Når fødte du ift termin som førstegangs?

Fødte 4 dager over ul termin. Prøvde ingen kjerringråd. Ul termin var 4 dager etter mens termin.
 
Fødte på menstermin, en uke før ultralydterminen.
 
10 dager over begge, hadde samme termindato. Igangsatt fødsel, prøvde ingen kjerringråd :)
 
Nei, jeg tror ikke på kjerringråd.
Jeg fødte 3 uker før termin.
Menstermin var umulig å fastslå.
 
Fødte 10 dager på overtid med første man. (Ul termin) 14 dager over mens termin
 
Fødte 1 uke før termin. Var ivf så ul og menstermin var likt. Prøvde ingen kjerringråd:)
 
Fødte 7 dager over termindato med førstemann. Hadde endel sex rundt termindato og litt etter, ellers ingen andre kjerringråd for hadde ikke lyst til å slite meg helt ut før fødselen :p
 
Dere som ble satt frem på OUL, fødte dere nærmest mens-termin?
 
Menstermin=ultralyd termin. Og hun kom på termin [emoji4]
 
Ul-termin ble satt to dager etter mens-termin. Fødte en uke før ul-termin. Prøvde ingen kjerringråd.
 
Mens-termin var 3. April, ul-termin 23.april. Fødte to dager etter ul-termin (merket aldri at jeg gikk over da jeg var i fødsel de dagene ;))
 
Vet ikke hva menstermin egentlig var, da den lille jeg har er unnfanget på prevensjon :happy090
Men fødte to uker etter termindato. Var meningen at jeg skulle bli igangsatt dagen jeg fødte.

Prøvde ingen kjerringråd. Annet enn at jeg hadde sex ca. hver dag under hele svangerskapet. Men det har visst kommet forskning nå som anviser at dette ikke skal ha noen effekt, mens jordmødre forteller erfaringsmessig at dette kan hjelpe.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1471-0528.12054/full

Visstnok skal nok sæden være med på å mykgjøre livmorhalsen. Kanskje det var derfor jeg hadde en forholdsvis rask framgang til førstegangsfødene å være? (Startet med litt magevondt som jeg kanskje trodde var rier kl. 08. Den lille var ute klokken 12.)
Så fram til overgangsriene, hadde jeg ingen tegn annet enn litt magevondt (som kom å gikk).
 
39+1. Prøvde ingen kjerringråd. Hadde ingen mens-termin.
 
Fødte 9 dager over termin.. prøvde ikke mange kjerringråd, men var mye i bevegelse siste uka.. men da måtte hun jo nesten komme ut..
 
11 dager over
 
Fødte dagen etter ul-termin, to dager etter mens-termin.
 
Back
Topp