Mat!

Kommer til å fyke opp i vekt om jeg må fortsette å spise så ofte som jeg gjør nå.
kvalmen kommer jo snikende hele tiden.


Jeg gikk opp en del under forrige svangerskap, men vil heller gå opp i vekt enn å ha den fryktelige kvalmen! Jeg gikk forrøvrig ned 8 kg da junior, fostervann og morkake var ute, så det gikk jo greit. Resten av det jeg la på meg har jeg beholdt :p
 
Jeg gikk opp en del under forrige svangerskap, men vil heller gå opp i vekt enn å ha den fryktelige kvalmen! Jeg gikk forrøvrig ned 8 kg da junior, fostervann og morkake var ute, så det gikk jo greit. Resten av det jeg la på meg har jeg beholdt :p
jeg har jo 2 barn ifra før. Og merkelig nok har jeg aldri kommet ned igjen til startvekten som jeg hadde med førstemann :p
 
Synes det er så merkelig å være gravid nå! I forrige svangerskap spiste jeg omtrent non stop og jeg spiser alltid rikelig ellers også. Nå har jeg så lite matlyst at jeg må konsentrere meg om å spise. Blir rett og slett ikke sulten og ingenting frister. Skulle ut å spise i går med familien og ingenting fristet. Så da gikk vi fra restauranten og til pizza-shappen som junior liker best. Ingenting fristet der heller, men de andre ville ha pizza så fikk nå ned et stykke til slutt. Noen andre som ikke har matlyst for tiden?
 
Synes det er så merkelig å være gravid nå! I forrige svangerskap spiste jeg omtrent non stop og jeg spiser alltid rikelig ellers også. Nå har jeg så lite matlyst at jeg må konsentrere meg om å spise. Blir rett og slett ikke sulten og ingenting frister. Skulle ut å spise i går med familien og ingenting fristet. Så da gikk vi fra restauranten og til pizza-shappen som junior liker best. Ingenting fristet der heller, men de andre ville ha pizza så fikk nå ned et stykke til slutt. Noen andre som ikke har matlyst for tiden?


ja, samme her. har det siste året vært sykt glad i skyr med kaffe og vanilje, men nå som jeg er gravid så smaker den aldeles ikke godt, laget meg også frokost blanning i sted, noe som bruker å være bankers, men med en gang jeg var ferdig å lage den, så vile jeg ikke ha, måtte få ungene mine til å spise den XD
tror jeg vil dra en tur til legen neste uke, og få sjekket at jeg får i meg alt jeg skal, ble en smule bekymret i morges da jeg så på vekta at jeg har gått ned 3 kg nå de tre ukene siden jeg hadde mens..
 
Har lest et sted at fersk hvitløk, ingefær og basilikum ikke er bra? Kan det virkelig være mulig? Mine favoritt ingredienser i så og si all matlaging [emoji23]
 
Har lest et sted at fersk hvitløk, ingefær og basilikum ikke er bra? Kan det virkelig være mulig? Mine favoritt ingredienser i så og si all matlaging [emoji23]

Det går helt fint for gravide å spise det i normale doser. Gravide og ammende bør vise forsiktighet å innta hvitløk og ingefær i medisinske doser, men normal matlaging går helt fint :)
 
kremfløte hjelpet mot halsbrann :p sliter sikkelig med halsbrann fortiden, og det enesete som hjelper er kremfløte :rolleyes:
 
Det går helt fint for gravide å spise det i normale doser. Gravide og ammende bør vise forsiktighet å innta hvitløk og ingefær i medisinske doser, men normal matlaging går helt fint :)
Hva er en medisinsk dose? Vi bruker ofte MYE om gangen. Og jeg MÅ ha rå hvitløk på taco'n. Er rå hvitløk ok tro? Synes det er merkelig at sunt ikke er bra [emoji50]
 
Hva er en medisinsk dose? Vi bruker ofte MYE om gangen. Og jeg MÅ ha rå hvitløk på taco'n. Er rå hvitløk ok tro? Synes det er merkelig at sunt ikke er bra [emoji50]

Hvitløk i matlaging er helt ok, slik jeg har forstått det. Når jeg snakker om medisinske doser, så er det et ganske mye høyere inntak enn normalen som f.eks å benytte seg av diverse hvitløkskapsler man kan få kjøpt på helsekostforretninger. Det ville jeg nok ha lagt unna i graviditeten.
 
Jeg er så utrolig kvalm.. Drikker et glass Biola på morgenen og klarer ikke mat før lunsj, da har jeg jo blodsukker lik 0... Noen som har tips om noe lett jeg kan få i meg på disse 4 timene?[emoji4]
 
Jeg har aldri vært noe glad i pølser! Men nå fyser jeg på wienerpølser i brød nesten daglig... Skjønner ingenting :wacky:
 
Sliter med dårlig matlyst for tiden, ikke lyst på noen ting. Men samtidig så er jeg skikkelig sulten!

Veldig frustrerende kombinasjon. :/ Andre som har det sånn?
 
Sliter med dårlig matlyst for tiden, ikke lyst på noen ting. Men samtidig så er jeg skikkelig sulten!

Veldig frustrerende kombinasjon. :/ Andre som har det sånn?

Ja! Får ikke i meg nok, og det er så frustrerende! Men ingenting frister... [emoji17]
 
Sliter med dårlig matlyst for tiden, ikke lyst på noen ting. Men samtidig så er jeg skikkelig sulten!

Veldig frustrerende kombinasjon. :/ Andre som har det sånn?

Jepp! Med halsbrann i tillegg :( så når jeg spiser fet mat (som nøtter eller laks) får jeg halsbrann :( dritkjedelig.
 
Back
Topp