Mat og smaksprøver

Kan jeg det allerede nå? Trodde det var fra 6 mnd? Men helt gull hvis jeg kan gi det nå da! [emoji4]

Jeg hadde kokt noen mnd til, kjedelig å ta sjansen og ikke så tungvint å koke :p
 
Er babyene deres interessert i mat? Min viser null interesse for det så føler jeg bør vente litt med skikkelige smaksprøver?
 
Er babyene deres interessert i mat? Min viser null interesse for det så føler jeg bør vente litt med skikkelige smaksprøver?

Min har nesten begynt å forvente det, haha. Får grøt (noen skjeer, er ikke oppi en porsjon enda) hver kveld og gaper så høyt han kan [emoji16] Blir også sur når vi spiser og han ikke får noe [emoji28]
 
Min er interessert i smake på alt mulig men å spise med skje liker han ikke så godt. Må lirke og lure den inn, så etter ca femte skjeia (som har blitt sølt ut når jeg forsøker få den inn i lukka munn) skjønner han tegninga og gaper villig. Føler jeg tvinger ham til å spise, men jeg vet jo at han er engasjert om jeg står på ei stund...
 
Lille er kjempeinteressert i alt vi spiser plutselig [emoji1] Har ikke begynt å gi henne mat, men hun får av og til smake på ting :) i dag smakte hun på vannmelon og honningmelon, og det falt i smak[emoji2]
 
Ga han vannmelon i sånn silikonnett i dag, det var en suksess :) så tror jeg må ta i bruk den når han skal smake på ting!
 
Er babyene deres interessert i mat? Min viser null interesse for det så føler jeg bør vente litt med skikkelige smaksprøver?
Aner ikke, har ikke prøvd med mat enda [emoji28] Tenkte å teste litt avokado til helgen, ho blir 5mnd på mandag [emoji2]
 
Hvor får man kjøpt sånn nett? Hadde helt glemt at det var en mulighet. #Ammetåke

Jeg bestilte fra Jollyroom i dag (Kidsme feeder ellerno tror jeg den het). Men får visstnok tak i på eBay også [emoji4]
Ble forresten tipset om å kjøpe med silikontut og ikke nettingtut, da flere hadde opplevd at nettingen revnet.
 
Jeg bestilte fra Jollyroom i dag (Kidsme feeder ellerno tror jeg den het). Men får visstnok tak i på eBay også [emoji4]
Ble forresten tipset om å kjøpe med silikontut og ikke nettingtut, da flere hadde opplevd at nettingen revnet.

Kjøpte samme bare fra babybanden :) litt skummelt med ebay med tanke på giftstoffer og sånn?
 
Hva du evt. Kan søke på :)
e5e733cc4a8952d1b8a0ff6070529541.jpg
 
Kjøpte samme bare fra babybanden :) litt skummelt med ebay med tanke på giftstoffer og sånn?
Jeg sjekker alltid om det er BPA fritt pg slik, men bestiller ellers svært få ting som skal i munnen :) har ikke selger dkrevet noe om bpa o.l så kjøper jeg heller ikke :)
 
Har også kjøpt fra ebay og tenkte ikke på BPA når jeg bestilte. Vet mange er skeptiske men jeg kommer til å bruke de. Og evt tenkte jeg å bestille nye "smokker" til de på norske sider der deg er spesifisert BPA fritt. Det som var en kjempefordel var at de hadde tre størrelser på smokkene. Syns de norske L blir litt stor.
 
Lille fikk smake på søtpotetmos med skje i dag (første ordentlige smaksprøva), men må man teste samme matvare i 3 dager når man ikke har tenkt å innføre noe nytt med en gang?

Og hvor mye gir dere om ganga når de smaker? Han klarte ikke å spise alt jeg tok på skjea så vanskelig å vite hvor mye han fikk i seg.

Ooog lager dere stor porsjon av alt dere lar de smake på og evt fryser ned? Vi hadde søtpotet til middag i dag så jeg tok bare av litt til han, men om jeg må gi han flere dager er det jo like greit å bare lage en porsjon og fryse ned :)
 
Lille fikk smake på søtpotetmos med skje i dag (første ordentlige smaksprøva), men må man teste samme matvare i 3 dager når man ikke har tenkt å innføre noe nytt med en gang?

Og hvor mye gir dere om ganga når de smaker? Han klarte ikke å spise alt jeg tok på skjea så vanskelig å vite hvor mye han fikk i seg.

Ooog lager dere stor porsjon av alt dere lar de smake på og evt fryser ned? Vi hadde søtpotet til middag i dag så jeg tok bare av litt til han, men om jeg må gi han flere dager er det jo like greit å bare lage en porsjon og fryse ned :)

Jeg gir ca 1-3 dager. Mest for å sjekke muøig reaksjon, men er ikke helt opphengt i akkurat det [emoji14]

Lille får vel mellom 2-3t.skjeer aka 1-3 "isbiter":p

Lager somregel mye så fryser jeg det ned i isbitform :) går raskt da å ta opp og tine
 
Mulig jeg er dum nå, men er mye av smaksprøvene bare at de skal smake og se om de reagerer? For "bare" gulrotmos er vel ikke egnet til et helt måltid i fremtiden? Er vel vanlig at man har blanding av diverse grønnsaker osv. til måltidene senere? Så hvis man kjører smaksprøve på en type grønnsak i 3 dager uten å få noen reaksjon, så er det "bænkers" at det går fint å bruke denne i blanding på et senere tidspunkt når de spiser mer?
 
Mulig jeg er dum nå, men er mye av smaksprøvene bare at de skal smake og se om de reagerer? For "bare" gulrotmos er vel ikke egnet til et helt måltid i fremtiden? Er vel vanlig at man har blanding av diverse grønnsaker osv. til måltidene senere? Så hvis man kjører smaksprøve på en type grønnsak i 3 dager uten å få noen reaksjon, så er det "bænkers" at det går fint å bruke denne i blanding på et senere tidspunkt når de spiser mer?
Jepp [emoji2] Når en har testet ut diverse ting uten reaksjon kan disse tingene blandes [emoji2]
 
Back
Topp