeg merker at enhver utfordrende ting som kommer min vei virker helt uoverkommelig. I dag toppet det seg med en personalsak (jeg er leder med personalansvar), og jeg sitter på jobb og er helt tom. På randen til å gråte hvis noen ser skjevt på meg eller noe mer skjer nå. Føler ikke jeg kan være hjemme eller sykmelde meg, for det vil gå ut over de som er igjen på jobb. Er rådløs og motløs! Hjelp? Noen gode råd? Føler jeg er på randen til sammenbrudd her.
Ser dette er en litt gammel tråd. Hvordan går det?? Jeg var i samme situasjon selv for 4 år siden. Hadde vært på samme sted i fire år og etter at jeg kom tilbake fra mammaperm, var det så utrolig tydelig at arbeidsmiljøet på jobben var alt annet en sunt. Det var en liten bedrift med fem ansatte, hvor daglig leder ikke opptrådte slik en leder skal uten å gå i detalj. Jeg gråt mye etter jobb. Til slutt sykemeldte jeg meg pga dårlig arbeidsmiljø. Da dagen kom for samtale med leder (for tilrettelegging) sa jeg til Nav at det ikke kom til å skje. Jeg skulle ikke se det kvinnemenneske igjen. Det endte med at jeg sa opp. Litt korttenkt og drastisk med nytt hus og baby... men det er den beste avgjørelsen jeg har tatt i hele mitt liv. Jeg fikk et veldig interessant vikariat koen mnd etterpå, og etter det sitter jeg nå i den beste jobben jeg kan tenke meg.
 
Ser dette er en litt gammel tråd. Hvordan går det?? Jeg var i samme situasjon selv for 4 år siden. Hadde vært på samme sted i fire år og etter at jeg kom tilbake fra mammaperm, var det så utrolig tydelig at arbeidsmiljøet på jobben var alt annet en sunt. Det var en liten bedrift med fem ansatte, hvor daglig leder ikke opptrådte slik en leder skal uten å gå i detalj. Jeg gråt mye etter jobb. Til slutt sykemeldte jeg meg pga dårlig arbeidsmiljø. Da dagen kom for samtale med leder (for tilrettelegging) sa jeg til Nav at det ikke kom til å skje. Jeg skulle ikke se det kvinnemenneske igjen. Det endte med at jeg sa opp. Litt korttenkt og drastisk med nytt hus og baby... men det er den beste avgjørelsen jeg har tatt i hele mitt liv. Jeg fikk et veldig interessant vikariat koen mnd etterpå, og etter det sitter jeg nå i den beste jobben jeg kan tenke meg.

Hei!

Takk for svar [emoji5]
Jeg er sykmeldt for tiden, men det kommer seg. Jeg trives egentlig i jobben min, men det ble litt for mye for meg. Arbeidsmiljøet på min jobb er superbra, så har ikke noe med det å gjøre [emoji5] Det har vært et ekstremt innholdsrikt år både på jobb og privat, i tillegg sliter jeg med at vi ikke får til å bli gravid. Ble nok rett og slett for mye for hodet mitt. Har hjulpet å være sykmeldt, og håper at jeg kommer meg tilbake på jobb innen en måneds tid eller så [emoji4] Godt å høre at du kom deg bort fra en dårlig arbeidsplass [emoji173]️ Er absolutt ikke verdt å være på et sånt sted når leder er elendig og arbeidsmiljøet er elendig [emoji17]
 
Hvordan er det med deg?[emoji173]️

Hei [emoji257][emoji173]️

Jeg ble sykmeldt og har vært 100% sykmeldt siden første legebesøket i april. Begynner å komme seg, men det tar tid. Er sykmeldt til begynnelsen av juli, etter det vil jeg forsøke meg på gradert sykmelding [emoji5] Hvordan går det med deg?
 
Back
Topp