Myrababy - søsken på vei!❤️

Privat TUL gikk veldig fint, jeg fremskyndet det til 8+3 da jeg plutselig ble veldig kvalm uken før, og jeg vi følte behov for å fortelle svigers om graviditeten så de kunne hjelpe oss litt med vesla;)
Bønna i magen var akkurat etter mine beregninger ut fra EL, og hjertet slo raskt og fint:)
AA632D3C-0CA4-4784-BA2D-0DDDB0651E9D.jpeg


Nå har det gått noen uker siden TUL, og jeg er 10+5. Har tatt 1/2 postafen morgen og kveld de siste 2-3 ukene for å holde kvalmen på noenlunde avstand, men nå tror jeg at det har lettet litt..! Blir jo selvsagt skeptisk på om «det er for tidlig» at kvalmen letter, og håper alt fortsatt er bra med bønna.. som forhåpentligvis ligner mer på en liten baby nå❤️

Neste UL er offentlig TUL på sykehuset om drøye 2 uker, gleder og gruer meg! Da skal jeg være rundt 13 uker på vei.
 
Ordinær TUL gikk fint, var koselig å se babyen og at den hadde utviklet seg som forventet:) Ble målt til 13+2, to dager lengre enn min beregning, så det er jo bra.

Det var noe fortykket nakkefold da, 2.9 mm.. så det bekymret meg jo litt! Jeg er 32, så skulle egentlig ikke ta NIPT, men han anbefalte meg likevel å ta det.

Det gikk heldigvis bare 7 dager å få svar (St.Olavs Hospital), og prøven viste normale funn og ingen økt risiko for trisomi:)

Da håper jeg alt er greit, og at alt fortsatt ser bra ut på OUL 20. januar.. eller 23. :angelic: Har nemlig fått to identiske innkallinger på forskjellige dager, så skal ringe dem på nyåret.

Syntes det så mest ut som jente på nuben, men kan jo «håpe» jeg så feil og at det er en gutt som samboeren ønsker seg, vi har ei lita jente fra før❤️ Men uansett blir vi ikke lei oss om det er jente selvsagt!

29F1DC05-B3BD-461A-99BE-31ED1ACD5048.jpeg
 
Ordinær TUL gikk fint, var koselig å se babyen og at den hadde utviklet seg som forventet:) Ble målt til 13+2, to dager lengre enn min beregning, så det er jo bra.

Det var noe fortykket nakkefold da, 2.9 mm.. så det bekymret meg jo litt! Jeg er 32, så skulle egentlig ikke ta NIPT, men han anbefalte meg likevel å ta det.

Det gikk heldigvis bare 7 dager å få svar (St.Olavs Hospital), og prøven viste normale funn og ingen økt risiko for trisomi:)

Da håper jeg alt er greit, og at alt fortsatt ser bra ut på OUL 20. januar.. eller 23. :angelic: Har nemlig fått to identiske innkallinger på forskjellige dager, så skal ringe dem på nyåret.

Syntes det så mest ut som jente på nuben, men kan jo «håpe» jeg så feil og at det er en gutt som samboeren ønsker seg, vi har ei lita jente fra før❤️ Men uansett blir vi ikke lei oss om det er jente selvsagt!

Vis vedlegget 395422
Koselig med oppdatering! :)
Så fint å lese at alt er i orden :Heartred Hvordan har du det ellers? Har du noen plager?
 
Ellers har jeg jo vært veldig kvalm
Koselig med oppdatering! :)
Så fint å lese at alt er i orden :Heartred Hvordan har du det ellers? Har du noen plager?

Jau, takk som spør. Akkurat nå har jeg veldig til plager, har fått influensa! Så ikke akkurat pga graviditeten, men har slitt mye med kvalme og oppkast frem til for en måneds tid siden, da har det avtatt.. og tror det er pga graviditeten at jeg nå kaster opp av hostingen! Utrolig slitsomt. Har også fordømt vondt i hele kroppen, spesielt «hostemuskulaturen» og i hodet.

Gubben er også syk samtidig, så veldig slitsomt med en frisk 1.5-åring;) Svigers kommer og henter henne for overnatting i ettermiddag da❤️

Nå har jeg litt dårlig samvittighet for at jeg ligger til sengs og han er oppe med vesla.. men heldigvis er han i bedre form i dag, håper det går rett vei for han nå:)

Ellers har jeg mer bekkensmerter denne gangen, men det regnet jeg med. Mye ligamentsmerter pga hostingen! Og også noe annen stikking i livmora som jeg håper er ufarlig, sikkert pga alle anstrengelsene med host og spy..:/

Er 15 uker på vei nå:)
 
Ellers har jeg jo vært veldig kvalm


Jau, takk som spør. Akkurat nå har jeg veldig til plager, har fått influensa! Så ikke akkurat pga graviditeten, men har slitt mye med kvalme og oppkast frem til for en måneds tid siden, da har det avtatt.. og tror det er pga graviditeten at jeg nå kaster opp av hostingen! Utrolig slitsomt. Har også fordømt vondt i hele kroppen, spesielt «hostemuskulaturen» og i hodet.

Gubben er også syk samtidig, så veldig slitsomt med en frisk 1.5-åring;) Svigers kommer og henter henne for overnatting i ettermiddag da❤️

Nå har jeg litt dårlig samvittighet for at jeg ligger til sengs og han er oppe med vesla.. men heldigvis er han i bedre form i dag, håper det går rett vei for han nå:)

Ellers har jeg mer bekkensmerter denne gangen, men det regnet jeg med. Mye ligamentsmerter pga hostingen! Og også noe annen stikking i livmora som jeg håper er ufarlig, sikkert pga alle anstrengelsene med host og spy..:/

Er 15 uker på vei nå:)
Uff, kjedelig med influensa på toppen av graviditetsplagene. Håper dere kommer ut av det snart. Så fint med besteforeldre som kan være med minsten mens dere er slått ut :) God bedring til dere! :Heartred
 
Lenge siden oppdatering!!

Men veslesøster ble født 01.06.23, i uke 37+1! Ble veldig overrasket over at hun kom så tidlig, men hun var helt frisk, sprek og veldig klar for verden;)

2845 g, 46 cm og 33 cm rundt hodet❤️

Svangerskapet var alt i alt et fint svangerskap, om man ser bort fra alle virusinfeksjonene vi hadde i vinter.. omgangssyke 3 ganger! Og så hadde jeg veldig mye mer migrene fra februar til mai.. men gav seg siste mnd før fødsel. Hadde mye mer bekkensmerter, spesielt fremtil i symfysen. Strålte nedover lårene, og kjentes ut som jeg skulle revne når jeg løftet et ben.

Gikk heldigvis bedre da jeg fikk bassengtrening siste måneden:)

Fødselen startet helt naturlig denne gangen, våknet av milde rier kl 02 på natten. Klarte ikke sove, og rietelleren sa jeg skulle ringe sykehuset. Jeg var fortsatt i tvil om det kunne stemme, så tok en dusj og drøyde tiden. Ble trøtt igjen rundt 05, la meg og holdt på å sovne.. da gikk vannet! Ikke kjempesplæsj, men ganske mye! Måtte til med bleiebind, og tørke opp fra gulvet!
Sykehuset ville ha meg inn raskt siden fødselen var kjapp forrige gang, og jeg ble hentet av ambulanse. Da jeg kom inn 06.30 var det såvidt 2 cm, så hastverk var det ikke, hehe.
De ville likevel ikke sende meg hjem, siden det kunne gå fort når jeg kom i aktiv fødsel. Samboeren og søsteren min var der begge to, dagen gikk og ved vaktskiftet hadde jeg nesten 3 cm, og riene hadde tatt seg kraftig opp de siste timene. Jeg var kjempetrøtt, og kl 16-17 hadde jeg 3-4 cm og fikk epidural. Den virket kjempebra, jeg sovnet 20 min og følte meg fulladet igjen!
Søsteren kjøpte pizza, og vi koset oss på fødestua:) God stemning!
Etter pizzaspising var vel klokka 19.20, JM sjekket åpning som var 5-6 cm nå! Godt med fremgang:) Søs gikk for å kjøpe kaffe og var tilbake 20 min senere. Jeg skulle til å ta koppen da jeg kjente at «noe» gled frem inni meg! «Nå kommer hun!» sa jeg, og vi ringte på JM. Hun bekreftet at hodet var i kanalen;) To press senere var veslemor ute! Fantastisk fødsel, og denne gangen kjente jeg pressriene og behov for å presse, men fortsatt minimalt med smerte.
Før denne fødslen var jeg «åpen for epidural», om det skulle bli en nummer 3 tenker jeg at jeg gjerne ønsker epidural! Har gitt meg to fantastiske fødsler, som er gode minner både for meg og samboer. Han er likblek når jeg har vonde rier og i smerte..

Lillemor er så langt en fantastisk baby, sover godt og mye, og spiser bra. Lagt på seg masse! Stort sett fornøyd, men noe luftsmerter. Blir 8 uker denne uka! Nyfødttiden flyr forbi.. jeg håper ikke dette er siste gangen.. kjenner at jeg gjerne ønsker flere barn fortsatt❤️ Isåfall blir det ikke før om 5 år, orker ikke flere småbarn samtidig;) Får se om det er stemning for en liten til i 2028!;)

Storesøster er 2 år og 4 mndr, og taklet veldig fint å bli storesøster❤️ Sluttet med bleie forrige uke også, det går så fint! Men så fort de blir store…
 
Gratulerer så mye med ei lita lillesøster:Heartred:Heartpink Kose deg masse med lille❤️
 
Back
Topp