Min vei mot mirakelet <3

Fortsatt kvalm. Men ikke sinnsykt. Mer....Ubehagelig kvalm liksom. Og helt totalt tappet for energi. Bare tanken på å bevege seg gjør meg dårlig... Jeg svimler og er ør i hodet, tung i kroppen, kortpusta... Alt er slitsomt!
Hvor langt er du på vei nå?:)
 
9+2.
Er fortsatt kvalm. Usikker på hvor ille det er... Hehe. Føler meg ofte sulten,men blir dårlig når jeg spiser. Har opplevd to ganger nå at jeg spyr. Det er helt jævlig! Spydde jo hele tiden med Marsbo, men dette er helt annerledes. Lavt blodtrykk, tror jeg, er iallefall slapp som en sekk... Store pupper da! Hehe. Bare synd jeg ikke orker tanken på sex [emoji14]
Mannen er supertolmpdig og flink da! Han ordner ALT uten å klage en eneste gang <3

Nå har jeg gått litt ned i vekt igjen. Fra 51 til ca 54. I dag var jeg nede på 52.1... Tror dog jeg fikk mye vann i kroppen.
Utgangspunktet mitt er egentlig ca 50. Gikk litt opp rett før jeg ble gravid. Jula vettu [emoji14]

Er lei av Lutinus! Har gått over til å ta en pr dag heller enn to... Orker ikke det jævla sølet og så lurer jeg på om det er pillene som gjør meg så dårlig også kanskje... Skal ta de til fullførte 12 uker. 3 weeks left!
 
9+3
Tror faktisk jeg blir litt bedre. Iallefall i dag. Trøtt og sliten, men i dag har ikke blodtrykket vært et problem, og jeg har vært såpass lite kvalm at jeg har greid å spise godt med mat. Og ikke minst drikke!

Det bekymrer meg selvfølgelig da... Hva om noe er galt!? Sist gikk symptomene over en ukes tid før jeg begynte å blø... Er livredd for det nå!!
Skal heldigvis på ul om 4 dager. Greier bare så vidt å vente! Og denne gangen fordi jeg kjenner jeg MÅ ha bekreftelse på at det er liv! Nå begynner panikken å ta meg...

Hvor tidlig kan man egentlig finne hjertelyden med doppler? Jeg har jo en liggende... Mener vi fant Marsbo rundt uke 11+noe.. det er jo enda to uker til jeg er der... Meeen... Bah! Det er jo nå man har bruk for doppler! Hehe. Før man kjenner liv i magen. Da vet man jo da... Jeg blir gal!!!!
 
10+0
Bedre i dag altså. Vært hos fastlegen. Forlenget sykmelding. Blodtrykket var bra. Litt overraskende, men samtidig har jeg absolutt vært bedre på den måten de siste dagene. Kvalmen er dog absolutt tilstedeværende.

Da er det bare 3t til ul!!!! Spent!!
 
Ul i dag. Alt bra. Masse bevegelse <3
Gyn sier vi ikke trenger komme tilbake dit, nå er det så sikkert at dette går bra, at nå burde vi lene oss tilbake og nyte. Håper han har rett!!! Hihi. Foreløpig termin er 6.November
 
11+1. Uke 12!!!

I det siste føler jeg at kvalmen har sluppet litt taket. Den er fortsatt til stede, men ikke like hemmende som tidligere. Bank i bordet!
Er heller ikke så plaget med BT. Men føler meg sliten og tappet for energi. Det kjennes likevel ut til å gå mot bedre tider. Lov å håpe iallefall! [emoji14]

Huden min har det ikke bra da. Glød du liksom! Hello kvisetryne! Og på ryggen og brystet... Mannen sier det var sånn med marsbo også. Jeg husker den gløden som aldri kom,men nekter å tro jeg var så kvisete [emoji14] men det stemmer helt sikkert...

Magen har begynt å komme. Det er nok stort sett luft/manglende magemuskler. Men jeg kjenner også en liten kun rett over bekkenet som ikke lar seg presse inn [emoji14] kan også føle den om jeg ligger på magen. Mulig det bare er bæsj [emoji14] for jeg går sjelden på do. Som i laaang tid mellom hver gang! Det var også et problem med Marsbo. Tok avføringsmiddel for å løse opp litt, så har prøvd det nå også, men føler ikke det hjelper... Må prøve en annen sort! Movicol funka den gangen iallefall. Mulig jeg må kjøpe en pk i dag..

Ellers har jeg prøvd meg litt med doppler uten hell. Egentlig uten forventninger også, så er ikke bekymret. Enda [emoji14] Marsbo fant jeg 11+4. Så kanskje snart :)

Nå har vi så smått begynt å fortelle det til folk. Dvs svare ja på direkte spm fra gode venner. Våre foreldre har visst det en stund (mine lengre enn hans). I dag skal vi fortelle det til hans søsken. Så etter det blir det vel offisielt... Litt skummelt det også!
 
11+5. I dag fant vi babylille med doppler!! Utvilsomt hva det var vi hørte. Som et lite helikopter <3 en dag senere enn med Marsbo (11+4, men 11+6 etter korrigering etter oul).
Nå vil jeg sjekke minst en gang i uka frem til jeg kjenner liv. Bare for å være helt sikker på at dette går veien! <3 HURRA!!!!!
 
12+2. Formen er utvilsomt bedre. Blodtrykket plager meg ikke lengre, så det er nok helt fint. Kvalmen kommer og går. Den er ikke lenger konstant. King!! Jeg er ikke 100% i form, men bedre enn på lenge. Blir kvalm utover ettermiddagen/kveld. Kanskje i takt med at jeg ellers er sliten. Kanskje sammenheng med at jeg har slutta med Lutinus..?

Nå har jeg dog gått over til å våkne midt på natten - og være våken. Husker det var sånn med Marsbo også, men tror det var senere i svangerskapet... Må lese litt bakover i loggen her :)

Jeg har iallefall lyst til å sove! [emoji14]

Sånn ellers er det nå "offisielt" at jeg er gravid. Dvs vi har fortalt det til nærmeste familie, nærmeste venner og kolleger. Men vi har også sagt at det ikke er "kringkaster". Om noen spør, svarer vi ja. Så verken hemmelig eller helt offisielt kanskje. Et sted midt i mellom.

Jeg har forresten lyst på ul. Vil ta fosterdiagnostikk eller hva det nå heter. Se etter avvik osv. Aner ikke hva jeg tenker om noe skulle blitt avdekket, men jeg vil vite.... Vi får se hva vi gjør...
 
12+3. Kynnere. Uten tvil også!

OG! Har fått innkalling til oul. Gøy! Tror nok egentlig det er skjedd en feil. Skal 28/4. Altså allerede på fredag, den dagen jeg er 13+0 uker.
Vurderte litt om jeg skulle ringe å si det har skjedd en feil, meeeen, mannen og jeg fant ut at vi drar. Hvorfor ikke liksom? :) Det verste som kan skje er at vi får en ekstra titt på spireliten :) eeeeller at vi blir sendt hjem med ny dato... Jeg er jo uansett hjemme fra jobb, så da har jeg noe å se frem til den dagen [emoji14]
 
13+0. I dag var vi på sykehuset på ul. De hadde fått feil dato på siste mens, desember heller enn januar. Så derfor. But hey, helt ok for oss [emoji14]
Sprell levende baby! Sååå aktiv! Og herlighet så mye som skjer på få uker!
Nå har vi sett babylille i uke 6, 8, 10 og 13. Stor utvikling altså! Kjempespennende!
Fikk ny time til oul 8.juni.

Alt så bra ut. Friskt og vitalt foster. Jeg syns jeg skimta en liten utvekst mellom bena til lille når jm skulle måle lårbeinet, men det kan også ha vært navlesnoren... Spennende er det uansett!
 
13+6
Formen min blir stadig bedre, altså! Merker ikke noe til bt. Kvalmen gir seg mer og mer. Men! Har fått hodepine. Jeg sliter jo aldri med det, og tar sikkert under 5 Paracet i løpet av et år... Denne uka har jeg hatt 3... Er veldig bevisst på å drikke vann, så det er ikke pga dehydrering.
Kvalmen kan jeg merke innimellom. Jeg er liksom ikkje 100% i form, men bedre.
Kjenner på en spreng i magen da. Det er slitsomt. Den blir kjempestor i løpet av dagen, og bare sprneher utover! Føler nesten jeg går og presser den utover, noe jeg absolutt ikke gjør... Om kvelden må jeg bare kle av meg alt og ligger omtrent naken på stua [emoji14]

Men alt i alt bedre form. Nå er jeg bare lat og giddaløs. Har lite energi. Men det trenger ikke være annet enn at jeg nå er vant til å ikke gjøre en dritt... Kjenner jeg har lyst tilbake på jobb, men føler meg ikke klar for å være der på fast basis. Neste uker tenker jeg dog å være der en del. Gå oppå vikar. Kanskje få snakket litt med enkeltelever osv. Bare kose meg og følge de opp litt ekstra :)

I går hørte vi forresten på hjertelyden til lille med doppler. Hele familien. Veldig koselig! Marsbo syns det er veldig spennende, selv om jeg ikke tror hun helt forstår hva som skjer. Men hun klapper og koser på magen, og vil gjerne si god natt til babyen osv. Superskjønn!

Pulsen lå forresten på ca 160. Har lest at høy puls er jente og lav er gutt. Nå tror jo jeg at det bor en gutt i magen denne gangen, siden alt er så annerledes. Men man skal aldri si aldri. Det hadde vært veldig stas med en liten søster til Marsbo. Så kan de være venninner! <3 veldig spennende. Tror jeg skal lete litt rundt og finne ulike "tegn" på kjønn for å se om vi kan finne ut noe. Hehe. Spennende er det uansett! Omg!
 
Prøv natrontest og ringtest [emoji7] Skikkelig spennende ! :) Jeg har to gutter fra før.. da sa ringtest også gutt. Denne gangen er alt anderledes og både ringtest og natrontest sier jente! Får vite kjønn den 31.mai! Gleder oss veldig [emoji173] Når skal du på ul igjen? [emoji4]
 
12+2. Mensenmurring.....

Husker jeg prøvde natrontest med første. Men husker ikke resultatet [emoji14] har også "grumsete/blass" urin. Har lest det tyder på jente, mens klar og gul urin tyder gutt. Hadde førstnevnte sist gang, og det er jo en jente. Har også fått megastore pupper. Altså, bikinien jeg kjøpte da Marsbo var 3 mnd og jeg amma døgnet rundt er alt for liten nå! Hehe. Hvor skal dette ende!?! [emoji14]

Kom gjerne med flere sånne tester!! Gøy!!

Vi skal på ny ul 8.juni. Syns det er så leeenge til! Hehe
Prøv natrontest og ringtest [emoji7] Skikkelig spennende ! :) Jeg har to gutter fra før.. da sa ringtest også gutt. Denne gangen er alt anderledes og både ringtest og natrontest sier jente! Får vite kjønn den 31.mai! Gleder oss veldig [emoji173] Når skal du på ul igjen? [emoji4]
 
14+5
I dag er jeg sikker på jeg kjente babylille når jeg kjørte Marsbo til bhg. Helt sikker!
I løpet av dagen har jeg fått en voldsom stikksmerte på høyre side. Nesten som eggløsningssmerte...?
Så nå i kveld bestemte vi oss for å sjekke om vi fant hjertelyden med doppler. Den fant vi med en gang. Og guess what! Babylille bevegde seg voldsomt, og det finnes ikke tvil om hva jeg kjente! Mannen ville også kjenne, ikke at vi trodde han skulle kjenne noe. Men det gjorde han!! Helt utrolig! Jeg sa ikke noe om når jeg kjente bevegelse, så skulle han si fra når han kjente noe, og han sa fra hver gang jeg kjente det selv. Fantastisk!!
Dette er helt sykt!!! <3
 
16+0. Skreiv her for et par dager siden, men kom borti noe sånn at alt bleslettet før jeg fikk posta det... Bahh..

Anyways, den siste tiden har jeg vært i mye bedre form. Egentlig i kjempeform. Ikke problem med blodtrykk, ikke kvalm (bare litt innimellom, ksjdkjr etter anstrengelser...). Så nå vurderer jeg å droppe sykmeldingen min en stund. Dvs, jeg kan godt være sykemeldt, men gå på jobb likevel. De to siste ukene har jeg gått to dager i uken.

Har jo aldri opplevd å være i så god form som gravid, så dette er spennende!! Og tyder kanskje på gutt? [emoji14]

Jeg kjenner mer og mer i magen. Ikke helt tiden, men på kveld/når jeg slapper av. Bevegelser og til tider svake spark. I dag så jeg små dytt utenpå magen også! <3

Jeg har gått litt opp i vekt. 1-2 kg. Merket det på lårene. Og kanskje på ryggen... Men ikke i ansiktet enda. Skal begynne å bevege meg litt nå [emoji14]
I dagtidlig veide jeg 53,5. Har lagt på 52,noe veldig lenge. Startet på rundt 51.

Puppene mine er ENORME! Jeg kjenner tendenser til heng også. De er faktisk større nå enn når jeg amma! Brukte en bikini her om dagen som jeg kjøpte da Marsbo var 2-3 mnd og produksjonen altså var høy. Den er for liten!! Hvor skal dette ende?? De er forresten såre. Nipplerne. Eller... Ømme er kanskje et bedre ord. Sårt å ta på de, men merkes ikke ellers.

Litt kynnere, men mindre enn tidligere. Og magen har kommet. Ikke veldig stor....om morgenen er den egentlig liten. Synes nesten ikke. Men den eser ut i løpet av dagen [emoji14]

Pulsen til baby ligger på rundt 160. Det tyder jo på jente. Mensannelig om jeg vet... Tror liksom litt at det er en gutt, men tanken på jente slipper ikke helt taket likevel... Det blir spennende på ul!!
 
16+0. Skreiv her for et par dager siden, men kom borti noe sånn at alt bleslettet før jeg fikk posta det... Bahh..

Anyways, den siste tiden har jeg vært i mye bedre form. Egentlig i kjempeform. Ikke problem med blodtrykk, ikke kvalm (bare litt innimellom, ksjdkjr etter anstrengelser...). Så nå vurderer jeg å droppe sykmeldingen min en stund. Dvs, jeg kan godt være sykemeldt, men gå på jobb likevel. De to siste ukene har jeg gått to dager i uken.

Har jo aldri opplevd å være i så god form som gravid, så dette er spennende!! Og tyder kanskje på gutt? [emoji14]

Jeg kjenner mer og mer i magen. Ikke helt tiden, men på kveld/når jeg slapper av. Bevegelser og til tider svake spark. I dag så jeg små dytt utenpå magen også! <3

Jeg har gått litt opp i vekt. 1-2 kg. Merket det på lårene. Og kanskje på ryggen... Men ikke i ansiktet enda. Skal begynne å bevege meg litt nå [emoji14]
I dagtidlig veide jeg 53,5. Har lagt på 52,noe veldig lenge. Startet på rundt 51.

Puppene mine er ENORME! Jeg kjenner tendenser til heng også. De er faktisk større nå enn når jeg amma! Brukte en bikini her om dagen som jeg kjøpte da Marsbo var 2-3 mnd og produksjonen altså var høy. Den er for liten!! Hvor skal dette ende?? De er forresten såre. Nipplerne. Eller... Ømme er kanskje et bedre ord. Sårt å ta på de, men merkes ikke ellers.

Litt kynnere, men mindre enn tidligere. Og magen har kommet. Ikke veldig stor....om morgenen er den egentlig liten. Synes nesten ikke. Men den eser ut i løpet av dagen [emoji14]

Pulsen til baby ligger på rundt 160. Det tyder jo på jente. Mensannelig om jeg vet... Tror liksom litt at det er en gutt, men tanken på jente slipper ikke helt taket likevel... Det blir spennende på ul!!
Pulsen til guttene mine lå også så høyt så tidlig så det har ingenting å si så tidlig [emoji4] spennende! Har du fått time til ul ? :)
 
Pulsen til guttene mine lå også så høyt så tidlig så det har ingenting å si så tidlig [emoji4] spennende! Har du fått time til ul ? :)
Har lest et sted at pulsen varierer i løpet av dagen også, så kan vel ikke ta det som god fisk - som med de fleste andre kjerringråd [emoji14] men morro å tippe :)
8.juni. Så gleder meg til det :)
 
Back
Topp