Lege eller jordmor?

Blir og gå til begge, da jeg skal ha tettere oppfølging iforhold til fødselsdepresjon som ikke ble oppdaget sist. Legen fordi jeg må dit uansett, og han trenger praksisen [emoji28]
 
Blir og gå til begge, da jeg skal ha tettere oppfølging iforhold til fødselsdepresjon som ikke ble oppdaget sist. Legen fordi jeg må dit uansett, og han trenger praksisen [emoji28]
Uff, håper det ikke skjer nå igjen! Vet du om det er større sannsynlighet for at du får fødselsdepresjon nå?
 
Mener og huske og ha lest et sted at har man hatt det så får man deg gjerne igjen, men ikke en regle da. Satser på og ikke få denne gangen. Var litt spesiellt sist pga for tidlig fødsel og at vi var på nyfødtintensiven i 14 dager. Var ikke en normal start, så tror mye ligger der.
 
Kun lege på blodprøve-timer. Resten jordmor [emoji173]️
 
Lege første time, så jordmor resten. Må uansett kontrollere stoffskiftet kvar fjerde veke framover, så blir nok tid på legekontoret. Litt spent på jordmora, ny helsestasjon og jordmor denne gongen. Håpar vi har bedre kjemi enn med ho eg gjekk sist.
 
Jeg blir nok til å gå til legen. Er så usikker på.om jeg skal bestille time til jm pga opplevelsen med jm i forrige svangerskap. Følte meg drit feit og at ingenting jeg gjorde var bra nok. Jeg var helt normal vektig, men BMI var på 27. Jeg var i god form hele svangerskapet, hadde ingen bekymringer og gikk lange turer helt til fødsel. Men etter hver time endte jeg med å gråte. Siste timen jeg var hos henne var helt grusom og endte med at jeg bare gikk til legen etter uke 30. Han var fornøyd og det ble koselige kontroller. Tror jeg var maks uheldig med kjemien med jm, burde jeg teste ut en annen jm denne gangen og kanskje få en positiv opplevelse? Vet jo litt mer hva jeg går til og fødselen gikk kjempe fint selv uten epidural.
 
Når ville dere bestilt time hos fastlege?:)
 
Last edited:
Hei dere som har vært gjennom dette før:

Jeg får TUL i uke 9 pga. ass.bef. (egentlig uke 7, men da er det sommerferie). Har også fått time hos JM når jeg er uke 10+3. Når ville dere bestilt time hos fastlege? Bør jeg vente med det til etter TUL+JM, eller like greit bestille til uke 12?:)

Uke 12 må du ta blodprøver uansett, vet ikke om det er annerledes når det er assistert. Jeg ville bestilt til uke 12.
 
Jeg kommer til og gå til begge, var veldig fornøyd med det begge de andre gangene, men så har jeg hatt både en fantastisk lege og en fantastisk jordmor :Heartred
 
Gikk til begge sist og håper på det samme denne gangen, men har en annen fast lege nå som er mye mer støttende og føler meg så mye mer ivaretatt [emoji4]
 
Kommer kun til å gå til legen. Gjorde det forrige gang å følte meg veldig godt ivaretatt! :)
 
Jeg er usikker. Var ikke helt fornøyd med oppfølginga sist svangerskap. Ingen som gjorde noe galt i grunn, men følte meg ikke hørt på og ble alltid stressa av timene jeg var på (synes det var altfor mye fokus på alt som kunne gå galt, uten at det var noe galt). Vil i alle fall gå til en annen jordmor enn sist. Fastlegen er en dust, han har jeg kun vært hos én gang, så der skal jeg nå i gang med å bytte lege.
 
Jeg vet ikke helt ennå, siden det er første baby. Men jeg liker den nye legen min, så rekner med jeg ser det litt ann hva slags jordmor jeg får. Godt vi har valget til å velge
 
Jeg regner med å ta første samtale med jordmor, og så se det litt an. Vet ikke hvordan jordmor jeg får, så hvis det er en jeg ikke kommer overens med, blir det sikkert mer til legen.

Hvor tidlig ringer dere, og når blir første time?

Jeg skal på tul på Riksen i uke 8, så tror egentlig første kontroll i uke 12 er greit. Hva tenker dere?
 
Jordmor. Veldig fornøyd med det sist. Synes legen ble litt upersonlig, hun satt liksom å ventet litt på meg, men jeg ante jo ikke hva jeg kunne forvente
 
Tar annenhver gang. Jeg har første legetime i uke 10. ( jeg vil gjerne ha oppfølging av jm, men må nok uansett gå til legen pga stoffskifte. Så da får jeg gå annenhver gang som sist:)
 
Blir å gå til jordmor, fastlegen min har permisjon og vikaren er jeg ikke så glad i. Første baby så prøver og feiler
 
Back
Topp