Lus spørsmål

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Da har vi funnet ut at vi har lus i huset.

Greit nok, ikke noe stress, lusemiddel i alt av hår i natt, skifte sengetøy, jakker + luer og annet yttertøy henges ut i frosten i natt sammen med sofaputer..

Så kommer det til minstemann...
Det å kjemme han ha lusemiddel i håret hans vil bli ganske vanskelig.
Stemmer det at lus ikke trives i helt kort hår?

Vurderer rett og slett bare ta maskinen på han
 
Men har han lus? Skal helst ikke behandle om du ikke ser lus for lusen begynner å bli resistente. Ser du ikke lus så kam gjennom håret litt og vent med kur [emoji4]
 
Du kan prøve sjampo istedenfor. Skal bare være i 10 min. Kan sitte å leke i badekaret så lenge. Må kjemme ut egg uansett da. Men lettere å skumme inn sjampo enn å "pensle" håret med det middelet
 
Mellomste her har kjempekort hår, klippet med maskin. Likevel fant vi masse luseegg som klamret seg fast. Masse lykke til!
 
Men har han lus? Skal helst ikke behandle om du ikke ser lus for lusen begynner å bli resistente. Ser du ikke lus så kam gjennom håret litt og vent med kur [emoji4]
Er det sant? Jeg orker ikke google, derfor jeg spør hehe:p
For det er selvmotsigende. Hvis et barn har lus så skal vel hele husstanden behandles samtidig, for å ta knekken på alle samtidig:) om du mente at de ikke skal behandle før de har sett lus i det hele tatt så er jeg med:)

Jeg hadde lus for noen år siden, det var mangel på behandlingsmiddel så jeg brukte linicin, var veldig fornøyd med det! Shampo som kveler de tror jeg.
Veldig kjedelig og ekkelt synes jeg, håper det blir lenge til neste gang jeg ser en lus:p
 
Er det sant? Jeg orker ikke google, derfor jeg spør hehe:p
For det er selvmotsigende. Hvis et barn har lus så skal vel hele husstanden behandles samtidig, for å ta knekken på alle samtidig:) om du mente at de ikke skal behandle før de har sett lus i det hele tatt så er jeg med:)

Jeg hadde lus for noen år siden, det var mangel på behandlingsmiddel så jeg brukte linicin, var veldig fornøyd med det! Shampo som kveler de tror jeg.
Veldig kjedelig og ekkelt synes jeg, håper det blir lenge til neste gang jeg ser en lus:p
Kun de i husstanden som faktisk har lus, som skal behandles.
 
Vet ikke hvilke lus produkter som er i Norge men her i England har vi ihvertfall et som heter hedrin, er mer som en slags blank olje du skal ha i håret over natten å så kure igjen 1 uke etterpå. Alltid fungert godt for meg og vesla, hver gang hun fikk det når hun gikk i barnehagen fikk jeg det. Husker jeg hadde lus 1 gang i barndommen å det stoffet som var på markedet da kan umulig ha vært sunt, for det luktet rett og slett sterkere enn maursyre.
 
Er det sant? Jeg orker ikke google, derfor jeg spør hehe:p
For det er selvmotsigende. Hvis et barn har lus så skal vel hele husstanden behandles samtidig, for å ta knekken på alle samtidig:) om du mente at de ikke skal behandle før de har sett lus i det hele tatt så er jeg med:)

Jeg hadde lus for noen år siden, det var mangel på behandlingsmiddel så jeg brukte linicin, var veldig fornøyd med det! Shampo som kveler de tror jeg.
Veldig kjedelig og ekkelt synes jeg, håper det blir lenge til neste gang jeg ser en lus:p

Kun de i husstanden som faktisk har lus, som skal behandles.
Det er det lusemidlet som var før de kunne bli resistent mot.
Det jeg fikk på apoteket i dag var av en type som kvelte lusen og ikke forgiftet den.
Den kan de ikke bli resistent mot
 
Back
Topp