Lege eller jordmor?

Begge deler [emoji6] jordmor og lege annenhver gang fra uke 20 ca gjorde jeg forrige gang
 
Jeg har ikke møtt jordmor enda, men om jeg synes hun er veldig allright går jeg mest til henne. Om ikke blir det mest lege[emoji4]
 
Allerede vært hos lege. Men har lyst til å gå mest hos jordmor. Har en ung kvinnelig lege uten barn så føler det er mer hensiktsmessig å gå til jordmor. Men har lavt stoffskifte så blir litt turer til legen også
 
Jeg var utrolig fornøyd med JM her. Hun er så allright å prate med, så jeg kommer nok til å gå dit en del, men la legen ta slik som den første kontrollen hvor det 'bare' er blodprøve og vekt osv.
 
Jeg kommer også til å gå til begge deler. Men er det noen som vet om man må til lege ved 12 uker? Er det ikke blodprøver osv da?:)
 
I min kommune er forløpet allerede lagt mellom fastle og jordmor. Kjenner det er veldig fint for meg som er gravid for første gang :)
 
Da har jeg booket inn time med jordmor i september. Spent på å møte henne, tror hvordan hun er vil påvirke hvem jeg vil gå til.
 
Da blir det begge her også. Legen anbefalte meg å gå til jm så får bare bit meg i det å gå til henne. Går nok greit :)
 
Legen min er psyko , det kan alle lese på anonyme kommentarer på fastleger i Norge. Hadde noen forferdelig møter sist, så han skal ikke få se verken meg eller magen.

Har vanligvis gått annen hver gang til lege og jm. Denne gangen blir det bare jm, men har bytta fastlege, så kan hende jeg svipper innom.
 
Jeg starter med første hos legen, deretter annen hver gang tror jeg. Håper jordmoren er bra, det vil kanskje være med å påvirke :)
 
Her blir det lege. Mener at det var mye svadaprat hos jordmor sist. Supert når man er førstegangs, men tror jeg får mer utbytte av legen denne gangen.
 
Lege nå i starten, så over til jordmor. Jordmor kjenner til dette området bedre og legen var ikke mye å skryte av i sist svangerskap, glad jeg valgte jordmor isteden da
 
Back
Topp