Middag i dag?

Denne uka er ikke planlagt, mini og jeg er bortreist til i morra. Men ei uke kan se ca sånn ut
Mandag: hirsekarbonader (veganmisjonen), i lompe med hummus og salat

Tirsdag: Fiskeburger (80% fisk) med søtpotetsticks, guacamole.

Onsdag: spagetti bolognese

Torsdag: Hjemmelagde fiskepinner med potetstappe

Ellers bruker vi mye en variant av sei med paprikasalat fra trines matblogg, sei i kokosmelk med red curry og masse grønnsaker, laksetaco er også en hit. Prøver å ha fisk 2-3 ganger i uka. Mini liker bedre fisk enn kjøtt. Fredag -søndag blir det som oftest taco, pizza, hamburger osv.

Så flinke dere er til å spise fisk! Lille er også veldig glad i det, men det blir max 2 ggr i uka her :/
 
Så flinke dere er til å spise fisk! Lille er også veldig glad i det, men det blir max 2 ggr i uka her :/

Det blir uker uten noen fisk også altså [emoji87] Men ser veldig tydelig at når vi planlegger middager blir det oftere fisk. Hvis vi står i butikken uten noen plan blir fisk ofte valgt bort, ikke at jeg skjønner hvorfor, det går jo ofte fortere enn kjøttmiddager.
 
Det blir uker uten noen fisk også altså [emoji87] Men ser veldig tydelig at når vi planlegger middager blir det oftere fisk. Hvis vi står i butikken uten noen plan blir fisk ofte valgt bort, ikke at jeg skjønner hvorfor, det går jo ofte fortere enn kjøttmiddager.

Sånn er det vel egentlig her også.. blir fort mer usunne middager når vi ikke har en plan. Har du prøvd matkasser? Vi liker det godt, men har det ikke nå pga. kun en inntekt siden jeg er i ulønna permisjon :)
 
Sånn er det vel egentlig her også.. blir fort mer usunne middager når vi ikke har en plan. Har du prøvd matkasser? Vi liker det godt, men har det ikke nå pga. kun en inntekt siden jeg er i ulønna permisjon :)

...som egentlig er veldig ironisk siden vi endte opp med å kjøpe sushi til 500kr i går pga vi ikke hadde en plan. En matkasse koster ca det samme [emoji23][emoji23] og det er mat i 4 dager .. håpløst!
 
Sånn er det vel egentlig her også.. blir fort mer usunne middager når vi ikke har en plan. Har du prøvd matkasser? Vi liker det godt, men har det ikke nå pga. kun en inntekt siden jeg er i ulønna permisjon :)

...som egentlig er veldig ironisk siden vi endte opp med å kjøpe sushi til 500kr i går pga vi ikke hadde en plan. En matkasse koster ca det samme [emoji23][emoji23] og det er mat i 4 dager .. håpløst!

Har ikke prøvd det nei, samboer er skeptisk [emoji12]
Hahah, er der ikke typisk? Fort gjort å gå på en smell når man er sulten og vil ha mat kjapt.
 
Har ikke prøvd det nei, samboer er skeptisk [emoji12]
Hahah, er der ikke typisk? Fort gjort å gå på en smell når man er sulten og vil ha mat kjapt.

Ingen grunn til å være skeptisk - noen finner ut hva du skal spise for deg, det er enkelt å tilberede :) Bruker mye mer "spennende" grønnsaker o.l. pga dette, så lærer å bruke andre ingredienser enn potet og gulrot [emoji1303] alt dette avhenger jo av hvilket nivå du har matlaginga på til vanlig da, hehe..
 
I dag laget mannen pizzavaffel :p haha.. Stadig nå nytt :p Var faktisk ikke så dumt! Nesten som toast :D
 
Er det noen her som planlegger middager for hele uken, eller tar dere dag for dag? Syns det er sååå vanskelig å komme på hva vi skal ha :p Det beste er også når lille kan spise det samme som oss :)
Vi har alltid ukesmeny, hvis ikke blir det fort "lettvint-mat"
 
Back
Topp