Leans IVF reise

Jeg fikk forresten beskjed på tlf om at første ul etter sprøytestart måtte skje i Trondheim, jeg kunne ikke ta den her i Bergen. Skjønner ikke helt hvorfor? Noen som har peiling?

Jeg spurte om dette, og hun sa noe om at de vil møte oss/bli kjent/sjekke selv på første kontrollen i et forsøk:) kanskje ekstra viktig når vi ikke har vært på forsamtale. Men sikkert mest for at de har behov for å se selv, kontroller i fryseforsøk er enklere og kan derfor lettere gjøres lokalt:)
 
Jeg spurte om dette, og hun sa noe om at de vil møte oss/bli kjent/sjekke selv på første kontrollen i et forsøk:) kanskje ekstra viktig når vi ikke har vært på forsamtale. Men sikkert mest for at de har behov for å se selv, kontroller i fryseforsøk er enklere og kan derfor lettere gjøres lokalt:)

Takk for svar [emoji257] Ja, jeg skjønner forsåvidt at det er lurt [emoji4] Vi belager oss på enten et par turer frem og tilbake eller en miniferie i Trondheim [emoji5]
 
Jeg er så klaaaaaaaar! Kan det ikke bare bli september snart?
Har kjøpt babyklister, skal på akupunktur, kjøpt Q10, vurderer scratching, skal gnafse i meg ananas i dpo-land.. Er klar for oppstart i går [emoji38] Hva utålmodig?
Nå skal det sies at jeg er 34 år, mannen er 36. Ingen av oss har barn og barneønsket er stort hos oss begge. Vi ønsker oss 2 barn så jo fortere vi kommer i gang jo bedre. Føler jeg er i ferd med å gå ut på dato [emoji15]
Og så kan det hende at jeg er verdens mest utålmodige menneske når det gjelder dette her [emoji38][emoji849] Blir så sinnsykt oppslukt av det og leser ALT jeg kommer over og er så lett påvirkelig. Bare de to siste dagene har jeg klart å bestille akupunktur fordi jeg leste om noen andre som hadde prøvd det, og bestilt Q10 fordi jeg leste om noen andre som hadde prøvd det [emoji23] Og det er 3 måneder igjen til oppstart [emoji15] Jeg kommer sikkert til å kjøpe og prøve ALT som finnes på markedet før den tid! Dagens mas fra meg [emoji23]
 
Venter på telefon fra st.Olavs nå. Skal få bekreftet at blodprøver er ok og at resepter blir skrevet ut [emoji5] Tenkte også å spørre de hvor lenge jeg må være i Trondheim og dobbeltsjekke om ikke den første ul kan tas i Bergen. Dødsnervøs når jeg skal snakke med de [emoji33][emoji33]
 
Har du fått tlf fra St. Olavs? [emoji2]
 
Har du fått tlf fra St. Olavs? [emoji2]

Ja, de ringte i dag. Selvsagt i det sekundet mamma satt seg inn i bilen [emoji15] Skulle kjøre henne fra jobb til legen. Hun vet ingenting om dette, så jeg ble lettere stressa [emoji38] Tok med meg blokken min med alle spørsmålene og gikk ut av bilen og satt meg på parkeringsplassen. Fikk spurt om ca 50% av det jeg ville spør om [emoji849] Men alt var i orden med blodprøver, resepter er skrevet ut og jeg må reise ens ærend til Trondheim for å ta ul for å telle egg. Så nå er det bare til å vente. Håper veldig at vi skal klare det selv før den tid så vi slipper hele sirkuset. Er vel lov å håpe [emoji5] Tenk så enkelt de har det de som lager hjemmelagde barn da? Ingen sprøyter, ingen reising frem og tilbake, ingen medisiner, ingen tom lommebok. Har sagt til mannen at han må lære svømmerene sine geografi så de finner frem [emoji38]
 
I dag kom Q10 i posten, og har fått mannen til å ta de også (i tillegg til en haug med andre tilskudd [emoji38]). I morgen er det akupunktur, håper på el på søndag og så er det babyklister etter det [emoji38] Nå gjør vi alt vi kan og litt til for å klare det selv denne pp, eventuelt legge forhold til rette for å klare det på første ivf forsøk [emoji5]
 
Hva sa mammaen din når du plutselig måtte ut av bilen? Hehe... Og hvordan klarer du å holde det hemmelig for mamma? [emoji43] Mamma er den første jeg føler behov for å fortelle slikt til.

Bra at blodprøvene var fin og at dere er klarert for oppstart [emoji2] Spennende at dere nå gjør alt dere kan før forsøket. Evt at dere plutselig har en hjemmelaget mirakelbaby på vei [emoji1374][emoji173]️
 
Hva sa mammaen din når du plutselig måtte ut av bilen? Hehe... Og hvordan klarer du å holde det hemmelig for mamma? [emoji43] Mamma er den første jeg føler behov for å fortelle slikt til.

Bra at blodprøvene var fin og at dere er klarert for oppstart [emoji2] Spennende at dere nå gjør alt dere kan før forsøket. Evt at dere plutselig har en hjemmelaget mirakelbaby på vei [emoji1374][emoji173]️

Tror hun skjønte at dette var noe jeg ikke ville at hun skulle vite så hun spurte ikke engang [emoji5] Jeg har veldig lyst til å dele det med henne, men samtidig har jeg veldig lyst til å overraske henne når jeg skal fortelle henne at hun skal bli mormor [emoji16] Har så lyst til å prøve å holde kjeft om det [emoji5]

Ja, håper veldig på en hjemmelaget ventespire selv om sannsynligheten er minimal er det verdt et forsøk [emoji5] Vi har prøvd masse rart tidligere også. Alt fra medisiner til hostesaft til vitaminer og mineraler til sædvennlig glidemiddel [emoji38] Nå plusser vi på Q10 og babyklister og akupunktur (takk til deg som tipset om det [emoji8]) Har ikke veldig tro på at vi klarer det, men det er jo et bittelite håp da [emoji56]
Hvordan går det med deg, nærmer du deg el etter hvert?
 
Vært og lekt nålepute i dag (akupunktur). Utrolig hyggelig og behagelig dame [emoji5] Håper dette hjelper! Takk til fruflis for tipset [emoji8][emoji257]
 
Skjønner godt at du vil overraske henne når dere blir gravid [emoji173]️ Det var min plan også. Men det var helt til vi måtte prøve leeenge. Da ble det slitsomt når hun og andre familiemedlemmer begynte å mase om baby. Så følte jeg at jeg bare måtte si det.

Så bra at akupunkturtimen var en god opplevelse! [emoji2] Skal du gå jevnlig hos henne gjennom sommeren, eller starter du nærmere oppstart?

Aner ikke når EL kommer. Og orker ikke jakte på den heller lengre [emoji85] Den pleier uansett å være sen - hvis den i det hele tatt kommer. Hva med deg? [emoji4]
 
Skjønner godt at du vil overraske henne når dere blir gravid [emoji173]️ Det var min plan også. Men det var helt til vi måtte prøve leeenge. Da ble det slitsomt når hun og andre familiemedlemmer begynte å mase om baby. Så følte jeg at jeg bare måtte si det.

Så bra at akupunkturtimen var en god opplevelse! [emoji2] Skal du gå jevnlig hos henne gjennom sommeren, eller starter du nærmere oppstart?

Aner ikke når EL kommer. Og orker ikke jakte på den heller lengre [emoji85] Den pleier uansett å være sen - hvis den i det hele tatt kommer. Hva med deg? [emoji4]

Ja, har klart å holde meg så langt så tenker å forsøke en stund til [emoji5] Heldigvis er det ikke noe mas om barnebarn. Hun er klar over at min fertilitet ikke er den beste og vet at det ikke er ok å mase om sånt [emoji5]

Ja, det var det absolutt [emoji5] Skal tilbake til henne allerede på tirsdag! Hva med deg? Skal du fortsette å gå til henne? Jeg er i gang med el testing. Håper virkelig ikke den kommer før tidligst søndag da mannen er bortreist i helgen [emoji38]
 
Ja, har klart å holde meg så langt så tenker å forsøke en stund til [emoji5] Heldigvis er det ikke noe mas om barnebarn. Hun er klar over at min fertilitet ikke er den beste og vet at det ikke er ok å mase om sånt [emoji5]

Ja, det var det absolutt [emoji5] Skal tilbake til henne allerede på tirsdag! Hva med deg? Skal du fortsette å gå til henne? Jeg er i gang med el testing. Håper virkelig ikke den kommer før tidligst søndag da mannen er bortreist i helgen [emoji38]

Da klarer du det resten av tiden frem til positivt resultat også [emoji2]

Så bra! Da er du i gang [emoji4] Jeg starter opp hos henne i august. Hun har ferie de to første ukene i august, også skal jeg til når hun er tilbake [emoji4] Krysser fingrene for at EL venter til søndag [emoji2][emoji1374]
 
Da klarer du det resten av tiden frem til positivt resultat også [emoji2]

Så bra! Da er du i gang [emoji4] Jeg starter opp hos henne i august. Hun har ferie de to første ukene i august, også skal jeg til når hun er tilbake [emoji4] Krysser fingrene for at EL venter til søndag [emoji2][emoji1374]

Ja, håper det! Jeg sliter mer og mer med å holde kjeft om det [emoji38] Får se hvor lenge jeg klarer å holde meg [emoji5] Godt mulig jeg forteller om vi mislykkes.

Ja, er i gang nå. Blir spennende å se om det kan hjelpe [emoji5] Blir spennende å begynne hos henne for deg da [emoji4] Håper virkelig det hjelper [emoji173]️ Takk, krysser fingrene for det jeg også. Kjipt å gå glipp av en pp på grunn av for tidlig el [emoji849]
 
Ca 65-70 dager til første sprøyte skal settes [emoji5] Venter og venter. I mellomtiden prøver vi ALT for å klare det selv i mellomtiden [emoji38] Noe må man jo ta seg til mens man venter! Har ikke mye tro, men det er jo alltid et ørlite håp om at vi skal klare det selv [emoji5][emoji173]️
 
Da var juni plutselig ferdig og juli står på trappen. Er deilig at tiden går forholdsvis fort. Deilig at det er fint vær og varmt [emoji173]️ Elsker sommer og sol!

Ca 2 måneder igjen til oppstart av medisiner. Gleder meg og gruer meg samtidig [emoji15] Kjenner på frykten for å mislykkes. Jeg vet jo at det er få som lykkes på første forsøk, men jeg tror de fleste kjenner seg igjen at man håper jo at man er en av de heldige som får full klaff på første forsøk [emoji5] Gleder meg til å være i gang og føle at det er mye mer håp enn når vi prøver selv. Gruer meg til mulige bivirkninger av medisiner og gruer meg til lang reisevei. Gleder meg veldig til innsett (hvis vi er så heldig å få noen bra egg ut). Gleder meg til det ekstra håpet i dpo-land..

Blir tullete i hodet av dette her jeg [emoji38] Tankene kverner i ett! Prøver å gjøre kjekke ting for å tenke på noe annet, men tankene er med meg nesten uansett hva jeg gjør [emoji849] Helt håpløst [emoji38]

Håper tiden fortsetter å gå fort og at været fortsetter å være bra [emoji5][emoji173]️
I mellomtiden prøver vi selvsagt å få det til selv. 5 DPO i dag. Null symptomer. Ekstremt liten tro på at vi klarte det, men håpet er der alltid [emoji173]️
 
7DPO og dalende puls, så er nok ikke noe denne gangen heller [emoji17] Begynner å bli vant til det. Neste el er mannen bortreist og da er det bare en pp igjen før forsøk.
 
IMG_0890.jpg
 
Leit å høre at det ser dårlig ut denne mnd! Jeg ble litt nysgjerrig på dette med pulsen. Hvordan gjør du målingen? Samme tid på dagen? Hvordan vil en «gravid» vs «ikke gravid» kurve se ut?
 
Hei! Har akkurat lest hele dagboken din og det skal bli spennende å følge deg:) Jeg skal også ha et IVF forsøk på St.Olav i september :joyful: og på kort protokoll og samme medisiner som deg:). I mellomtiden prøver vi også på en hjemmelaget og jeg er 6/7 dpo i dag. Når skal du begynne testingen? :)
 
Back
Topp