Missed abortion. Din erfaring.

Mine leger sa jeg bare måtte vente med bading og samleie til jeg sluttet å blø for å unngå infeksjon. Kunne begynne å prøve igjen så for vi ville. Ingen ting som viser at man bør vente. Men de sa også at man bør være psykisk klar. Så jobb gjennom sorgen hvis du kan.

Enig i at en SA hadde gått greiere - da ordner liksom kroppen opp på egenhånd.

Vi er nå på pp3 etter MA i høst. Håper det klaffer denne gangen. Kun 8 dpo i dag så fortsatt noen dager igjen før vi vet. Og selvfølgelig livredd for st det skal skje igjen.

Men sjansen for at det blir en MA etter en MA er kun 1% i følge forskning. Og stor sjanse for å bli gravid med vellykket svangerskap etter en MA visstnok. Jeg tviholder på disse små håpene.

Popper innom for å ønske deg lykke til, også vil jeg bare meddele at etter den forrige graviditeten jeg skrev om her i tråden, så har vi vært gravide og fått enda et barn etter det. Så det kan gå veldig bra etter MA også ❤️
 
Jeg var på oul nå på mandag (19+1)
De fant ikke hjerteslag. Vi hørte hjerteslag 15dager tidligere, å babys utvikling ble målt til 17uker. Jeg ble igangsatt på onsdags morgen, å 10 min før midnatt kom det en liten jente, stille. Vi fikk hånd og fotavtrykk på et lite kort fra sykehuset med hjem. Legen mistenker kromosomavvik grunnet litt lavtstående ører, mer spesifikt turners syndrom. Nipt var helt fin å ingen andre tidlige tegn på noe galt.
 
Jeg var på tidlig ul i dag, uke 8, og de fant ingenting. Tom fostersekk! Jeg har vært sint og lei meg, men innser at det ikke nytter. Nå er jeg bare redd for at aborten ikke skal kvitte seg med alt. Tok en tablett i dag for å stoppe utviklingen, og skal ta 4 vaginalt på søndag.
Hvordan var din erfaring med MA og hjemmeabort?
Jeg hadde ma i uke 16. da fikk jeg en tablett for å stoppe alt/ starte det . Så en ny på sykehuset . Om jeg husker riktig . Dette er endel år siden , så vet ikke om jeg husker riktig . Men jeg var på sykehuset med rier i 6-8 timer før foster kom ut . Alt gikk som det skulle og jeg kunne dra hjem.

2 gang fikset kroppen opp selv, men da viste jeg ikke noe selv før noen dager før jeg begynte blø. Men når jeg da begynte blø, haddde jeg sterke smerter og det kom en .. morkakelignende ting formet som en ailion om forståelig .. nesten som ved engøeste sa jeg hadde . Bare ting skjedde i ikke normal rekkefølge ..

Men jeg ville valgt sykehuset bare for da er jeg i «trygge» hender ,,

Lykke til ❤️❤️
 
Jeg hadde MA for snart 1 år siden. Spiren døde uke 6 og jeg tok medisinsk abort uke 9/10. Mistanken om MA på UL uke 7+2.

Jeg vil bare si at jeg hadde veldig lite smerter da jeg gjennomførte aborten medisinsk hjemme. Tok kun det jeg måtte ta av tabletter for hadde ikke behov for mer.

Jeg reagerte på ene tabletten dagen etter med å føle meg relativt bra tross situasjonen, men to dager etter den medisinske aborten var jeg helt kjørt psykisk og fysisk. Hadde en liten «lykkerus», selv om jeg var ulykkelig og i sorg.

For meg har den psykiske biten vært veldig tøff, der jeg enda kan kjenne sorg. Heldigvis har jeg vært åpen til nære venner og fått profesjonell hjelp.

Jeg blødde og spottet i ca. 5 uker etter aborten og var inne på kontroll der det ble funnet noe rester.
 
Jeg mistet i i fjor sommer. Uke 16. Ungen ble målt til uke 14 da den va død. Fødte på sykehuset. Det gikk greit. Trygge omgivelser.
Sorgen over barnet vil nok aldri gi seg helt. Jeg savner den. Komme så langt. Og ingenting igjen.

Jeg velger å akseptere sorgen. Og komme meg igjennom dagene. Noen dager bedre enn andre.

Vi håper at graviditet skal skje på nytt. Har lite egg igjen
 
Utrolig leit å høre! Ønsker bare å fortelle at jeg ble "positivt" overrasket over hvor greit det gikk med Cytotec-behandling for meg, i håp om at det kan redusere bekymringen din bittelitt. Var på OTUL uke 12, oppdaget MA, målt til drøye 10 uker. Fikk en tablett, ble sendt hjem og møtte opp på sengepost to dager etter. Basert på hvordan alle snakket om det på sykehuset trodde jeg det skulle være helt grusomt, men jeg var oppe og gikk hele tiden, spilte kort og hadde det helt ok. Hadde en snau halvtime med kaldsvette og ryggvondt, men det gikk over etter å ha duppet av så vidt noen få minutter. Fikk riktignok både kvalmedempende og smertestillende på forhånd, men det tror jeg alle gjør. Fikk alle tablettene ved 9-tiden og var skrevet ut igjen kl 15. Frisk og rask og litt skuffet for at vi hadde meldt avbud i bryllup senere på kvelden - for jeg hadde faktisk vært i form til å reise dit (iallfall fysisk). Hold deg oppe og gå så lenge du føler deg i form, det sa de iallfall at de trodde var deler av årsaken til at det gikk såpass greit for meg! Masse lykke til med alt sammen ❤️
Skulle ønske jeg hadde fått kvalmedempende. Jeg gjorde alt hjemme. Tok Cytotec og smertestillende tidlig om morgenen og kastet opp 40 minutter senere. Kvalmen og oppkastet fortsatte gjennom hele aborten, og jeg var helt ødelagt etterpå. Samboer måtte ringe legen og ordne med smertestillende i stikkpiller siden jeg kasta opp så mye. Tok omtrent tre timer før jeg begynte å blø. Lite koagler, veldig mye blod. Dette er elleve dager siden og jeg blør ennå. Kvalmen ga seg etter 13-14 timer.
 
Vær også obs på at alle pillene du får gir bivirkninger som feks veldig løs mage og de senker tempen i kroppen så du kan bli veldig kald. Drikk varm drikke og ha varmeflaske klar. Og dette er helt normalt og går over relativt raskt, men varer noen lange timer.
Støttes. Varmeposer på mage og rygg hjalp mye for meg.
 
Skulle ønske jeg hadde fått kvalmedempende. Jeg gjorde alt hjemme. Tok Cytotec og smertestillende tidlig om morgenen og kastet opp 40 minutter senere. Kvalmen og oppkastet fortsatte gjennom hele aborten, og jeg var helt ødelagt etterpå. Samboer måtte ringe legen og ordne med smertestillende i stikkpiller siden jeg kasta opp så mye. Tok omtrent tre timer før jeg begynte å blø. Lite koagler, veldig mye blod. Dette er elleve dager siden og jeg blør ennå. Kvalmen ga seg etter 13-14 timer.
Da jeg prøvde medisinsk abort hjemme våren 2023 fikk jeg med kvalmestillende. Det var rart du ikke fikk det...
 
Back
Topp