Når andre deler nyheten før deg!

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Fy flate! Folk er så frekke. Har en venn på Facebook som har termin rundt nå. Jeg fikk vite det av at en Grandtante hadde gratulert på veggen at nå er babyen født (tidslinjen på FB og nå har folk begynt å skrive gratulerer på det innlegget.
UTEN at hverken foreldrene selv har delt eller besteforeldre. Skjønner ikke at folk ikke bare kan tenke seg om.

Jeg ga streng beskjed om at hvis noen skulle dele så var det jeg eller mannen sist vi fikk barn. Man kan jo ikke stole på folk. Jeg skjønner at folk og familie er stolte, men tenker at kanskje ikke alle vil dele det en gang og hvis dem vil så er det opp til dem.

Hva tenker dere? Er dere nøye på det?

(Vi stengte også veggen før og har den fortsatt stengt.)
 
Last edited:
Nøye ja! Har sagt til svigers at det ikke er sikkert at jeg vil ha besøk på sykehuset heller og at det kan hende jeg trenger tid. Det er min første så jeg vet ikke hvordan jeg vil komme til å reagere på det å føde.
 
Jeg hadde blitt rasende! Jeg har ingen planer om å dele hverken graviditeten eller fødsel på Facebook, så hvis noen andre gjør det på mine vegne kommer jeg til å bli forbanna...
 
Jeg skal stenge veggen på facebook så snart jeg har fortalt familie osv, slik at jeg ikke får delt innlegg inn på siden min. Og for at ingen kan gratulere før vi selv legger ut noe :)
 
Det er bare dårlig gjort, sånt noe! :( man vil selv ha den gleden av å fortelle at den lille er kommet (hvis man i det hele tatt vil dele det på Facebook da) :)
 
Jeg skal stenge veggen på facebook så snart jeg har fortalt familie osv, slik at jeg ikke får delt innlegg inn på siden min. Og for at ingen kan gratulere før vi selv legger ut noe :)

Å! Går det ann?! Det skal jeg gjøre også! [emoji1360] Takk for tips
 
Fy flate! Folk er så frekke. Har en venn på Facebook som har termin rundt nå. Jeg fikk vite det av at en Grandtante hadde gratulert på veggen at nå er babyen født (tidslinjen på FB og nå har folk begynt å skrive gratulerer på det innlegget.
UTEN at hverken foreldrene selv har delt eller besteforeldre. Skjønner ikke at folk ikke bare kan tenke seg om.

Jeg ga streng beskjed om at hvis noen skulle dele så var det jeg eller mannen sist vi fikk barn. Man kan jo ikke stole på folk. Jeg skjønner at folk og familie er stolte, men tenker at kanskje ikke alle vil dele det en gang og hvis dem vil så er det opp til dem.

Hva tenker dere? Er dere nøye på det?
Jeg blir sint når jeg ser slikt, for det er så lite gjennomtenkt og utrolig dårlig gjort.
 
Jeg hadde blitt illsint! Vi har sperret Facebook allerede vi for at andre ikke skal avsløre noe.. Vi har heller ingen barn på Facebook, og har ingen planer om å annonsere graviditet og barn der denne gangen heller!
 
Ja, det gjør det. :) Folk tror de skriver på veggen din, men den blir sendt som melding i stedet. xsmile9

Herlig [emoji6] Skal ordne det hos meg og
 
Når frøkna på 2 ble født så var det en kollega av samboeren som røpte det på Facebook bare 2 timer at hun var født :/. Hadde bare fortalt det til besteforeldrene og 2 av våre nærmeste venner, men tilfeldigvis så var sønnen til denne kollegaen som avslørte det sammen med bestekompisen til samboeren . Jeg ble så irritert :/
 
Når frøkna på 2 ble født så var det en kollega av samboeren som røpte det på Facebook bare 2 timer at hun var født :/. Hadde bare fortalt det til besteforeldrene og 2 av våre nærmeste venner, men tilfeldigvis så var sønnen til denne kollegaen som avslørte det sammen med bestekompisen til samboeren . Jeg ble så irritert :/

Fy søren! [emoji15]
 
Når frøkna på 2 ble født så var det en kollega av samboeren som røpte det på Facebook bare 2 timer at hun var født :/. Hadde bare fortalt det til besteforeldrene og 2 av våre nærmeste venner, men tilfeldigvis så var sønnen til denne kollegaen som avslørte det sammen med bestekompisen til samboeren . Jeg ble så irritert :/
Hørt andre som også har opplevd det samme!
 
Vi har gjett klar beskjed om at vi vil vere den som deler nyheten om graviditeten, og det samme gjelder fødsel når den tid kjem [emoji4] Blir veldig skuffa og sur om noen deler det offentlig før oss!
 
Skjedde oss også. Vi rakk å sende mld til foreldrene våre også spredte det seg og plutselig hadde noen tagget oss i ett innlegg på fb. Jeg hadde en styrtfødsel og var på sykehuset i 50 min. En halvtime senere var det delt på internett
 
Det er sååååå dårlig gjort. Skjønner liksom ikke at det skal være en greie!
 
En fjern kusine av min samboer som jeg aldri engang har møtt! avslørte nyheten før jeg fikk delt det med min familie og venner. Ble utrolig lei meg! Er den førstefødte og hun tok det fra meg å fortelle d selv..
 
Back
Topp