Når får man OUL time?

Mirre3

Betatt av forumet
Skuddårsspirene 2024
Lurer på når man får tildelt OUL time? Og dere som har fått, hvilken uke er dere i når dere skal ha den?

Har fått tildelt TUL i det som blir uke 14 for meg men ønsker også å ha litt datoer klart da jeg føler det blir mye ventetid.. Vil jeg ikke få ny dato før under/etter tidlig ultralyd?

Har tenkt å ta kontakt med jordmor, men vet ikke om det er hun som bestiller eller om jeg heller bør ringe sykehuset.
 
Du ble sikkert henvist til både otul og oul samtidig. Jeg fikk innkallingen til otul noen dager etter henvisningen, men har ikke fått timen til oul enda. Jeg var inne på en annen sjekk på sykehuset for et par uker siden, og da sa de at det var satt opp en planlagt dato for oul, men at jeg får innkalling etter otul :) er sikkert ulik praksis ulike steder

Edit: har otul 11+4. I forrige svangerskap var oul i uke 19. Mener den skal være ca uke 18-20 :)
 
Jeg har fått time til oul i september, da er jeg i uke 18. Fikk timen i Helsenorge en dag eller to ettet henvisning ble sendt fra fastlegen.
Det vil variere fra sykehus til sykehus hvordan de sender ut innkallinger, hos noen vil du få timen før tul, andre sender ut når det er litt nærmere i tid.
 
Har kun fått time til otul.
Sykehuset mente de fant time til oul når jeg var på otul. Jeg skulle spørre om det hvertfall ☺️
 
Jeg har fått timer til begge OTUL: 12(11+6) og OUL: 18(17+6). Jeg fikk timer tildelt morgenen etter jeg ble henvist av JM. Ahus Kongsvinger.
 
Legen sendte henvisning til tidlig ultralyd på Kalnes, men fikk avslag fra Kalnes pga kapasitetsproblemer i sommer:arghh:
Skal få legen til å prøve å sende henvisning til et annet sykehus isteden.
 
Legen sendte henvisning til tidlig ultralyd på Kalnes, men fikk avslag fra Kalnes pga kapasitetsproblemer i sommer:arghh:
Skal få legen til å prøve å sende henvisning til et annet sykehus isteden.
Samme her.. men legen min ville ikke henvise meg til ett annet sykehus heller pga etterspørselen er stor over hele Østlandet :oops:
 
Var hos jordmor 6+4 og hun henviste til både TUL og OUL, fikk brev dagen etter om time for begge deler. Skal i august på tidlig, og i september for ordinær :)
 
OTUL når jeg er 13+1
OUL når jeg er 18+4 :happy:

Får også ekstra oppfølging pga lav fødselsvekt på forrige, så har også fått time på sykehuset igjen når jeg er 24+1:love017
 
Samme her.. men legen min ville ikke henvise meg til ett annet sykehus heller pga etterspørselen er stor over hele Østlandet :oops:
Ah, sååå irriterende! Får høre fra legen min i morgen hva hun sier. Men vi skal uansett til Gøteborg å ta UL og Nipt test om to uker. Så det er vell bare å smøre seg med tålmodighet. Men det hadde vært fint å fått det bekrefta at alt er bra, at det er noe der:arghh: Nååå. Helst i går:wtf:
 
Ah, sååå irriterende! Får høre fra legen min i morgen hva hun sier. Men vi skal uansett til Gøteborg å ta UL og Nipt test om to uker. Så det er vell bare å smøre seg med tålmodighet. Men det hadde vært fint å fått det bekrefta at alt er bra, at det er noe der:arghh: Nååå. Helst i går:wtf:
Håper du får positivt svar. Var på privat ul idag og fikk se hjerte slå 8+6 :Heartred
 
Legen sendte henvisning for TUL 15.juni, har fortsatt ikke fått time. Ringte til Kalnes for tredje gang j dag for å spørre når jeg kunne forvente timen, da fikk jeg til svar at det kunne jeg ikke forvente før tidligst uke 14. Synes det var litt skuffende da det står på Helse-Norge at fosterdiagnostikk og konsultasjon skal gjøres i svangerskapsuke 11-13. Er 36 år og hadde MA i oktober.

Spurte deretter om OUL og sa svart hun senest 22.sept, og da er jeg helt i slutten av uke 20. Helse-Norge står det mellom 17-19. :confused013
Jeg forstår at det er hektisk ifm ferieavvikling, men synes det er tungt å gå å vente. Spesielt siden jeg har gjennomgått MA tidligere og at det tok en stund før vi ble gravid igjen. :sad010

 
Vi fikk tidlig ultralyd i uke 14 på ahus og uke 20 på ordinær. Skal sies at heg ble flyttet 6 dager frem i forhold til hva som ble meldt inn når det ble søkt, men synes det var litt sent i forhold til mange andre
 
Vi fikk tidlig ultralyd i uke 14 på ahus og uke 20 på ordinær. Skal sies at heg ble flyttet 6 dager frem i forhold til hva som ble meldt inn når det ble søkt, men synes det var litt sent i forhold til mange andre
Samme som meg da mest sannsynlig. Synes også det var seint…
 
Ringte sykehuset og fikk beskjed om at time til OUL blir tildelt når jeg kommer på OTUL. Var litt usikker på om det skulle krasje da vi skal reise bort i september, men fikk beskjed om at det bare var å si ifra når vi var der og det ikke skulle være noe problem.

Gjelder St.Olavs om andre er usikker på det og skal på oppfølging samme plass :)
 
Legen sendte henvisning for TUL 15.juni, har fortsatt ikke fått time. Ringte til Kalnes for tredje gang j dag for å spørre når jeg kunne forvente timen, da fikk jeg til svar at det kunne jeg ikke forvente før tidligst uke 14. Synes det var litt skuffende da det står på Helse-Norge at fosterdiagnostikk og konsultasjon skal gjøres i svangerskapsuke 11-13. Er 36 år og hadde MA i oktober.

Spurte deretter om OUL og sa svart hun senest 22.sept, og da er jeg helt i slutten av uke 20. Helse-Norge står det mellom 17-19. :confused013
Jeg forstår at det er hektisk ifm ferieavvikling, men synes det er tungt å gå å vente. Spesielt siden jeg har gjennomgått MA tidligere og at det tok en stund før vi ble gravid igjen. :sad010

Er frustrerende når det går på flaks. Jeg ble henvist i midten av juni og ringte dit å fikk beskjed om at jeg vil bli innkalt mellom 12+0 og 13+6. Jeg var veldig klar på at jeg ikke aksepterte noe annet enn det og at jeg kan stille på kort varsel dersom det dukker opp en ledig time. Men dessverre så er det sykdom og ferieavvikling på Kalnes.. :/
 
  • Trist
Reactions: K.B
Er frustrerende når det går på flaks. Jeg ble henvist i midten av juni og ringte dit å fikk beskjed om at jeg vil bli innkalt mellom 12+0 og 13+6. Jeg var veldig klar på at jeg ikke aksepterte noe annet enn det og at jeg kan stille på kort varsel dersom det dukker opp en ledig time. Men dessverre så er det sykdom og ferieavvikling på Kalnes.. :/
Er dere over 35 år? Jeg har fått beskjed fraKalnes at jeg ikke får TOL pga ferieavvikling og sprekt kapasitet..
 
Back
Topp