Middagsmat.. Lager dere hver dag?

LSB

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Påskekyllingene 2020
Ja. Lager dere middag hver eneste dag? Både med småbarn og når dere gikk gravid? Eller tok dere av og til kjappe løsninger? Finnes jo mye godt i butikkene som er ferdig, men kanskje ikke så veldig sunt.. Og noen ganger er det jo deilig å bestille seg pizza? :p Eller liker dere å lage masse middag og fryse ned porsjoner til senere?
 
Som regel lager vi middag hver dag mer eller mindre fra grunnen, men det hender vi gjør det litt raskt en gang i blant
 
Som regel lager vi "fra bunnen," men det er klart det blir en pizza i ny og ne.
Vi prøver å være flinke til å lage til så det alltid er noen middager i fryseren, men vi har vært dårlige på det i det siste.
Da junior var baby laget vi alltid babymat på søndager, så vi hadde ferdige middager til han. Det var gull. :)
 
Middag hver eneste dag. Bare kl slett for middag som har endret seg her. Lager litt forskjellig av både kjappe retter og fra bunn. Når jeg er alene med barna så blir det ofte noe kjapt og enkelt. Er mannen som lager middag her nå. Vår en gang flink til det selv men sist jeg prøvde så gikk brannalarmen og jeg har gitt litt opp. Hehe
 
Vi lager middag hver dag. Vi er begge opptatt av at mat skal være sunn, så å gå for ferdigretter som gjerne har i overkant mye salt, fett og raske karbohydrater, og for lite protein og fiber, er ikke aktuelt (annet enn om lørdagskvelden.. da SKAL det være hauger av raske karber og et lass smeltet ost på alt uansett hva).

Maten smaker som regel også best nylaget, så det er sjelden vi bruker rester eller lager opp store porsjoner. Unntaket er vel fårikål og lapskaus, som ofte er bedre når det varmes opp igjen senere.
 
Lager som regel middag hver dag, kun store porsjoner når det gjelder komle og lapskaus egentlig ;)
Da er det helst enda bedre på dag 2 :D

Men det hender at den lokale pizzabakeren, kebabsjappa eller kinarestauranten får lage middag for meg også.

Som gravid og mye alene om dagene (mann som langtransportsjåfør) tok jeg meg innimellom bare en skive da. Orka ikke middag for en alltid da.
 
Lagar middag hver dag . Visst me ikkje spiser ordentlig middag så syns eg alla me går oxh små spiser hela tiden.
Men kan laga stor porsjon så vi har før 2 dager
 
Lager stort sett middag hver dag.
Er gravid nå, og med mindre noen bestemmer, handler og lager middag for oss så blir det mye enkle løsninger for tiden. Kvalm og sliten er ikke akkurat det som hjelper på for å lage gode middager.
 
Her er tirsdag junkfoodtirsdag[emoji23] da er det sprangtrening for frøkna og den er rett etter henting i barnehage, da blir det noe enkelt, pølser, pizza eller lignende, ellers faller heldigvis treninger og andre aktiviteter på kvelden så da blir det skikkelig middag, hver dag[emoji5]
 
Omtrent hver dag. Sjeldent vi spiser ute eller tar med pizza.. Samboer som lager da, så når han er borte blir det fort noe lett.
 
Litt 50/50 her... blir mye fort middager innimellom med aktive barn i hus. Da rekker man ikke å lage fra bunn av, men er flink til å prioritere det når det først er tid. :)
 
Ja, Utenom når vi er i besøk og får middag der :) Tror det skjer to-tre ganger i året at vi ikke lager middag hjemme, sist det skjedde var like oppunder jul i fjor, det var travelt og vi spiste middag på Egon mens vi handlet gaver.
Jeg liker ikke å spise ute så det er i nøden :p
 
Vi spiser middag hver dag. Men det hender noen travle dager at vi i liten grad har laget den selv. Og det hender ganske ofte at den ikke er fra bunnen Men inkluderer en eller flere halvfabrikata (pølse. Karbonade, pastasaus etc)

Men middag må vi ha
 
Nei:p det er slitsomt. Oftest har vi et varmt måltid men da er det gjerne bare ris eller pasta. Noen dager skikkelig middag også. Ungene spiser gjerne skive.
 
Vi har stort sett brukt å lage middag hver dag. Opptatt av sunn og hjemmelaget mat, men vi har av og til gått på restaurant og spist. Litt koselig å gjøre av og til. Bruker å planlegge middager hver uke og planlegger gjerne med rester de dagene vi ikke har tid til å lage middag. Spiser aldri posemat eller annen ferdigmat, eneste er som sagt restaurant av og til. I graviditeten har ikke alltid matlysten eller middagslysten vært på topp, så noen dager har det bare blitt brødskiver som middag.
 
Ja, vi er stort sett flinke med middager her ihus, men selvsagt finnes det dager man tar det lettvinnere. Lettvint betyr ikke automatisk usunt da.
 
Lager hver dag. I graviditeten spiste jeg nesten ikke middager pga kvalmen, men tilbake til middagsrutinen etter hun ble født. Det er ingen som leverer take away her vi bor og om vi skal kjøre en plass for å hente hadde den uansett blitt kald før vi kom hjem så det er ikke et alternativ. Ved bursdager og slikt hender det jo vi drar på restaurant :)
 
Vi har middag hver dag, og lager den også stort sett selv. Men selve "lage" begrepet er jo ganske vidt da, så det varierer fra dag til dag på hvilken måte den er lagd.
 
Back
Topp