Ligger babyen på magen?

Kan begynne med magetrening med en gang. Litt hver dag er lurt.

Vi har pleid å la barna ligge så lenge som mulig, men har tatt de opp når de gir tegn til å være slitne/begynner å klage. Så alt fra 10 sek til flere minutter
Okei, da må vi kanskje være litt flinkere til det, her også.
 
Hun har mild grad av hofteleddsdysplasi og må ha på frejkaspute hele døgnet. Heldigvis bare 3 mnd :)

Så bra at det ble oppdaget.
Her sliter vi med hoftene til 13 åringen i huset pga det ikke ble oppdaget. Hatt fyso siden bhg, oppfølging på sykehuset, men de vil ikke operere da det kan gjøre større skader en det alt er. Så må leve med det, har fysioterapi to dager i uken nå og håper det vil hjelpe henne.
 
Så bra at det ble oppdaget.
Her sliter vi med hoftene til 13 åringen i huset pga det ikke ble oppdaget. Hatt fyso siden bhg, oppfølging på sykehuset, men de vil ikke operere da det kan gjøre større skader en det alt er. Så må leve med det, har fysioterapi to dager i uken nå og håper det vil hjelpe henne.

Utrolig kjedelig når de ikke oppdages. Jeg har og uoppdaget hd. Så er glad de oppdaget det på lillemor, selv om vi av og til bare vil kaste hele puten.
 
Ligger litt på magen hver dag :) Både på lekematten og på brystet mitt. Syns hun er sterk i nakken til å kun være 11 dager gammel.
 
Utrolig kjedelig når de ikke oppdages. Jeg har og uoppdaget hd. Så er glad de oppdaget det på lillemor, selv om vi av og til bare vil kaste hele puten.

Forstår at du kunne tenkt deg å kaste puta en vis plass, men som du sier er det bedre at de oppdager. Mini her ble tatt rønken av for å være helt sikker på at det ikke var noe.
 
Forsøkte med lekematten idag, hun lå på magen i ca 15 minutt og bare koste seg så det blir nok det nye treningen. Lå også på stellebordet på magen etter hun hadde badet idag.
 
Forsøkte med lekematten idag, hun lå på magen i ca 15 minutt og bare koste seg så det blir nok det nye treningen. Lå også på stellebordet på magen etter hun hadde badet idag.

Så kjekt at hun likte det så godt! [emoji4]
 
Ligger mye på magen oppå oss, men har vært dårlig til å la henne ligge på magen ellers. Bør Bli flinkere til det, men hun sover så mye innimellom at det er noe å finne tid til det også:p
 
Ja, både på gulvet og oppå meg. Helsesøster sa at det var viktig for han å styrke musklaturen sin. Et par min om dagen i starten. Jeg tar han opp når han blir sliten eller sinna. Jeg ser fremskritt hver dag. Og siden han er prematur så får vi også automatisk oppfølging av fysioterapaut som sikkert kan gi oss noen gode råd. :) men det er ikke noe som tilsier at han ikke skal ha normal utvikling.
 
Når skal de begynne med å ligge på magen? Med en gang? Hun ligger jo på magen på brystet ofte, men ikke noe utenom det. Hun er 11 dager i dag.
 
Back
Topp