MMR vaksinen og autisme..

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Hvordan ligger dette "temaet" an? Har man gått bort ifra at mmr vaksinen kanskje kan fremkalle autisme? Vi utsatte snuppa sin vaksine før vi dro på ferie, skal vel ta den nå i august.. Men kjenner at jeg nøler veldig..
 
Vi skal dele den opp,sikkert ingen som er enig med meg,men jeg tar ingen sjanser.
En bekjent av familen, som jeg oppfatter som et veldig oppegående menneske mener at hun så en tydelig forskjell på sønnen sin fra en dag til den andre når han fikk vaksinen. I følge henne la hun et friskt barn og ble vekket av et sykt barn dagen etter. Skummelt synes jeg....
 
 
Man kan trygt ta MMR vaksine[:)]
 
Er jo forskjellig syn på dette i Europa og f eks USA da.
I USA er de mer åpne for at det finnes en sammenheng. Ikke det at jeg i utgangspunktet er en USA-tilhenger,men nevner det bare for å presisere at diskusjonen ikke er lagt død.
 
ORIGINAL: mrsSJ

Vi skal dele den opp,sikkert ingen som er enig med meg,men jeg tar ingen sjanser.
En bekjent av familen, som jeg oppfatter som et veldig oppegående menneske mener at hun så en tydelig forskjell på sønnen sin fra en dag til den andre når han fikk vaksinen. I følge henne la hun et friskt barn og ble vekket av et sykt barn dagen etter. Skummelt synes jeg....


 
eller man leter etter årsaker.. alt ettersom.. OM mitt barn hadde fått en diagnose, hadde jeg nok også sett etter årsaker til dette.
 
Det er forsket på dette og alt tilsier at det ikke er noen sammenheng. Autisme er noe man er født med, men syptomer vil kommer rundt 1,5 års alder, altså rundt den tiden man får mmr vaksinen.
 
Men alle har sin fulle rett til å velge nettopp dette selv, altså hvordan vaksinen og om vaksinen skal gies[:)]
 
ORIGINAL: løve78

Man kan trygt ta MMR vaksine[:)]


Man kan ikke ta noen vaksiner "trygt". Jeg har selv blitt syk av en "trygg" vaksine.
 
ORIGINAL: |Toadette|

ORIGINAL: mrsSJ

Er jo forskjellig syn på dette i Europa og f eks USA da.
I USA er de mer åpne for at det finnes en sammenheng. Ikke det at jeg i utgangspunktet er en USA-tilhenger,men nevner det bare for å presisere at diskusjonen ikke er lagt død.


vil gjerne se link på det

 
Har ikke link desverre, så det på Oprah.
Men du kan sikkert finne det ut på hjemmesiden hennes.
 
ORIGINAL: AnnaFrost

ORIGINAL: løve78

Man kan trygt ta MMR vaksine[:)]


Man kan ikke ta noen vaksiner "trygt". Jeg har selv blitt syk av en "trygg" vaksine.

 
kan jeg spørre hvilken vaksine og hvilken sykdom du har fått?
 
ORIGINAL: |Toadette|

ORIGINAL: mrsSJ

Er jo forskjellig syn på dette i Europa og f eks USA da.
I USA er de mer åpne for at det finnes en sammenheng. Ikke det at jeg i utgangspunktet er en USA-tilhenger,men nevner det bare for å presisere at diskusjonen ikke er lagt død.


vil gjerne se link på det



http://www.whale.to/vaccines/wakefield.html
Han ble ikke betalt for å sverte vaksineindustrien, han ble sparket da han koblet MMR og autisme..
Første linken jeg fant i farta.
 
ORIGINAL: * supermeg*

ORIGINAL: AnnaFrost

ORIGINAL: løve78

Man kan trygt ta MMR vaksine[:)]


Man kan ikke ta noen vaksiner "trygt". Jeg har selv blitt syk av en "trygg" vaksine.


kan jeg spørre hvilken vaksine og hvilken sykdom du har fått?


Jeg tok BCG-vaksinen på ungdomsskolen og fikk utmattelsessyndrom (ME), sterkt nedsatt immunforsvar, kroniske leddbetennelser, muskelsmerter etc. Før vaksinen var jeg aldri syk...
Foreldrene til sambo har jobbet med autistiske barn og psykisk utviklingshemmede, flere hadde ingen plager før de ble vaksinert. De kjenner også flere som har barn som har dødd etter vaksine.
Så jeg behøver kanskje ikke utdype min mening om vaksinasjon og da MMR-vaksinen spesielt.
 
USA er jo et ekstremt eksempel å ta da, der vil de jo gjerne anmelde de som lager vaksinen for å være rik i generasjoner etterpå. De anmelder jo for alt. Det gjelder ikke bare MMRvaksinen heller
 
Angående å dele den opp tror jeg det kan bli vanskelig, da jeg mener å huske at de har sluttet å produsere enkeltvaksinene.
 
ORIGINAL: FF

USA er jo et ekstremt eksempel å ta da, der vil de jo gjerne anmelde de som lager vaksinen for å være rik i generasjoner etterpå. De anmelder jo for alt. Det gjelder ikke bare MMRvaksinen heller

Angående å dele den opp tror jeg det kan bli vanskelig, da jeg mener å huske at de har sluttet å produsere enkeltvaksinene.

 
Skal gå fint det,jeg må bare betale de selv [:)]
 
ang bcg vaksinen har jeg lest minimalt om utfall. Utrolig trist at dere to har fått me etter vaksinen ble tatt. prøver ikke å være kritisk til dere, men har dere fått noe bevist at det er vaksinen som har gikk utslager på me? Ser en av dere skriver at du tok bcg, fikk kyssesyken så me.. Kan ikke kyssesyken være grunnen til at du fikk me også`?
 
litt avsporing, beklager...
 
ORIGINAL: Lille Lilla mumi

ORIGINAL: AnnaFrost

Jeg tok BCG-vaksinen på ungdomsskolen og fikk utmattelsessyndrom (ME), sterkt nedsatt immunforsvar, kroniske leddbetennelser, muskelsmerter etc. Før vaksinen var jeg aldri syk...
Foreldrene til sambo har jobbet med autistiske barn og psykisk utviklingshemmede, flere hadde ingen plager før de ble vaksinert. De kjenner også flere som har barn som har dødd etter vaksine.
Så jeg behøver kanskje ikke utdype min mening om vaksinasjon og da MMR-vaksinen spesielt.


Samme her.. Tok meningokokkvaksina, fikk kyssesyke, og så ME, sterkt nedsatt immunforsvar, kroniske leddbetennelser, muskelsmerter,


Ja det er desverre veldig utbredt. Og allikevel vil man ikke se sammenhengen. Eller innrømme den da.
Få som gidder ta dette gjennom rettsystemet også, for det nytter ikke der heller. Pasientskadenemnda [:'(]
 
ORIGINAL: Tøsa

det er sikkert en konspirasjon mellom norsk helsevesen og NASA! [:-]

 
Sikkert [8D]
 
 
 
ORIGINAL: løve78

Man kan trygt ta MMR vaksine[:)]

 
 Der er jeg ikke enig!! Hvis det er så trygt, hvorfor er det mange unger som blir veldig syke av den da og hvorfor er den forbudt i Japan?
Jeg vil ikke si at vaksiner er trygge i det hele tatt jeg.
Her må man veie for og i mot og gjøre det man selv mener er riktig. Jeg velger å ikke gi sønnen min den.
 
Noe som er helt sikkert er i alle fall at de ikke tar skade av å få vaksinene oppdelt-så da er grunn valget lett synes jeg [;)]
 
ORIGINAL: * supermeg*

ang bcg vaksinen har jeg lest minimalt om utfall. Utrolig trist at dere to har fått me etter vaksinen ble tatt. prøver ikke å være kritisk til dere, men har dere fått noe bevist at det er vaksinen som har gikk utslager på me? Ser en av dere skriver at du tok bcg, fikk kyssesyken så me.. Kan ikke kyssesyken være grunnen til at du fikk me også`?

litt avsporing, beklager...


Jeg hadde ikke kyssesyken, så akkurat det kan jeg ikke svare på. Det er vanskelig å bevise, men det var legen min som kom fram til at vaksinen måtte være bakforliggende årsak. De fant ingenting annet enn vaksinen, og de har tappet en del blod av meg til tester opp igjennom for å si det sånn. Jeg tror man vet for lite om bivirkninger av vaksiner og hva de gjør med kroppen i "det skjulte". Når jeg krangler med barnelegen til sønnen min om dette pleier jeg bare å si at vi får se om 10-15 år hvem som har rett. Da har det garantert kommet mer forskning og kanskje noen har røsket litt opp i den godt etablerte pengehaugen legemiddelindustrien.
 
ORIGINAL: DivaX

ORIGINAL: løve78

Man kan trygt ta MMR vaksine[:)]


 Der er jeg ikke enig!! Hvis det er så trygt, hvorfor er det mange unger som blir veldig syke av den da og hvorfor er den forbudt i Japan?
Jeg vil ikke si at vaksiner er trygge i det hele tatt jeg.
Her må man veie for og i mot og gjøre det man selv mener er riktig. Jeg velger å ikke gi sønnen min den.
At et land kutter en vaksine ut av programmet betyr ikke at den er farlig og forbudt, men at noen høyere oppe mener den ikke trengs lengre. Norge skal jo selv kutte ut BCGvaksinen og kun tilby den til utsatte grupper.
 
ORIGINAL: AnnaFrost

ORIGINAL: * supermeg*

ang bcg vaksinen har jeg lest minimalt om utfall. Utrolig trist at dere to har fått me etter vaksinen ble tatt. prøver ikke å være kritisk til dere, men har dere fått noe bevist at det er vaksinen som har gikk utslager på me? Ser en av dere skriver at du tok bcg, fikk kyssesyken så me.. Kan ikke kyssesyken være grunnen til at du fikk me også`?

litt avsporing, beklager...


Jeg hadde ikke kyssesyken, så akkurat det kan jeg ikke svare på. Det er vanskelig å bevise, men det var legen min som kom fram til at vaksinen måtte være bakforliggende årsak. De fant ingenting annet enn vaksinen, og de har tappet en del blod av meg til tester opp igjennom for å si det sånn. Jeg tror man vet for lite om bivirkninger av vaksiner og hva de gjør med kroppen i "det skjulte". Når jeg krangler med barnelegen til sønnen min om dette pleier jeg bare å si at vi får se om 10-15 år hvem som har rett. Da har det garantert kommet mer forskning og kanskje noen har røsket litt opp i den godt etablerte pengehaugen legemiddelindustrien.

 
huff da[:o] Kanskje det kan bli mer fokus på bcg vaksinen, så man kan få forsket mer på bivirkinger ol.. den feilinfoen om mmr vaksinen førte jo til mye nye studier ... Håper du vil kunne "blir frisk" og leve tilnermet normalt. Lite kjennskap til me, men mannen til en venninne har diagnosen. Så vet det ikke er en lett diagnose 
 
Back
Topp