Når bruker dere å feire bursdag?

Babynr2

Glad i forumet
Når dere skal feire bursdagen til barna deres, bruker dere å feire på selve dagen eller tar dere det i helgen?
Vi er så mange på begge sidene av familien, så det ble litt stress å ha bursdagen på mandag i fjor til snuppa vår.
Men syns også det er litt rart og ikke skal feire bursdagen hennes DEN dagen hun faktisk har bursdag. :p

Såå, hva bruker dere å gjøre? :D :p
 
lørdagen eller søndagen før/etter selve dagen i å blir det dagen etterpå siden han har bursdag på en fredag :p
 
Synes det er mest praktisk å ha det i helgen, mindre stress og kan gjøre mer utav dagen.
 
Legger det til nærmeste helg som hun er hos meg. Har da barnebursdag lørdagen og familie på søndagen.
 
Har ikke kommet så langt med barn enda, men med meg og samboer sin pleier vi å ta det nærmeste helg
 
Feirer alltid den nærmeste helgen (men tar mest hensyn til hva som passer for resten av familien, så noen ganger har det vært helgen før selve bursdagen og andre ganger etter). Barnebursdag feires alltid midt i uken da vi låner lokale på skolen (gratis) :).
 
Har ikke hatt barnebursdag enda men voksen har blitt på helg i nærheten når det passer.

1 årsdagen vett jeg ikke når blir muligens noen uker forsinket av praktiske hensyn...
 
Hos barna i familien generelt hvor bursdagen har kommet på en ukedag, så ble det en liten gave på dagen og barnet får bestemme middag. Så blir feiringen i helgen :)
 
Vi har stor familie. Og jeg har gjort klart, at bursdagene til barna vil alltid bli feiret på dagen deres. Da vet man alltid når det blir selskap:)
 
Jeg håper vi kan videreføre tradisjonen jeg har vokst opp med:
Bursdagsbarnet får bestemme middag på selve dagen, og det blir dessert (det var kult med is til dessert på bursdagen, selv om det var onsdag) med pakkeutdeling.
Og så feiret vi bursdagen i helga. Barnebursdag på lørdag, og familie (tanter, onkler og søskenbarn) på restefest på søndag.
 
Familiebursdag på dagen, uansett. Sist onsdag hadde vi derved, inkludert et par naboer, 16 voksne og 6 unger her halv seks (vel, to store og to små kom fem. Jeg var ikke helt klar...)

Vi har venneselskap en dag det passer. Lillesøster hadde bursdag på en søndag og hadde venner først og familie etterpå. Storebror hadde klasseselskap nå i helga som var. Altså noen dager etter selve dagen
 
Familiebursdag blir i helgene og sånn har det alltid vært :) i fjord ble dagen etter, men i år feirer vi på selve dagen :D
 
Så lenge jeg har fri den kvelden, så blir familiebursdagene feiret på selve bursdagen. Her kommer det en enorm mengde slektninger helt av seg selv ca kl 16.30 når noen har bursdag. De nærmeste hver gang, og litt mer fjerne slektninger i nye og ne. Hvis vi vil feire en annen dag må vi "avbestille" hele gjengen, og invitere dem en annen gang. Mye lettere å bare la dem komme av seg selv. (Ikke minst slipper vi at vi har glemt noen vi ikke har sett på evigheter, men som plutselig dukker opp på dagen likevel.)

Barneselskap tar vi når det passer. Noen ganger en ettermiddag uten fritidsaktiviteter, andre ganger på helg.
 
Vi tar det i helgen. Mannen er ikke engang hjemme i ukedagene, så det ville jo blitt veldig stusselig. Bedre tid i helg også, og fler som kan komme:) gjør ekstra stas på selve dagen og selvsagt:)
 
Jeg håper vi kan videreføre tradisjonen jeg har vokst opp med:
Bursdagsbarnet får bestemme middag på selve dagen, og det blir dessert (det var kult med is til dessert på bursdagen, selv om det var onsdag) med pakkeutdeling.
Og så feiret vi bursdagen i helga. Barnebursdag på lørdag, og familie (tanter, onkler og søskenbarn) på restefest på søndag.

Det hørtes ut som en koselig tradisjon :)
 
Back
Topp