Lege eller jordmor?

Usikker.. har nettopp flyttet for å studere, så tenker jeg får meg time hos ny fastlege først :)
Skal uansett på UL uke 13 på sykehuset her.
 
Vært hos lege i dag på første kontroll og skal dit igjen rundt uke 24, ellers kommer jeg til å bruke jordmor for det meste:)
 
Første time hos lege, resten hos jordmor. Gjorde dette sist og var veldig fornøyd med det. Jordmor jobber jo kun med dette, og vet hva hun prater om.
 
Nå skal jeg faktisk ha ul hos en jordmor før lege, ikke etter planen, men siden legetimen min ble utsatt valgte jeg det sånn, men føler det går fint med en ekstra ul utenom oul :)
 
Revurderer legen faktisk! Hadde større behov for jordmor sist, men skal ikke avskrive jm helt ennå da. Var hos legen i dag (bihulebetennelse) og fortalte om kontrollen hos jm og at jeg var så skuffa over at hun ikke ville høre etter hjertelyden og så fikk jeg tilbud av legen om å sette opp en time hos henne når jeg er 16 uker før å høre etter hjertelyd. :)
Jm ville ikke høre etter før etter oul... som er ledende til!
 
Jeg står på venteliste for å skifte fastlege etter flytting, så nå blir det jordmor i første omgang. De tar blodprøver der, så det kan være det holder å gå dit hvis kjemien er ok. Første time om litt over en uke, kl 0830. Lurer på om jeg klarer en time så tidlig. Sliter veldig med kvalme.
 
Kun lege denne gangen :happy: gikk både til lege og jordmor forrige gang, men følte ikke at jeg fikk noe mer ut fra jordmortimene. Kanskje fordi jeg ikke kjente jordmor, men har gått lenge til samme fastlege og liker henne veldig godt :happy:
 
Var med kommunejordmora for første gong i dag (andre svangerskap, men vi flytta i vinter). Super dame, veldig god kjemi allereie, så trur nok eg fortsetter å gå til ho. Der eg gjekk forrige gong, så ønska jordmor at eg gjekk annakvar gong til ho, og annakvar gong til lege. Er nok innom legekontoret, og veit legen ikkje har noko særleg meir å tilføye, anna enn å kontrollere stoffskiftet.
 
I dag var jeg hos jordmor for første gang. Jeg tenkte gå annenhver gang, men hun syntes man da mistet mitt kontuniteten i målingene, så vi ble enig om at jeg hovedsakelig går til lege. Når det nærmer seg mer fødsel skal jeg tilbake til henne for å kunne prate litt om fødsel og det rundt. Evt skal jeg ringe om det er noe spesielt jeg vil prate om[emoji4]
 
I dag var jeg hos jordmor for første gang. Jeg tenkte gå annenhver gang, men hun syntes man da mistet mitt kontuniteten i målingene, så vi ble enig om at jeg hovedsakelig går til lege. Når det nærmer seg mer fødsel skal jeg tilbake til henne for å kunne prate litt om fødsel og det rundt. Evt skal jeg ringe om det er noe spesielt jeg vil prate om[emoji4]

Jordmora mi er heilt einig, men meinte eg skulle gå mest til ho, for fastlegen tek seg sjeldan tid til meir enn 15 min. Skal uansett innom fastlegen for å kontrollere stoffskiftet.
 
Back
Topp