Luft i magen

Kanskje du fikk en begynnende effekt[emoji5]! Bærer du noe i sjal/sele? De får ut mer luft da. Viktig å jobbe med rapene og sykle med beina og! Krysser fingrene for kvelden. Jeg merket de dagene hun ligger mye på brystkassen min at kveldene er roligere. Sikkert kombo med nærhet og luften passerer letter opp!

Ja kanskje;) dagen i dag og har vært ganske fin[emoji4] har kun en gammel bæresele fra babybjørn som ikke er ergonomisk, så liker ikke å bruke den så mye. Han liker den heller ikke. Får prøve å ha han liggende litt mer på meg:) jeg prøver alt[emoji4]
 
Og trådstarter! Du vet kullsyre ikke påvirker melken sant? Det er en gammel myte[emoji5]
Fullstendig klar over det....

Derfor jeg skrev; som det SIES [emoji6]

Det som var tanken min var å lage en liste over alle mytene; holde meg unna alt en periode, og deretter innføre 1 og 1 ting for å se om det stemmer hos lille.

Alle barn er forskjellig, en av svarene var jo at her var det noen som hadde baby som reagerte på blomkål!? Hvis jeg begynner i en ende med det mest "vellkjente" er det lettere å utelukke tenker jeg. Feks. Spiste jeg løk i går og lille ble veldig urolig de første lurene etterpå, hun kavet mye med puppen og gulpa masse etterpå - MEN hun sov faktisk lengre intervaller i natt [emoji57]

Så ja, jeg vet det er myter, men det er irrelevant for meg, vil likevel teste ut [emoji6] Feks har jeg kjøpt Villa som jeg skal kose meg med i dag [emoji4] [emoji122]

Jeg er ikke hysterisk, bare nysgjerrig og vil teste ut litt [emoji3]
 
Men er jo ingen som gidder hjelpe meg med hva som er myter sååå jeg får google litt istede da [emoji4]
 
Ja kanskje;) dagen i dag og har vært ganske fin[emoji4] har kun en gammel bæresele fra babybjørn som ikke er ergonomisk, så liker ikke å bruke den så mye. Han liker den heller ikke. Får prøve å ha han liggende litt mer på meg:) jeg prøver alt[emoji4]

Kjempebra du er opptatt av å bære ergonomisk! Jeg er veldig opptatt av riktig bæretøy, siden jeg har selv hatt hofteleddysplasi og eldste hadde det. Men med det sagt, har du ett barn med friske hofter, så skader det ikke bære i eldre seler som ikke er ergonomisk engang i blandt! Så du må ikke vær redd for å bruke det engang i blandt, selv om ergonomisk er ett bedre alternativ [emoji5]
 
Fullstendig klar over det....

Derfor jeg skrev; som det SIES [emoji6]

Det som var tanken min var å lage en liste over alle mytene; holde meg unna alt en periode, og deretter innføre 1 og 1 ting for å se om det stemmer hos lille.

Alle barn er forskjellig, en av svarene var jo at her var det noen som hadde baby som reagerte på blomkål!? Hvis jeg begynner i en ende med det mest "vellkjente" er det lettere å utelukke tenker jeg. Feks. Spiste jeg løk i går og lille ble veldig urolig de første lurene etterpå, hun kavet mye med puppen og gulpa masse etterpå - MEN hun sov faktisk lengre intervaller i natt [emoji57]

Så ja, jeg vet det er myter, men det er irrelevant for meg, vil likevel teste ut [emoji6] Feks har jeg kjøpt Villa som jeg skal kose meg med i dag [emoji4] [emoji122]

Jeg er ikke hysterisk, bare nysgjerrig og vil teste ut litt [emoji3]

Den ser jeg. Spesielt med løk og kål og de der! Men kullsyre kommer ikke over fra blodet til melken! Kjedelig å holde seg det når det ikke er mulig det påvirker melken om du er glad i kullsyre ;)

Minifom og bære mye i løpet av dagen, samt sykle endel med beina i løpet av dagen gir best resultat her med oss.

Kjedelig med mye uro, er nok mye det at tarmene er umodne enda! Men det er så slitsomt når det står på med mye gråt [emoji849] blir bedre rundt 10-12 ukers alderen [emoji1317]
 
Brus går ikke over i morsmelk så ingen fare der [emoji6]
 
Nei men det er en myte jeg vil sjekke ut. Vanlig brus kontra koffein holdig brus feks...

Du skal drikke store mengder koffein før det påvirker! Er generelt veldig lite som går over. Ta alkohol feks. Har du 2 i promille, vil baby ha 00.2 i promille.

Har du fått prøvd minifom?
 
Du skal drikke store mengder koffein før det påvirker! Er generelt veldig lite som går over. Ta alkohol feks. Har du 2 i promille, vil baby ha 00.2 i promille.

Har du fått prøvd minifom?
Er ikke så galt at det har kommet så langt enda. Hun "klager", men hylgråter ikke. Med en gang vi får luften ut så er alt bra etterpå og hun er lykkelig som solen [emoji28]

Derfor tror jeg ikke det er melkeprotein heller, men mer kanskje hva jeg spiser. Evt mengder av hva jeg får i meg osv som jeg vil teste ut [emoji4] - eller så er hun bare en av de som får lett luft i magen i starten uten at det ligger noe særlig bak [emoji12]
 
Var kun de første dagene at hun var veldig tydelig plaget og urolig pga luft i magen, roet seg litt nå med uroen, men det kommer litt alt etter. Prøver å notere ned ting jeg tror kan ha utløst plagen for å evt se et mønster til slutt [emoji4]
 
Var kun de første dagene at hun var veldig tydelig plaget og urolig pga luft i magen, roet seg litt nå med uroen, men det kommer litt alt etter. Prøver å notere ned ting jeg tror kan ha utløst plagen for å evt se et mønster til slutt [emoji4]

Så bra [emoji5]
Tarmene er ho umodne hos de små, så de har jo ofte fordøyelsesproblemer i starten! Høres ikke ut som melkeallergi nei! Da er det vell over 4 timer gråt hver kveld, slim i avføring, og utslett?
 
Så bra [emoji5]
Tarmene er ho umodne hos de små, så de har jo ofte fordøyelsesproblemer i starten! Høres ikke ut som melkeallergi nei! Da er det vell over 4 timer gråt hver kveld, slim i avføring, og utslett?
Ja var slik lillesøstra mi hadde det da hu var lita, desverre vokste hun det aldri av seg men symptomene ble noe "mildere". Så jeg fryktet jo straks det samme, men da det ga seg til tross for at jeg trykker i trynet med "masse" meieriprodukter så følte jeg meg 100 hakk mer avslappet [emoji23] Derfor ideen om å teste andre matvarer og myter. Men tror vi har funnet en fin måte å teste nå.

Noterer ned alt jeg tror hun reagerer på eller som mytene sier man må passe seg for og noterer deretter i "baby daybook" appen om hun er urolig eller gråter/klager når eller etter hun ammes/sover [emoji3] til nå er det kun løk som muuuligens kan ha gitt litt ubehag [emoji41]
 
Back
Topp