Leie

33+5 nå, ligger fortsatt med hodet ned, godt ned i bekkenbunnen!
 
Babyen har fortsatt god plass til å snu seg.
De som tror babyen ligger i samme stilling fordi de har sett babyen ligge med hodet ned lenge før det festes, kan få seg en overraskelse, hehe..
Vi var på UL i uke 34, og da var ikke hodet festet, og mini spant rundt inni der.
I uke 35 så vi at hodet var godt festet. ;)
Jeg var også veldig redd for både setefødsel og keisersnitt, men da vi fikk beskjed om at poden brått måtte ut med keisersnitt 35+5, innfant vi oss forholdsvis fort med at det var sånn det var, og at det viktigste var å få se ham, og at han kom ut trygt.
Heldigvis slapp vi unna, og han kom av seg selv 37+0. :)
Jeg kjenner flere som har født i seteleie og hodeleie, og de sier at seteleie ikke er noe verre. :)
 
Min lå med hodet ned når vi var på UL på 29+0, er 31+2 nå og det kjennes ut som han fortsatt ligger slik. Det er kraftigst bevegelser fra navlen og opp, men helt sikker er jeg ikke, hehe.
 
Ligger med hode ned og er i uke 30 + 4. Spent å se/høre om babyen ligger slik enda når vi skal ha en siste sjekk av leie rundt uke 36/37. Fikk vite i dag at hode ikke fester seg på fleregangs fødende.
 
På ul i uke 27 lå hun med hodet ned, spent hva jordmor sier i dag, jeg er 29+3, så kan fortsatt snu seg:)
 
Ligger med hode ned og er i uke 30 + 4. Spent å se/høre om babyen ligger slik enda når vi skal ha en siste sjekk av leie rundt uke 36/37. Fikk vite i dag at hode ikke fester seg på fleregangs fødende.
Hode festet seg på nr 2 hos meg veldig tidlig. Så det har hode ikke fester seg hos fleregangsfødende må nødvendigvis ikke stemme :)
 
Babyen har fortsatt god plass til å snu seg.
De som tror babyen ligger i samme stilling fordi de har sett babyen ligge med hodet ned lenge før det festes, kan få seg en overraskelse, hehe..
Vi var på UL i uke 34, og da var ikke hodet festet, og mini spant rundt inni der.
I uke 35 så vi at hodet var godt festet. ;)
Jeg var også veldig redd for både setefødsel og keisersnitt, men da vi fikk beskjed om at poden brått måtte ut med keisersnitt 35+5, innfant vi oss forholdsvis fort med at det var sånn det var, og at det viktigste var å få se ham, og at han kom ut trygt.
Heldigvis slapp vi unna, og han kom av seg selv 37+0. :)
Jeg kjenner flere som har født i seteleie og hodeleie, og de sier at seteleie ikke er noe verre. :)


Ja er mye som kan skje med leiet for mange ennå.

Er ikke redd for ks/setefødsel selv om jeg blir lei meg av å tenke på det, syns bare det er fryktelig kjipt og leit om det blir sånn. Har gledet meg til fødselen og en setefødsel (og ikke minst ks) er så mye styr rundt. Ville nok valgt setefødsel fremfor ks om jeg stod foran valget, men storesøster var 4200 gram så er nok uansett i grenseland.

Er jo heldigvis ikke i en situasjon der det er fare for gutten i magen. Hvis det var det som ble årsak til et KS så er jo det noe som trumfer alle ønsker jeg måtte ha for en fødsel og barseltid.
 
Ja har hørt om tilfeller der hodet ble festa jeg også, men er nok helst sjelden. Kanskje hvis det er litt lenge mellom fødslene?
Hode festet seg på nr 2 hos meg veldig tidlig. Så det har hode ikke fester seg hos fleregangsfødende må nødvendigvis ikke stemme :)
 
Hun ligger fortsatt med hodet ned, men litt høyt oppe.. Er bare 29+3 jeg, så lenge til hun skal legge seg tilrette:)
 
Min ligger i seteleie, er 32+1 så regner med at hun snur seg om ikke så lenge :)
 
Ja har hørt om tilfeller der hodet ble festa jeg også, men er nok helst sjelden. Kanskje hvis det er litt lenge mellom fødslene?
20 mnd mellom fødselene på mine to største. Så er ikke veldig lenge i mellom det. Kjenne flere flergangs der hode har festet seg. Så dette må være veldig individuelt.
 
Er 30+0 i dag, og her sitter'n i sete/delvis i tverrleie...
Har ingen tro på at han snur seg heller..hatt denne stillingen i 4 uker snart.. Og storebror satt også i sete fra uke 26 ca..
 
Er 30+0 i dag, og her sitter'n i sete/delvis i tverrleie...
Har ingen tro på at han snur seg heller..hatt denne stillingen i 4 uker snart.. Og storebror satt også i sete fra uke 26 ca..
Tverrleie faktisk, det er vel ganske sjelden. Håper nå i hvertfall han velger sete eller hodet. Fødte du i sete sist?
 
20 mnd mellom fødselene på mine to største. Så er ikke veldig lenge i mellom det. Kjenne flere flergangs der hode har festet seg. Så dette må være veldig individuelt.

Ja det var jo ganske tett! Men det er jo egentlig helt supert. Så vet man at babyen er på riktig plass når det setter i gang
 
Tverrleie faktisk, det er vel ganske sjelden. Håper nå i hvertfall han velger sete eller hodet. Fødte du i sete sist?

Nja, vet ikke om det skjer ofte eller er sjeldent.. Men er ikke mange jeg har hørt/lest om som har hatt tverrleie...
Nei, tok ks sist.. Jeg har en bror med CP, som fikk dette pga oksygenmangel under fødsel da han satt fast, så jeg har litt skrekken for at hode som egentlig baner vei skal komme til sist..
Så blir spennende å se om jeg får ks denne gangen dersom han ikke har snudd seg...
Er det tverrleie er det jo ingen mulighet til å føde vaginalt..
 
Nå var jeg på ul i dag 35+1, lille ligger fremdeles i seteleie men hun er stor.. Ble målt til 33 cm rundt hodet og 3190g nå, så jeg fikk beskjed om at nå var jobben min å føde før uke 39 så kunne jeg mest sannsynlig føde vaginalt :) jeg fødte en uke før termin sist, og målene fra i dag er omtrent likt med eldste når hun kom til verden :eek: så nå er jeg veldig spent på neste ul, da blir det hele avgjort! Jeg må jo bare ta anbefalingene til fagfolk selvom jeg virkelig ikke ønsker KS :)
 
Sitter i seteleie her, men håper lille snur seg. Ny ul i uke 36 for sjekk av leie.
 
Fortsatt hodeleie her, men er ikke festet, for han bytter på å ligge me ryggen mot høyre og venstre..
 
Back
Topp