MMR vaksinen og autisme..

Jeg kjenner flere med ME, og er under utredning selv. Vi er i forskjellige generasjoner og har vidt forskjellig utgangspunkt når det kommer til vaksiner som er tatt. Den yngste har tatt helt andre enn den eldre, og de eldste ingen.
 
ORIGINAL: |Toadette|

men hvorfor "blir" liksom noen autismer og andre ikkje av mmr da? [:-][8|]

 
Jeg aner ikke om man kan få autisme av mmr, men det blir jo det samme som at noen tåler en ting og andre ikke. Alle er jo forskjellige. Sønnen min tåler ikke en viss type pencilin, mens sønnen til søstra mi tåler den. Sånn er det jo med alt....
 
ORIGINAL: [ellaumbrella]

Hvordan ligger dette "temaet" an? Har man gått bort ifra at mmr vaksinen kanskje kan fremkalle autisme? Vi utsatte snuppa sin vaksine før vi dro på ferie, skal vel ta den nå i august.. Men kjenner at jeg nøler veldig..


Det e man gått helt bort i fra, ja. Forskeran va jo bestukke av ei autismeforening for å gå ut og si det. [;)]
Syns uansett at konsekvensen av å ikkje ta mmr i forhold til sjansen for evt. bivirkninge e så alvorlig at for mæ va det ikkje et spørsmål.
 
ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: [ellaumbrella]

Hvordan ligger dette "temaet" an? Har man gått bort ifra at mmr vaksinen kanskje kan fremkalle autisme? Vi utsatte snuppa sin vaksine før vi dro på ferie, skal vel ta den nå i august.. Men kjenner at jeg nøler veldig..


Det e man gått helt bort i fra, ja. Forskeran va jo bestukke av ei autismeforening for å gå ut og si det. [;)]
Syns uansett at konsekvensen av å ikkje ta mmr i forhold til sjansen for evt. bivirkninge e så alvorlig at for mæ va det ikkje et spørsmål.

 
Er det det enste "beviset" man har på at det ikke henger sammen? At en forening har bestukket forskere?
Hva med alle foreldrene som mener at det er MMR sprøyten som har gjort barnet til autister?
Hvor mye er det egentlig forsket på? Er det noen som vet? Får vi vite all sannhet? Hvor mye blir hysjet ned?
Jeg stoler ikke på vaksinene, men jeg aner ikke om man kan bli autist av de...
Er det noen som har skriv om dette? Vil gjerne lese...
 
 
 
Ja, de norske nettsidene for vaksinemotstandere, der står det som skremselspropaganda.
 
Barnevaksinasjonsprogrammet i Norge har ingen vaksiner med kvikksølv.
Kvikksølv brukes som konserveringsmiddel der vaksiner kommer i store glass med flere doser i, her til lands har vi ikke de glassene, men hver dose er lagret separat - derfor trenger vi ikke kvikksølvet. (som skal hjelpe mot bakterievekst i åpnede glass, mens de venter på neste pasient som kommer noen dager etterpå og skal ha vaksine)
 
Her fant jeg noe om det litt bedre forklart:
 
Er det kvikksølv i vaksinene?
Den gangen vaksinene ble levert i flerdoseglass, var konserveringsmiddel helt nødvendig for å hindre bakterievekst. Om en ikke benyttet konserveringsmiddel og en bakterie ble tilført etter anbrudd av glasset, kunne det føre til at et barn som fikk vaksine fra samme hetteglass noen dager senere, i tillegg fikk injisert en solid bakteriedose. Thiomersal (C9H9HgNaO2S) er en kvikksølvforbindelse som har bakteriedrepende effekt og har vært mye brukt som konserveringsmiddel i vaksiner og i andre legemidler. Thiomersal nedbrytes i kroppen til ethylkvikksølv. Den kunnskapen som finnes om kvikksølvskader gjelder andre kvikksølvforbindelser. For methylkvikksølv, som man får i seg gjennom næringsmidler (fisk), er det beregnet maksimalgrenser for hvor mye man kan innta per uke før det kan innebære en risiko.
Det finnes lite viten om den mulige toksisiteten av thiomersal. I studier har store doser vært gitt til frivillige, uten at det er registrert skader som med sannsynlighet skyldes dette stoffet.
Med dagens endoseglass eller ferdigfylte sprøyter er ikke konserveringsmidler nødvendig. Det er utviklet nye vaksiner uten konserveringsmiddel, og mange av de gamle vaksinene er kommet i ny form uten konserveringsmiddel. Holdbarhetstiden for vaksiner uten konserveringsmiddel er oftest kortere enn ett døgn etter anbrudd. Det har sjelden noen praktisk betydning for vaksiner i éndosepakninger. Ingen vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet inneholder kvikksølvholdig konserveringsmiddel.
 
http://www.froya.kommune.no/Modules/theme.aspx?ObjectType=Article&ElementID=1645&Category.ID=1387
 
ORIGINAL: mrsSJ

Vi skal dele den opp,sikkert ingen som er enig med meg,men jeg tar ingen sjanser.
En bekjent av familen, som jeg oppfatter som et veldig oppegående menneske mener at hun så en tydelig forskjell på sønnen sin fra en dag til den andre når han fikk vaksinen. I følge henne la hun et friskt barn og ble vekket av et sykt barn dagen etter. Skummelt synes jeg....


vi skal dele den opp neste gangen og... hellere få vaksinert sitt barn enn å ikke gjøre det mener nå jeg[8D]
 
Hva er fordelen med å dele den opp? Er det mindre sansynlighet for eventuell sykdom da?
 
ORIGINAL: Bitzyh

ORIGINAL: mrsSJ

Vi skal dele den opp,sikkert ingen som er enig med meg,men jeg tar ingen sjanser.
En bekjent av familen, som jeg oppfatter som et veldig oppegående menneske mener at hun så en tydelig forskjell på sønnen sin fra en dag til den andre når han fikk vaksinen. I følge henne la hun et friskt barn og ble vekket av et sykt barn dagen etter. Skummelt synes jeg....


vi skal dele den opp neste gangen og... hellere få vaksinert sitt barn enn å ikke gjøre det mener nå jeg[8D]

 
Får du delt opp MMR vaksinen? Det har jeg aldri hørt om, kanskje noe nytt? Da jeg måtte ta den i voksen alder fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne ta bare den ene, men måtte ta hele pakka.
 
ORIGINAL: mrsSJ

Vi skal dele den opp,sikkert ingen som er enig med meg,men jeg tar ingen sjanser.
En bekjent av familen, som jeg oppfatter som et veldig oppegående menneske mener at hun så en tydelig forskjell på sønnen sin fra en dag til den andre når han fikk vaksinen. I følge henne la hun et friskt barn og ble vekket av et sykt barn dagen etter. Skummelt synes jeg....



Altså, det er EN unge av mange tusen[8|]
Noen kan nok bli syke og reagere kraftig på vaksine,men når du ser på det store bildet er det så og si aldri.
Dessuten tror jeg at hvis man bli kronisk syk etter en vaksine kan det være veldig tilfeldig! Lett å skylde på vaksinen liksom.
Tørr ikke tenke på hva som kan skje hvis man ikke vaksinerer!
 
Rart da, at så mange oppegående mennesker jeg kjenner lar være å vaksinere, når det er så ufarlig.
Blandt dem mange leger, forskere, en tidligere overlege på et av Norges største sykehus, folk som har jobbet med autistiske barn og psykisk utviklingshemmede.
Og det har vært flere saker i media den siste tiden om mennesker som har blitt syke av vaksiner.

Nei vaksiner er ikke noe farlig assa, alt er bare skremselspropaganda.

Vaksiner ER farlige, men det er opp til hver enkelt å avgjøre om sjansen på bivirkninger er verre enn sykdommene det vaksineres mot.

Dette handler ikke om konspirasjoner, selv om det faktisk bedrives mye lobbyvirksomhet. (Jens Stoltenberg har f.eks. direkte tilknytning til Rockefeller Foundation gjennom sin far, selvfølgelig spiller dette inn når avgjørelser skal tas. Og søsteren hans er direktør for Folkehelseinstituttet - et privat, ikke-statlig organ.)

Og så får vi se om noen år hvor farlige de faktisk er.
I mellomtiden velger jeg å ikke overse "faren", det er heldigvis fritt helsevalg her i Norge.

Hilsen Anna, som ikke tror på konspirasjonsteorier, men heller ikke er naiv.......
 
ORIGINAL: FF

Ja, de norske nettsidene for vaksinemotstandere, der står det som skremselspropaganda.

Barnevaksinasjonsprogrammet i Norge har ingen vaksiner med kvikksølv.
Kvikksølv brukes som konserveringsmiddel der vaksiner kommer i store glass med flere doser i, her til lands har vi ikke de glassene, men hver dose er lagret separat - derfor trenger vi ikke kvikksølvet. (som skal hjelpe mot bakterievekst i åpnede glass, mens de venter på neste pasient som kommer noen dager etterpå og skal ha vaksine)


Om ikke MMR-vaksinen inneholder kvikksølv så er det jo flere andre som gjør det. Bl.a. vaksinen mot svineinfluensa.
Så på disse sidene er det vel snakk om generelt, ikke kun MMR-vaksinen.
 
ORIGINAL: Tøsa

rart det skal være så vanskelig å akseptere at noe er faktisk medfødt. 


Enda rarere at tallene på autisme i USA har flydd rett i været etter at MMR-vaksinen ble innført.

1978 : 1/10000 hadde autisme
2000 : 1/150 hadde autisme
2008 : 1/67 har autisme

Autisme utvikles heller ikke bare via kvikksølv i vaksinen, men av meslingelementet i vaksinen.
Kan skrive mer om dette i kveld, orker ikke nå.

Har endel tekster skrevet av O`Shea (Jobbet i vaksineindustrien iflere tiår) Robert F. Kennedy og forskeren V. Singh som har analysert den autisme-skapende effekten av MMR-vaksinen.
 
ORIGINAL: mrsSJ

ORIGINAL: |Toadette|

ORIGINAL: mrsSJ

Er jo forskjellig syn på dette i Europa og f eks USA da.
I USA er de mer åpne for at det finnes en sammenheng. Ikke det at jeg i utgangspunktet er en USA-tilhenger,men nevner det bare for å presisere at diskusjonen ikke er lagt død.


vil gjerne se link på det


Har ikke link desverre, så det på Oprah.
Men du kan sikkert finne det ut på hjemmesiden hennes.


det programmet så jeg også...var det ikke Toni Braxton som var der og fortalte at sønnen hennes hadde blitt autist etter vaksinen?
 
Jo, sønnen til Toni Braxton er hvertfall Autist.

Synes det står mye bra her:

http://www.generationrescue.org/vaccines.html
 
ORIGINAL: Thunderella

Jo, sønnen til Toni Braxton er hvertfall Autist.

Synes det står mye bra her:

http://www.generationrescue.org/vaccines.html


Bra link [:)]
 
ORIGINAL: Lille Lilla mumi

Har ingenting med hverandre og gjøre.. Har vært mye frem og tilbake dette temaet.

Den kan framskynne Autisme om man har det liggende latent.. Da ville det ha kommet frem ved en senere anledning..

 
det har jeg også hørt
 
ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: AnnaFrost

ORIGINAL: Tøsa

rart det skal være så vanskelig å akseptere at noe er faktisk medfødt. 


Enda rarere at tallene på autisme i USA har flydd rett i været etter at MMR-vaksinen ble innført.

1978 : 1/10000 hadde autisme
2000 : 1/150 hadde autisme
2008 : 1/67 har autisme

Autisme utvikles heller ikke bare via kvikksølv i vaksinen, men av meslingelementet i vaksinen.
Kan skrive mer om dette i kveld, orker ikke nå.

Har endel tekster skrevet av O`Shea (Jobbet i vaksineindustrien iflere tiår) Robert F. Kennedy og forskeren V. Singh som har analysert den autisme-skapende effekten av MMR-vaksinen.


Så disse tallene har ikke noe med at vi i dag faktisk vet mer om diagnosen autisme? Hva med ADHD som har skutt i været de siste 30 år da? Hva skal få skylden? Jeg er heller på ingen måte naiv. Men jeg er realist. Jeg går virkelig ikke rundt å tror at norske myndigheter driver å gambler med norske barns helse.
At noen leger osv osv ikke vaksinerer kan komme av så mangt. Allergi? Religion?



Det er ikke sagt at de gambler med helsen til alle norske barn! Saken er vel den at meslinge-elementet i vaksinen i forbindelse med virkestoffer fra kusma-elementet og kvikksølv kan føre til autisme hos utsatte barn.
Hvem de utsatte barna er det ingen som vet før etterpå..

Dette er noe norske myndigheter er klar over, men likevel velger å ikke gi ut informasjon om.
Det hadde vært fint med åpenhet omkring alle aspektene ved en vaksine, ikke bare beskjed om at "det er helt trygt for alle".

I mitt hode er det en selvfølge at vaksiner ikke er udelt positivt for alle. Når man  sprøyter doser med kjemikalier i et spedbarn synes jeg det er naivt og tro at det ikke kan få konsekvenser..
 
Back
Topp