Ligger babyen på magen?

Aola

Betatt av forumet
Har dere begynt å legge babyene på magen? For å styrke rygg og nakke-muskulaturen?
 
Ligger på magen litt nå og da, og sover stort sett på magen på dagen :)
 
Han ligger mye på magen på brystet mitt, og ligger litt på magen på teppe på gulvet :)
 
Ikke ennå, skal kjøpe en matte som han kan ligge på gulvet, har prøvd i sofaen, men det ender bare i grining.
 
Prøver å gjøre det innimellom på stellebordet samt når hun ligger oppå meg så hun får øvd seg ifht hodet hver dag. Hun blir bare sterkere og sterkere i armer og hodet! :)
 
Ja, ligger på magen oppå meg, på stellebordet og på babygymmen på gulvet:happy:
 
Ligger en del oppå meg eller pappaen. Og så sniker vi inn en liten magetrening på stellebordet en gang hver dag (uten pute). Har putebaby, så litt vanskelig å ligge behagelig på magen med puten på.
 
Så flinke dere er! Her prøver vi å ligge på magen hvertfall et par ganger hver dag, for det meste på stellematta :) han løfter ikke hodet så mye da, kravler mest med beina [emoji28] men det kommer vel
 
Ja, vi prøver å få til en "treningsøkt" på matta hver dag :) han er 4,5 uker og snur seg allerede fra mage til rygg [emoji28]

For en spreking! [emoji4]
 
Ligger en del oppå meg eller pappaen. Og så sniker vi inn en liten magetrening på stellebordet en gang hver dag (uten pute). Har putebaby, så litt vanskelig å ligge behagelig på magen med puten på.
Hva mener du med putebaby ?
 
Når og hvor lenge anbefales det at de trener på å ligge på magen ? Og ifra hvilken alder?
 
Når og hvor lenge anbefales det at de trener på å ligge på magen ? Og ifra hvilken alder?

Vi fikk beskjed av helsesøster på hjemmebesøk at han godt kunne ligge litt på magen på stellebordet hver dag :) da var han en uke. Vi lar han ikke ligge så lenge av gangen da. Men litt hver dag[emoji4]
 
Hva mener du med putebaby ?

Jeg regner med det er snakk om pute i forbindelse med hofteproblemer eller forebygging av det? Ei venninne har brukt det fordi babyen lå i seteleie hele svangerskapet og også ble født i seteleie. Litt fordi hun var i grenseland til ha hofteleddsdysplasi og litt for å forebygge.
 
Ja, men foreløpig er det mest på magen til meg eller faren. Det har hun gjort fra dag én. Hun løfter opp og holder hodet ganske lenge og er veldig sterk.
 
Vi fikk beskjed av helsesøster på hjemmebesøk at han godt kunne ligge litt på magen på stellebordet hver dag :) da var han en uke. Vi lar han ikke ligge så lenge av gangen da. Men litt hver dag[emoji4]
Okei, takk for info!
 
Har lagt han på gulvet på matte på magen et par ganger[emoji4] skal ikke skryte på meg at jeg er flink til det[emoji85]
 
Back
Topp