Mat og smaksprøver

Jeg gir ca 1-3 dager. Mest for å sjekke muøig reaksjon, men er ikke helt opphengt i akkurat det [emoji14]

Lille får vel mellom 2-3t.skjeer aka 1-3 "isbiter":p

Lager somregel mye så fryser jeg det ned i isbitform :) går raskt da å ta opp og tine

Hvorfor noe 1 dag og noe 3 dager? :p

Trodde det var enklere enn dette med smaksprøver :p haha
 
Hvorfor noe 1 dag og noe 3 dager? [emoji14]

Trodde det var enklere enn dette med smaksprøver [emoji14] haha
Fordi jeg er utålmodig [emoji85] hehe, gir alltid smaksprøver tidlig på dagen. Hvis hun ikke gir noe reaksjon, og intenting "unormalt" skjer (mer gulp, mer avføring, mindre avføring, mageknip o.l) så kan det hende jeg går over til ny smak neste dag. Men hvis hun kanskje bare gulper litt mer o.l så tester jeg over flere dager
 
Prøvde å gi lillegutt smaksprøve på avokade igår for første gang (Hans første smaksprøve), det falt ikke i smak.. :p Prøvde igjen idag, også med noen dråper mm på skjea illami avokadoen, men det avr ikke noe bedre, spyttet ut og brekte seg. Burd eæ prøve avokado igjen imorgen, eller heller noe nytt? Tenker søtpotet blir neste smak. Usikker om han har svelgt noe som helst av avokadoen sålangt..
 
Prøvde å gi lillegutt smaksprøve på avokade igår for første gang (Hans første smaksprøve), det falt ikke i smak.. :p Prøvde igjen idag, også med noen dråper mm på skjea illami avokadoen, men det avr ikke noe bedre, spyttet ut og brekte seg. Burd eæ prøve avokado igjen imorgen, eller heller noe nytt? Tenker søtpotet blir neste smak. Usikker om han har svelgt noe som helst av avokadoen sålangt..

Her takler ikke mini avokado heller. Hun brekker seg av det, eneste hun brekker seg av. Så jeg tar en pause fra avokado og gir henne andre ting istedet, så blir det heller å gi avokado om kanskje en måned eller noe. Ikke helt krise om hun ikke liker det, da jeg ikke takler det selv :p
 
Jeg er på ingen måte så nøye at jeg innfører en smak hver 3 dag, da vil det jo ta en eeeevighet for at mini skal få er variert kosthold. Jeg gir små smaksprøver, feks en t-skje men lar han suge på ALT vi har med unntak av det de ikke skal ha selvsagt.

Med barn nr 1 laget jeg moser og frøys ned fordi si vi ikke var komt helt inn i rutinen med å ha middag sammen på dagtid (spiste ofte etter hun var lagt) og vi åt mye som ikke var barnevennlig. Disse blei dog aldri spist, hun brkk seg bare, så da blei det til slutt glassmat frem til hun ikke lenger trengte å ha most mat. Nå derimot har vi jo middag fast tid hver dag og alltid noe barnevennlig (ikke for sterkt ikke for salt) så nå kommer jeg bare til å mose av det vi har. Tilsetter gjerne litt morsmelk for å tynne ut mosen
 
Prøvde å gi lillegutt smaksprøve på avokade igår for første gang (Hans første smaksprøve), det falt ikke i smak.. :p Prøvde igjen idag, også med noen dråper mm på skjea illami avokadoen, men det avr ikke noe bedre, spyttet ut og brekte seg. Burd eæ prøve avokado igjen imorgen, eller heller noe nytt? Tenker søtpotet blir neste smak. Usikker om han har svelgt noe som helst av avokadoen sålangt..
Her likte ho avokado, men ikke søtpotet [emoji28]
 
Her takler ikke mini avokado heller. Hun brekker seg av det, eneste hun brekker seg av. Så jeg tar en pause fra avokado og gir henne andre ting istedet, så blir det heller å gi avokado om kanskje en måned eller noe. Ikke helt krise om hun ikke liker det, da jeg ikke takler det selv :p
Prøvde søtpotet igår— ikke så utrolig populært det heller.. han vil liksom putte alt selv i munnen,mulig æ må lese meg litt opp på blw. Lot han holde litt i en melonbit idag, han putta den litt i munnen, likte det fortsatt ikke, men trur han var fornøyd med å få holde selv :)
 
Vi har testet litt smått en stund nå, men ikke hver dag. Stort sett det meste har blitt likt, men potet var ikke noe hit! [emoji38] Tenker så smått å begynne med grøt og jobbe opp til en porsjon innen hun er 6mnd, og samtidig få en teskje div grønnsaksmos til smaking 3 dager her og der[emoji5] Puppen er definitivt det beste her og, selv om hun ikke virker kresen [emoji1360]
 
Noen som har prøvd aprikos enda? Kan man bruke sånn tørket aprikos eller må man få tak i fersk?
Må piffe opp grøten litt. Sviskemos var en hit, men herregud det ble jo så mange bæsjebleier! [emoji85] Pære er det så som så med.. ingen stormende jubel. Skal prøve eple også, men har hørt at aprikos er fine saker [emoji4]
 
Noen som har prøvd aprikos enda? Kan man bruke sånn tørket aprikos eller må man få tak i fersk?
Må piffe opp grøten litt. Sviskemos var en hit, men herregud det ble jo så mange bæsjebleier! [emoji85] Pære er det så som så med.. ingen stormende jubel. Skal prøve eple også, men har hørt at aprikos er fine saker [emoji4]

Aprikos er stor hit her! :) Brukt både fersk og tørket. Laget aprikossaft som han får på sånn trainerkopp av tørkede aprikoser. Synes det er så fælt, men han digger det. Fersk aprikos er kjempegodt, lagd vanlig mos av det :D Tror tørkede inneholder mer jern da, noe som er viktig for de små :)
 
Aprikos er stor hit her! :) Brukt både fersk og tørket. Laget aprikossaft som han får på sånn trainerkopp av tørkede aprikoser. Synes det er så fælt, men han digger det. Fersk aprikos er kjempegodt, lagd vanlig mos av det :D Tror tørkede inneholder mer jern da, noe som er viktig for de små :)

Da skal jeg se hva jeg finner i butikken [emoji4]
 
Noen som har prøvd aprikos enda? Kan man bruke sånn tørket aprikos eller må man få tak i fersk?
Må piffe opp grøten litt. Sviskemos var en hit, men herregud det ble jo så mange bæsjebleier! [emoji85] Pære er det så som så med.. ingen stormende jubel. Skal prøve eple også, men har hørt at aprikos er fine saker [emoji4]
La tørket aprikos i vann i dag tidlig. Skal kokes straks jr sover [emoji106] Samme fremgangsmåte som svisker. Skal vist være bra for magen det å ;)
 
Noen som har prøvd aprikos enda? Kan man bruke sånn tørket aprikos eller må man få tak i fersk?
Må piffe opp grøten litt. Sviskemos var en hit, men herregud det ble jo så mange bæsjebleier! [emoji85] Pære er det så som så med.. ingen stormende jubel. Skal prøve eple også, men har hørt at aprikos er fine saker [emoji4]
Tørket økologisk er det beste [emoji846]
 
Æsj, hva gjør dere med pære? Prøvde å koke i går, blanda det i grøten i dag tidlig. I firetiden når ho våkna var ho helt utrøstelig. Trodde først ho ble skremt av vi var i selskap og for mange kom for nære, men ho knytta seg og kom myyye luft.

Noen som har testa pære, kokt eller rå hjemmelaget? Skjærer dere bort mye av kjernene? Har ikke spist pære på maaange år selv..
 
Back
Topp