Menstruasjon etter fødsel

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Når kom den etter fødsel ?
Ammer du?
Er den regelmessig ?
 
Her fikk jeg menstruasjon tilbake ca 5 uker etter fødsel (ca) og skulle egentlig hatt den nå igjen, iflg tidligere sykluser. Men lurer på om den vil være uregelmessig en stund etter fødsel kanskje ?
 
4 mnd etter fødsel. Fullammer. Har hatt den regelmessig siden.
 
Her kom den 7 mnd etter fødsel (sluttet å amme etter 3 mnd) og første syklus varte i over 50 dager. Ble deretter gravid på nytt. Har etter andre fødsel begynt tidlig på p piller i håp om at det skal hjelpe til å få en stabil syklus raskere,
 
Fem til sju uker etter fødsel med alle fem. Rett inn i regelmessig syklus, tross fullamming i seks til åtte måneder, nattamming og videre amming i 2+ år.
 
Kom etter 9uker med nr1, så ble den borte på minipilla. Kom 11 uker etter nå med nr 2, og er ustabil 30/21/17-dager. Har fullammet, og ammer mye fortsatt selv om han får et måltid. Han har dog sovet 6-8t om natta fra få uker, mens storebror var oppe hver 2-3t lenge.
 
Her kom den 9 uker etter fødsel. Ammer ikke. Om den er regelmessig gjenstår å se :)
 
Kom 7 uker etter fødsel, ammer ikke. Viss den er regelmessig så skal jeg ha mensen igjen til neste helg, så vi får vente å se. :)
 
8-9 uker etter fødsel. Fullammer. Til å begynne med små, uregelmessige blødninger. Så boom-skikkelig stor blødning, ingen tvil om at det var mensen. Det var vel 3-4 mnd etter fødsel. Kom da veldig regelmessig hver 4.uke, 4.gangen jeg skulle hatt mensen var jeg imidlertid blitt gravid igjen.
 
Jeg er så sikker på at det var mensen jeg fikk etter fødsel/renselsen. Det var flere dager etter renselsen var slutt og det var skikkelig mensen liksom.

Nå er jeg jammen usikker, da det ikke har kommet mer i ettertid..
 
Ca et år etter fødsel, den er ikke regelmessig, men går på cerazette og ammer (og nattammer) enda, mini er snart 21 måneder.
 
Ved frøkna fikk jeg mensen igjen etter ca 5mnd,fullammet til hun var 4,5mnd :p så veldig spent på når den kommer nå, skulle gjerne ha visst det. Har litt typisk vondt i magen til tider, så redd for at den plutselig kommer og jeg blør gjennom :nailbiting: lillegutt er 10uker!
 
Her tok det litt over 3 mnd. Men det var bare litt blod i utfloden, så jeg er livredd for at det plutselig bare skal fosse ut....
 
Har ikke fått det enda, babyen er straks 11 mnd. Ammer mye fortsatt og går på Cerazette, så regner med at det er pga sistnevnte :)
 
Helsesøster mente blødningen jeg har hatt var enda en skorpe som løsnet pga de måtte hente manuelt ut morkaken. Og x antall forsøk så at livmoren hadde det litt tøft, det er sikkert. Så da venter jeg til gyn timen i mars og satser på han kan sjekke forholdene ifht evt menstruasjon.
 
Back
Topp