Luft i magen

PinUp-Mama

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Lillepia har luft i magen:( forutenom brus og løk - er det noen andre matvarer det sies man bør holde seg unna?

Tar alle forhåndsregler her!
 
Lillepia har luft i magen:( forutenom brus og løk - er det noen andre matvarer det sies man bør holde seg unna?

Tar alle forhåndsregler her!
Alt av kål har jeg fått høre i hvert fall, blomkål er ikke en vinner her i huset for tiden :p
 
Lillepia har luft i magen:( forutenom brus og løk - er det noen andre matvarer det sies man bør holde seg unna?

Tar alle forhåndsregler her!
Det er ingen bevist sammenheng mellom det du spiser og luft hos baby, så jeg ville ikke stresset ihjel med matvarer. Eneste som er bevist at kan i problemer hos baby er melkeprotein. Du kan lese litt mer her under "er det noen matvarer jeg bør unngå?" https://ammehjelpen.no/artikkel/99/Hva-kan-du-spise
 
Jeg spiser det jeg vil :p merket ingen sammenheng sist og heller ikke nå.
Her hører jeg at han av og til svelger luft så da er det bare opp å rape :) er ikke like flink til det på natta så da blir det mer fising på morgenen. Er masse promping nå fordi vi har hatt økedøgn og han ikke har bæsjet på over en dag... ser ikke frem til den bleia!
 
Takk for alle svar [emoji106] Får prøve oss litt frem, hun var ikke like urolig i natt - mulig fordi vi var flinkere til å ta pause mellom pupp for å rape?

Om luften vedvarer skal jeg selvsagt teste for melkeprotein.

Håper det dog bare er fordi hun har det travelt og til tider svelger luft [emoji85]
 
Jublet litt fort [emoji19] nå starter han igjen. Helt utrøstelig stakkar[emoji24]

Har dere sjekket om han har noe låsninger?

Håper på full virkning på dag 3!
Jenta mi gråt utrøstelig 3-4 timer hver kveld når hun bikket 3 uker. Byttet til hipp, kiropraktor og malt i melken. Så kom systemet skikkelig i gang. I tillegg til minifom. Nå har vi gråt innomellom altså. Idag gråt hun ca 1 t totalt på 2 timer. På og av. Mens i går var det absolutt ingenting. Men veldig veldig mye bedre [emoji173]️
 
Har dere sjekket om han har noe låsninger?

Håper på full virkning på dag 3!
Jenta mi gråt utrøstelig 3-4 timer hver kveld når hun bikket 3 uker. Byttet til hipp, kiropraktor og malt i melken. Så kom systemet skikkelig i gang. I tillegg til minifom. Nå har vi gråt innomellom altså. Idag gråt hun ca 1 t totalt på 2 timer. På og av. Mens i går var det absolutt ingenting. Men veldig veldig mye bedre [emoji173]️

Er jo første dag med minifom så håper det virker bedre etter hvert:)
Hvor ofte kan man gi minifom? Står jo før hvert måltid, men av og til spiser han veldig ofte[emoji85]
 
Er jo første dag med minifom så håper det virker bedre etter hvert:)
Hvor ofte kan man gi minifom? Står jo før hvert måltid, men av og til spiser han veldig ofte[emoji85]

Åh, da kan man ikke forvente virkning så tidlig[emoji5] det tas ikke opp i kroppen, og er jo ment for de som både ammer og gir flaske! Jeg gir mist 7-8 ganger i døgnet! Jeg tror egentlig det er i forbindelse med mat fordi da vet minifommen kommer helt ned til magen med melken!
 
Du kan trygt drikke brus, er ikke mulig at kullsyre går over i blodet ditt for så i melken. Men jeg ville vært forsiktig med typer som inneholder koffein. Vi har brukt minifom og hatt veldig god effekt av det :)
 
Åh, da kan man ikke forvente virkning så tidlig[emoji5] det tas ikke opp i kroppen, og er jo ment for de som både ammer og gir flaske! Jeg gir mist 7-8 ganger i døgnet! Jeg tror egentlig det er i forbindelse med mat fordi da vet minifommen kommer helt ned til magen med melken!

Var bare så rart for han var rolig nesten hele dagen(pleier ikke være det[emoji12]), men kom for fult på kvelden. Får gi det litt tid[emoji4] utålmodige meg [emoji85]
 
Var bare så rart for han var rolig nesten hele dagen(pleier ikke være det[emoji12]), men kom for fult på kvelden. Får gi det litt tid[emoji4] utålmodige meg [emoji85]

Kanskje du fikk en begynnende effekt[emoji5]! Bærer du noe i sjal/sele? De får ut mer luft da. Viktig å jobbe med rapene og sykle med beina og! Krysser fingrene for kvelden. Jeg merket de dagene hun ligger mye på brystkassen min at kveldene er roligere. Sikkert kombo med nærhet og luften passerer letter opp!
 
Og trådstarter! Du vet kullsyre ikke påvirker melken sant? Det er en gammel myte[emoji5]
 
Har også startet med minifom pga mye luft hos lille, håper det kommer seg [emoji4]
 
Back
Topp