Middag i dag?

Ranveig!

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Kva skal dokker ha?

Her blir det veldig enkelt, Toro-pose med pasta di parma med salat og bacon til meg, mannen og storjenta, tar opp noko heimelaga frå frysen til N (Toro er nok litt drøyt salt).
 
Her blir det ris kyllingfile i sweatsaus Grønsaker og Lurar på om eg ska steka hvitløks brød visst eg rekker før barnen kommer hjem
 
Her blir det spagetti og kjøttsaus. Mamma bruker så innmari mye salt så har laga opp en egen porsjon til mini. Med ekstra mye grønnsaker
 
Jeg og mannen skal ha sushi! Lille skal ha fisk og grønnsaker :)

Ombestemte meg - lillegutt får grøtlapper med skinke :)

7102e594f52d1980a0d4dac76614b38a.jpg
 
De såg gode ut. Send meg oppskrift

1 porsjon grøt (brukte nestle 8 mnd+), 1 egg og løvtynn hamburgerrygg i små biter. Røres sammen og stekes på lav temperatur m/litt smør til overflaten er såpass fast at de kan snus, så steker du dem ferdig.

1 porsjon grøt = 1 dl vann og ca 30 gram grøtpulver.
 
1 porsjon grøt (brukte nestle 8 mnd+), 1 egg og løvtynn hamburgerrygg i små biter. Røres sammen og stekes på lav temperatur m/litt smør til overflaten er såpass fast at de kan snus, så steker du dem ferdig.

1 porsjon grøt = 1 dl vann og ca 30 gram grøtpulver.
Takk kan man ha annan kjøtt i den?
 
Ja, det vil jeg tro? Kan egentlig putte hva du vil i dem, eks. paprika, løk etc. Må bare være mer røre enn ingredienser slik at den setter seg sammen under steking og ikke bare blir som eggerøre :)
Aha oki takk . Skall prøva på de en Dag.
 
Er det noen her som planlegger middager for hele uken, eller tar dere dag for dag? Syns det er sååå vanskelig å komme på hva vi skal ha :p Det beste er også når lille kan spise det samme som oss :)
 
Er det noen her som planlegger middager for hele uken, eller tar dere dag for dag? Syns det er sååå vanskelig å komme på hva vi skal ha [emoji14] Det beste er også når lille kan spise det samme som oss :)
Vi prøver det av og til. Men når dei store ungane er hos faren 2-4 dagar i veka, blir det som regel til at vi berre et eit mellommåltid med knøttet når han et middag, og så blir det pizza eller ostesmørbrød eller noko lettvindt på oss når han er i seng...
 
Idag ble det laks med ovnsbakte poteter og salat. :)
 
Er det noen her som planlegger middager for hele uken, eller tar dere dag for dag? Syns det er sååå vanskelig å komme på hva vi skal ha :p Det beste er også når lille kan spise det samme som oss :)


Vi prøver å planlegge hele uka, hverdagene i det minste. Da blir det som oftest sunnere og rimeligere middager, og som oftest babyvennlig. Har alltids noe i fryseren hun kan få hvis det ikke er det da.
 
Vi prøver å planlegge hele uka, hverdagene i det minste. Da blir det som oftest sunnere og rimeligere middager, og som oftest babyvennlig. Har alltids noe i fryseren hun kan få hvis det ikke er det da.

Hvordan er denne uka da? Vi prøver også å handle inn for hele uka, men denne uka var jeg helt tom for ideer og giddalaus, så da ble det sushi :p
 
Her spiste jeg og snuppa pølse og pasta :p vi hadde sein lunsj (vaffel), så ble enkel middag :p
 
Hvordan er denne uka da? Vi prøver også å handle inn for hele uka, men denne uka var jeg helt tom for ideer og giddalaus, så da ble det sushi :p

Denne uka er ikke planlagt, mini og jeg er bortreist til i morra. Men ei uke kan se ca sånn ut
Mandag: hirsekarbonader (veganmisjonen), i lompe med hummus og salat

Tirsdag: Fiskeburger (80% fisk) med søtpotetsticks, guacamole.

Onsdag: spagetti bolognese

Torsdag: Hjemmelagde fiskepinner med potetstappe

Ellers bruker vi mye en variant av sei med paprikasalat fra trines matblogg, sei i kokosmelk med red curry og masse grønnsaker, laksetaco er også en hit. Prøver å ha fisk 2-3 ganger i uka. Mini liker bedre fisk enn kjøtt. Fredag -søndag blir det som oftest taco, pizza, hamburger osv.
 
Back
Topp