Laufey og Skarven

hCG på 133 i går, så det er jo en ganske nøyaktig dobling!
80AB884D-363B-43E5-B643-12E594DFCE52.jpeg

Mini lå langt over den blå streken. Så selvfølgelig hadde jeg forventet noe sånt :p
Jeg bruker for mye tid på å Google hCG-verdier som tilsier det ene eller det andre, og jeg psyker jo meg selv fullstendig ned.

Snakka med mannen om det. Han sier han er mentalt forberedt på at dette heller ikke går. Samtidig så snakker vi begge om det som om det er opplest og vedtatt at det blir baby. Merkelig :p

Det er NORMAL stigning! Kan man ikke bare da være fornøyd og tro at det går bra?
Nope… Ser ikke sånn ut :arghh:
 
Dagens tester. HCG bør ligge på 266 hvis den dobles, og ut fra CBD så er den over 200 hvertfall. Sterkere strimmeltest og, så det er bra :)

0EAB1B71-90F1-42FD-8A9A-DD1728A0EAC8.jpeg

Nå har jeg bare én test igjen!
Ikke egentlig, jeg har flere i postkassen, jeg bare finne ikke nøkkelen :shifty::rolleyes::oops:

Vafler mellom å forvente at det går dårlig når som helst, og å kjenne på et snev av håp. Det ser bra ut, men jeg klarer ikke tro helt på det. Venting er fremdeles det verste med IVF, hvis man bare kunne fått et svar å forholde seg til så hadde alt vært mye bedre!

Jaja. Ikke noe man får gjort noe med :)
Jeg blir kvalm av å ikke spise, og kvalm av å spise. Fantastisk kombinasjon :p
Ikke like brutalt som da jeg var gravid med mini, men verre enn det har vært ved de andre graviditetene som ikke ble noe av. Satser på at det er et bra tegn :)
 
664E6A33-1AB0-4E4B-96F4-0AAE721A5116.jpeg

Dagens testrekke. Jeg liker virkelig ikke disse testene. Men det ser ut som det øker?
Stadig angst for at det skal stoppe :(

Legen var ikke fornøyd med hCG-restultatene.. Stigningen var grei, men alle verdiene var for lave. Så ny prøve i morgen. Ifølge Internett virker de ok, men..

Opplever ikke dette svangerskapet som det med Mini. Det er ingen «brennende sitron», selv om det kjennes ut som om livmora og området rundt gløder eller stråler. Kvalm, men ikke ekstremt som med Mini.

Har jeg trua? Det varierer. Kan ikke ha for mye håp, faren for å bli skuffet er alt for stor. Funderer stadig på hvor mange ganger jeg skal utsette meg selv for det her. Hvis det ikke går nå, skal vi prøve igjen? Definisjonen på galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat. Jeg gjør riktignok ting på egen hånd, men st Olavs er ikke villige til å gjøre noe. Alt er visstnok helt normalt. Prøver å snakke om habituell abort, men får ingen respons. Nå har vi jo utredet oss selv litt der, med blodprøver og DNA-prøver, men de fant jo ingenting.

Vi får bare håpe og be om at spiren sitter og dette faktisk er siste gang..
 
Vis vedlegget 388563
Dagens testrekke. Jeg liker virkelig ikke disse testene. Men det ser ut som det øker?
Stadig angst for at det skal stoppe :(

Legen var ikke fornøyd med hCG-restultatene.. Stigningen var grei, men alle verdiene var for lave. Så ny prøve i morgen. Ifølge Internett virker de ok, men..

Opplever ikke dette svangerskapet som det med Mini. Det er ingen «brennende sitron», selv om det kjennes ut som om livmora og området rundt gløder eller stråler. Kvalm, men ikke ekstremt som med Mini.

Har jeg trua? Det varierer. Kan ikke ha for mye håp, faren for å bli skuffet er alt for stor. Funderer stadig på hvor mange ganger jeg skal utsette meg selv for det her. Hvis det ikke går nå, skal vi prøve igjen? Definisjonen på galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat. Jeg gjør riktignok ting på egen hånd, men st Olavs er ikke villige til å gjøre noe. Alt er visstnok helt normalt. Prøver å snakke om habituell abort, men får ingen respons. Nå har vi jo utredet oss selv litt der, med blodprøver og DNA-prøver, men de fant jo ingenting.

Vi får bare håpe og be om at spiren sitter og dette faktisk er siste gang..
Når jeg var gravid med toåringen hadde jeg hcg på 53 på 4+0, 70 på 4+3 og 219 på 5+0. Fastlegen var fornøyd med de verdiene (fertilitetsseksjonen på St. Olav var ikke det etter de to første der da, fikk beskjed om å ta ny graviditetstest 5+3 og ringe inn på nytt før de ville sette meg opp på ultralyd..). Men det gikk jo altså bra og det ble en sprell levende baby. Har absolutt troa på dine verdier altså!
 
Når jeg var gravid med toåringen hadde jeg hcg på 53 på 4+0, 70 på 4+3 og 219 på 5+0. Fastlegen var fornøyd med de verdiene (fertilitetsseksjonen på St. Olav var ikke det etter de to første der da, fikk beskjed om å ta ny graviditetstest 5+3 og ringe inn på nytt før de ville sette meg opp på ultralyd..). Men det gikk jo altså bra og det ble en sprell levende baby. Har absolutt troa på dine verdier altså!
Oi så spennende! Delte du verdiene med st Olavs? Var innom fastlegen i dag for å ta ny blodprøve, og da la jeg igjen beskjed til legen om hvilke dager jeg hadde tatt prøvene på, men har ikke fått noe svar. Og de brukte så lang tid på lab at hun var redd de ikke skulle rekke å sende prøven min i dag, og det har ikke dukket opp noe på Fürst sine sider enda, så ser ut til at jeg bare må smøre meg med mer tålmodighet..

Takk for at du har trua :Heartred
 
4+5 i dag! Av symptomer kan det rapporteres om at jeg også dette svangerskapet sliter med å puste! Det er det sykeste av alt, så fort jeg blir gravid kjennes det ut som om jeg ikke får nok oksygen. Jeg puster helt normalt, men det oppleves som om det ikke kommer nok. Det går bedre hvis jeg ligger, eller helst har kroppen under vann. Meget merkelig.

Formen er elendig, kvalm og utslitt. Gøy med symptomer, da får man jo mer trua, men veldig spent på hvordan det skal gå med en ukes ferie med hele familien. De vet jo ikke noe, og det er for tidlig å dele. Vi skal til Spania og greier… Meeeen nå fikk vi Mail om vannkopper på avdelinga i barnehagen, så da henger vel alt i en tynn tråd uansett. Hardt liv :p
 
Oi så spennende! Delte du verdiene med st Olavs? Var innom fastlegen i dag for å ta ny blodprøve, og da la jeg igjen beskjed til legen om hvilke dager jeg hadde tatt prøvene på, men har ikke fått noe svar. Og de brukte så lang tid på lab at hun var redd de ikke skulle rekke å sende prøven min i dag, og det har ikke dukket opp noe på Fürst sine sider enda, så ser ut til at jeg bare må smøre meg med mer tålmodighet..

Takk for at du har trua :Heartred
Jeg hadde nettopp fått resultatet på den andre blodprøva og var egentlig overbevist om at det ikke gikk veien, til tross for legens optimistiske kommentar, når St Olavs ringte tilbake. Så da fortalte jeg det. Mulig de dukket opp i systemet deres uansett siden prøvene var analysert der.
 
Jeg hadde nettopp fått resultatet på den andre blodprøva og var egentlig overbevist om at det ikke gikk veien, til tross for legens optimistiske kommentar, når St Olavs ringte tilbake. Så da fortalte jeg det. Mulig de dukket opp i systemet deres uansett siden prøvene var analysert der.
Aha, min lege sender alt til Fürst, så jeg kan snike på det på nettet :) Var toåringen fryseforsøk? Det ryktes at fryseegg kan være litt treige av seg…
 
93C5BE64-3B51-4BAF-B82A-CB83159C132B.png

Sjå!
Normal stigning!
Det ser jo faktisk ok ut!

Blir litt forskjellige grafer alt etter hvilke datoer og verdier jeg legger inn, men hovedpoenget er at det ser bra ut! Ikke like drastisk stigning som med Mini, men vi får tro det når de sier at alle svangerskap er forskjellige osv :)

Har til og med snakka med St Olavs og de skulle sette opp TUL til meg! For en dag!

Og formen eeeeer så dårlig! Det ser så langt ut til å bli et like morsomt svangerskap som det med Mini. Verdt det, helt klart! Bare litt kjipt å være 4+6 og allerede slite med pusteproblemer :p Men jeg spyr ikke! Jeg er kvalm, tidvis veldig veldig kvalm, men så langt ikke noe spy. Jei :)

Pakker klart for avreise Spania på fredag. Hvordan denne formen skal klare å ikke avsløre noe i løpet av ferie med hele familien, det gjenstår å se :p
 
Aha, min lege sender alt til Fürst, så jeg kan snike på det på nettet :) Var toåringen fryseforsøk? Det ryktes at fryseegg kan være litt treige av seg…
Nei han var fersk. Den i magen nå er fryseforsøk og der syns jeg strekene ble raskere sterk. Men målte ikke hcg denne gang. Ingen blødninger denne gang og syns bare de dårlige målingene sist ga ekstra bekymringer hele veien til fødsel egentlig. Denne gangen tok jeg ikke tester hver dag en gang :p
 
Vis vedlegget 388657
Sjå!
Normal stigning!
Det ser jo faktisk ok ut!

Blir litt forskjellige grafer alt etter hvilke datoer og verdier jeg legger inn, men hovedpoenget er at det ser bra ut! Ikke like drastisk stigning som med Mini, men vi får tro det når de sier at alle svangerskap er forskjellige osv :)

Har til og med snakka med St Olavs og de skulle sette opp TUL til meg! For en dag!

Og formen eeeeer så dårlig! Det ser så langt ut til å bli et like morsomt svangerskap som det med Mini. Verdt det, helt klart! Bare litt kjipt å være 4+6 og allerede slite med pusteproblemer :p Men jeg spyr ikke! Jeg er kvalm, tidvis veldig veldig kvalm, men så langt ikke noe spy. Jei :)

Pakker klart for avreise Spania på fredag. Hvordan denne formen skal klare å ikke avsløre noe i løpet av ferie med hele familien, det gjenstår å se :p
Hcg ser helt perfekt ut!
 
Nei han var fersk. Den i magen nå er fryseforsøk og der syns jeg strekene ble raskere sterk. Men målte ikke hcg denne gang. Ingen blødninger denne gang og syns bare de dårlige målingene sist ga ekstra bekymringer hele veien til fødsel egentlig. Denne gangen tok jeg ikke tester hver dag en gang :p
Jeg beundrer din selvkontroll :notworthy
Jeg hadde nok testa fremdeles hvis jeg bare fant den teite nøkkelen til postkassen, der alle testene mine er :p
 
Vis vedlegget 388657
Sjå!
Normal stigning!
Det ser jo faktisk ok ut!

Blir litt forskjellige grafer alt etter hvilke datoer og verdier jeg legger inn, men hovedpoenget er at det ser bra ut! Ikke like drastisk stigning som med Mini, men vi får tro det når de sier at alle svangerskap er forskjellige osv :)

Har til og med snakka med St Olavs og de skulle sette opp TUL til meg! For en dag!

Og formen eeeeer så dårlig! Det ser så langt ut til å bli et like morsomt svangerskap som det med Mini. Verdt det, helt klart! Bare litt kjipt å være 4+6 og allerede slite med pusteproblemer :p Men jeg spyr ikke! Jeg er kvalm, tidvis veldig veldig kvalm, men så langt ikke noe spy. Jei :)

Pakker klart for avreise Spania på fredag. Hvordan denne formen skal klare å ikke avsløre noe i løpet av ferie med hele familien, det gjenstår å se :p
Hurra! Og god tur til Spania
 
Vis vedlegget 388657
Sjå!
Normal stigning!
Det ser jo faktisk ok ut!

Blir litt forskjellige grafer alt etter hvilke datoer og verdier jeg legger inn, men hovedpoenget er at det ser bra ut! Ikke like drastisk stigning som med Mini, men vi får tro det når de sier at alle svangerskap er forskjellige osv :)

Har til og med snakka med St Olavs og de skulle sette opp TUL til meg! For en dag!

Og formen eeeeer så dårlig! Det ser så langt ut til å bli et like morsomt svangerskap som det med Mini. Verdt det, helt klart! Bare litt kjipt å være 4+6 og allerede slite med pusteproblemer :p Men jeg spyr ikke! Jeg er kvalm, tidvis veldig veldig kvalm, men så langt ikke noe spy. Jei :)

Pakker klart for avreise Spania på fredag. Hvordan denne formen skal klare å ikke avsløre noe i løpet av ferie med hele familien, det gjenstår å se :p
Hurra!!!! :D

Kos deg masse i Spania! ❤️
Deilig å være bortreist, så dagene går litt unna også :)
 
Melding fra legen om at stigningen var bra og at jeg ikke trengte å ta flere prøver med mindre jeg fikk smerter eller blod. Det har jeg jo ikke tenkt å få! Men erfaringsmessig fra Mini så vet jeg jo at det skjer…

Melding fra St Olavs, TUL 3. oktober!
18 dager til!

Utrolig nok, da jeg snakket med dem i går så sa sykepleieren faktisk at jeg var 4+6! Det har helt klart skjedd noe med dem, gjennom alle forsøkene med Mini så var jo testdato 4+0 uansett hva man satte inn, og det var ikke noe å diskutere engang. Gøy!

Våkna i dag tidlig med helt sykt vondt i alle muskler i overkroppen, må ha ligget fryktelig feil i natt for alt gjør vondt! Sære greier..
 
6+0!

En liten hilsen fra Mallorca
Formen er… ok…?
Jeg har ikke spydd en eneste gang så langt! Med Mini så klamra jeg meg jo til den stakkars doen flere ganger om dagen, men nå er jeg bare kvalm. Tidvis så kvalm at jeg må legge meg litt nedpå, men ikke i nærheten av det jeg var med Mini. Litt svimmel, mystisk andpusten, ganske trøtt og sliten. Men fullstendig overkommelig!

Stadig vekk redd for at det er cyclogesten som holder ting ved like her og at jeg egentlig skulle mista for lenge siden

3 dager igjen av ferien, selv om lørdag er mest hjemreisedag. Fantastisk deilig å være i varmen! Skjønner ikke hvorfor jeg bor i Norge :hilarious:
 
Åh glemte puppene.. De gjør vondt! Ikke like vondt som med Mini, men fortsatt vondt :p
 
Back
Topp