Middagsmat.. Lager dere hver dag?

Vi spiser middag hver dag. Men det hender noen travle dager at vi i liten grad har laget den selv. Og det hender ganske ofte at den ikke er fra bunnen Men inkluderer en eller flere halvfabrikata (pølse. Karbonade, pastasaus etc)

Men middag må vi ha
Samme som her det. [emoji6]

Og vi er blitt flinkere til å bruke rester
 
Nei, vi lager ikke middag hver dag. Jeg er ikke ett middaagsmenneske så jeg tar gjerne noe annet til middag, helst spise ute.
Vi spiser nok ute minst 1-3 ganger i uken :)
 
Vi prøver, mest fordi jeg er opptatt av "familie-tiden" ved bordet med varm mat.
Han kan gå i ukesvis uten middag, og rester, det spiser han ikke før han nesten sulter ihjel :dead:
Blir en del posesuppe og sånt, tilsetter ofte kjøtt, pinjekjerner eller noe liknende, det er helt greit!:cat: kjapt og enkelt er stikkordet for oss!
 
Lager mat de fleste dager, men blir gjerne lettvinte løsninger 1 dag i uka i snitt :)
 
Lager middag stort sett hver dag. Unntakene er hvis vi er invitert bort, er på ferie på hotell (på hytter og camping lager vi jo middag), er syke, på reise som tar hele dagen eller hvis vi skal gå ut og spise for å feire noe [emoji6]
 
Hos oss blir det en god blanding av å lage fra bunn, halvfabrikat og take-away. Men middag blir det som regel da jeg ikke er glad i brødmat, som det no har blitt en del av no når jeg er gravid... [emoji17]
 
Lager middag hver dag, men ikke alltid at det blir super sunt :D Prøver å lage sunt så ofte som jeg klarer, men noen dager er jeg så trøtt og ikke har peiling på hva jeg skal lage så da blir det noe lettvint :happy: Men har som mål å lage noe variert i løpet av uka da :)
 
Nei virkelig ikke før det rekker vi ikkr
Handler ikkr om å være flink eller ikke ;)
 
Ja, så godt jeg kan. Var en periode det ble veldig enkelt som havregrøt, ostesmørbrød eller Grandiosa. Ellers pleier jeg å lage så sunne, næringsrike middager som jeg kan.
 
Jeg lager middag 4-5 dager i uka, mannen 2-3 dager. Mest mulig fra bunnen, lettvint og kjapt - om ikke kjapt så iallefall noe som lager seg selv i ovnen [emoji28] En gang i blant blir det take-away eller restaurant, og i helgene prøver vi å lage noe ekstra godt sammen. Liker godt å lage mat begge to, og samarbeider godt [emoji4] bare så synd at når man har prøvd biff med hjemmelaget pommes frites og hjemmelaget bearnaise.. da blir ikke posesaus og frosne pommes frites helt det samme etterpå [emoji28] og hjemmelagd er litt mer tidkrevende og skaper mye mer oppvask [emoji28]
 
Middag hver dag ja, men på travle dager blir det lettvinte løsninger. Som i går for eks .Da hadde mann og barn ferdigpizza. Jeg var på jobb og de hadde planer kort tid etter jobb og barnehage :) i dag blir det delvis ferdig og litt hjemmelaget . Så varierer veldig . Spiser også en del ute
 
Vi har middag hver dag som vi setter oss ned og spiser som familie rundt bordet. Men onsdager feks så har vi ofte 45 min fra vi kommer inn døra til vi må være på vei til diverse treninger, så de dagene blir det typ grøt/pølser eller noe lett og varme. Når jeg jobber seinvakter så bruker vel mannen stort sett halvfabrikat når han lager middag til ungene, mens jeg lager det meste uten. Så hos oss blir det en god blanding, men take away blir det ikke utenom ved spesielle omstendigheter.
 
Som regel lager vi middag hver dag mer eller mindre fra grunnen, men det hender vi gjør det litt raskt en gang i blant

Samme her.

Det er stort sett jeg som lager middag til mannen kommer hjem fra jobb. Men om formen er laber tar han over :)
Og i helgene gjør vi det sammen, og spiser samlet rundt bordet når alle har kommet hjem fra jobb/skole :p
 
Back
Topp