Laufey og Skarven

Jeg kommer til å ta vare på mitt uansett utfall, for å minne meg selv på at vi ihvertfall fikk en brukbar søting å sette inn :Heartred
Og den du hadde, den prøvde for harde livet men var ikke klar til å være med hele veien:cat vi får bare håpe at den neste er mer enig!
*prøver-sniker*
 
Det tok visst litt tid før jeg klarte å returnere til dagboken o_O

Men, jakten på Skarven er på ingen måte over. Så her er det bare å henge på :)

Fikk kontakt med St. Olavs da, og med mine perfekte 28-dagers sykluser var det helt utenkelig å kjøre innsett av blasto i neste syklus, grunnet påske. De satte meg opp i April, noe som i praksis ville medføre innsett i mai. Ingen diskusjon engang. Dyp sorg...

Men! Fantastisk nok var denne første syklusen etter aborten mye lengre enn de andre! En hel uke lengre faktisk. Og selv om dama på sykehuset insisterte på at nå var jeg satt opp i april, og det var ikke nok tid til oppfølging, så klarte jeg å overtale henne til at det var det likevel! Så blir det riktignok ultralyd og kontroll på dag 12 i stedet for dag 10, men nå skal jo kroppen min være sitt normale eksemplariske jeg og ha en 28-dagers syklus, og fra før av vet vi jo at den liker å ha positive EL-tester på dag 14, så det skal gå helt fint det :D

I hverfall velger jeg å tro det. Dette skal gå helt fint, vi får satt inn den lille eskimoen, som skal bli til Skarven, vi får termin på nyttårsaften, og alt ordner seg. Skal til fastlegen rett etter kontrollen, så da satser vi på nok en forlengelse av sykemeldingen, så jeg bare kan gå rundt og ruge og ikke tenke på den alt for stressende jobben min. Stress er ikke bra for eskimoer :p

Og bildet av den lille cellebabyen min ligger på soverommet. Jeg kan ikke kaste det. Men svigers kom på besøk, så måtte gjemme den. Det er ikke alt man trenger å dele..

Og, i fall noen lurte, så er det null problem å få omgangssjuke to ganger på rad. I løpet av to uker. Ganske brutalt. Men klærne passer plutselig litt bedre :D
 
Og ja, dagboken måtte flytte. Den kunne ikke fortsette å bo i Oktober 2018. Nå bor den her, så får vi se hvor lenge den blir boende :)
 
Klar for fryseforsøk!
Kontroll i morgen :D
 
Klar for fryseforsøk!
Kontroll i morgen :D

Masse lykke til[emoji173]️

Håper det blir satt inn en terminspire denne gangen[emoji173]️[emoji173]️
 
Masse lykke til[emoji173]️

Håper det blir satt inn en terminspire denne gangen[emoji173]️[emoji173]️

Takk!

(gav opp hjertet, det funka ikke :p )
 
Glemte å oppdatere etter kontrollen i går!
Det gikk fint, selv om jeg stressa veldig for å nå fram i tide. Ikke at jeg trengte det, måtte vente en halvtime uansett :p
Samme lege som sist, trivelig fyr. Fant et fint egg som styrer på som det skal, og en fin slimhinne. Så nå er det bare å vente vente vente (har ikke gjort annet i flere år virker det som..) og teste for EL, som bør komme i morgen eller fredag hvis syklusen holder seg til sin normale rytme. Ny sykepleier denne gangen, hun var ganske trivelig. Spurte hvordan det opplevdes å gå gjennom IVF, det tror jeg er første gang noen på St Olavs har spurt om.

De vil ikke gi meg noe ekstra støtte da, hverken mer progesteron eller blodfortynnende eller noe som helst. Kjipt, men ganske forventet etter hva jeg har lest om andres erfaringer med dem. Det kjipe er at fastlegen støtter dem i alt, så var ikke noe hjelp å få der heller. Får bare satse på at kroppen veit hva den driver på med, og at en fin liten blastobaby får flytte inn og trives så godt at den blir der ut året.. Mensterminen er 31. desember (jada, sjekker sånt selv før det i det hele tatt er noen egg der :p ).

Så. Blasto inn 5 dager etter EL. Bare å vente. Og vente og vente og vente..
 
Last edited:
Så herlig at kontrollen gikk bra og at det blir innsett!! Du har jo noen dager på å få positiv EL-test nå, før de dumme dagene[emoji7][emoji7]

De er kjipe ifht støttemedisin ja, og min fastlege sa også at han ikke kan nok om dette til å kunne skrive ut til meg!
 
Så herlig at kontrollen gikk bra og at det blir innsett!! Du har jo noen dager på å få positiv EL-test nå, før de dumme dagene[emoji7][emoji7]

De er kjipe ifht støttemedisin ja, og min fastlege sa også at han ikke kan nok om dette til å kunne skrive ut til meg!

Jaaa, det blir gøy :D
Den store skrekken var jo at EL skulle komme før, sånn at innsettet ville blitt i helga. Men nå har vi heldigvis noen dager på oss, og det må jo skje før mandag :)

Du fikk noe ekstra støtte likevel, eller husker jeg feil? Prednisolon og noe..?
Må inn i dagboka di og sjekke :)
 
Jaaa, det blir gøy :D
Den store skrekken var jo at EL skulle komme før, sånn at innsettet ville blitt i helga. Men nå har vi heldigvis noen dager på oss, og det må jo skje før mandag :)

Du fikk noe ekstra støtte likevel, eller husker jeg feil? Prednisolon og noe..?
Må inn i dagboka di og sjekke :)

Kjenner til den skrekken der! Når jeg hadde innsett i naturlig syklus så fikk jeg ikke positiv EL-test for søndag!!! Og legen anslo onsdag/torsdag når jeg var på kontroll på mandagen den uka! Så var riiiimelig stressa!!!!

Jeg fikk prednisolon av noen som hadde til overs jeg, så St.Olavs og legen min vet ikke noe om det!! Tok lavdose! Ikke heeelt etter boka[emoji12][emoji12]
 
Kjenner til den skrekken der! Når jeg hadde innsett i naturlig syklus så fikk jeg ikke positiv EL-test for søndag!!! Og legen anslo onsdag/torsdag når jeg var på kontroll på mandagen den uka! Så var riiiimelig stressa!!!!

Jeg fikk prednisolon av noen som hadde til overs jeg, så St.Olavs og legen min vet ikke noe om det!! Tok lavdose! Ikke heeelt etter boka[emoji12][emoji12]

Ånei, det er den store angsten :O
Eneste grunnen til at jeg fikk lov til å få innsett i denne syklusen var jo fordi syklusen plutselig var mye lengre etter aborten, så kanskje den ikke er tilbake der den skal være :O Total angst..

Mener legen antok fredag eller lørdag, tidligere erfaringer tilsier torsdag eller fredag, så antar vi går for fredag..

Haha, hvor finner man tak i folk som tilfeldigvis har noe prednisolon til overs? :p
Jeg har noe imacillin liggende igjen fra da katten var syk, men den skulle vel strengt tatt brukes innen desember 2016 :p
Tror kanskje ikke jeg skal prøve meg på den :p
 
Ånei, det er den store angsten :O
Eneste grunnen til at jeg fikk lov til å få innsett i denne syklusen var jo fordi syklusen plutselig var mye lengre etter aborten, så kanskje den ikke er tilbake der den skal være :O Total angst..

Mener legen antok fredag eller lørdag, tidligere erfaringer tilsier torsdag eller fredag, så antar vi går for fredag..

Haha, hvor finner man tak i folk som tilfeldigvis har noe prednisolon til overs? :p
Jeg har noe imacillin liggende igjen fra da katten var syk, men den skulle vel strengt tatt brukes innen desember 2016 :p
Tror kanskje ikke jeg skal prøve meg på den :p

Du har heldigvis noen dager på deg ennå!! Går sikkert så fint!! Du rekker det nok[emoji7][emoji7]

Hehe, internett kan brukes til så mangt[emoji12][emoji12] jeg hadde i forkant snakka med Medicus som vi tok utredningen hos, og de sa at jeg hadde fått prednisolon hos dem! Og jeg fikk vite sånn ca hvor lenge jeg skulle gå på det! Så jeg tok det ikke uten å undersøkt litt! imacillin har jeg aldri hørt om jeg[emoji23] er det også kortison??
 
Du har heldigvis noen dager på deg ennå!! Går sikkert så fint!! Du rekker det nok[emoji7][emoji7]

Hehe, internett kan brukes til så mangt[emoji12][emoji12] jeg hadde i forkant snakka med Medicus som vi tok utredningen hos, og de sa at jeg hadde fått prednisolon hos dem! Og jeg fikk vite sånn ca hvor lenge jeg skulle gå på det! Så jeg tok det ikke uten å undersøkt litt! imacillin har jeg aldri hørt om jeg[emoji23] er det også kortison??

Imacillin er antibiotika, katta fikk det da han plutselig ble skikkelig dårlig :p
Men prednisolon er vel betennelsesdempende.. Og jeg sliter litt med en betennelse under foten, som jeg smører betennelsesdempende på.. Kanskje det kan ha en effekt :knegg:

Vi hadde utredning hos en gynekolog her i byen (Baasland..?), ikke medicus. Tviler vel egentlig på at hun vil hjelpe, virker som om hun delvis jobber på St. Olavs, så da er det vel ikke all verdens håp der :p
 
Torsdag! Hvertfall tror jeg det, dagene glir fort litt over i hverandre når man går hjemme sykemeldt på ... øh.. 4. måned..? :wideyed:
Negativ test i dag og, men strekene inni der begynner å nærme seg samme farge, så regner med EL er rett rundt hjørnet..

I natt drømte jeg at EL bare ikke kom i det hele tatt. Dagene gikk, og det skjedde ingenting. Så da ble det ingenting :(
Heldigvis kunne jeg ta en liten alvorsprat med meg selv da jeg våkna, for jeg så jo på skjermen til legen at det helt klart var et ganske fint egg der. Det var vel noe sånt som 17-18 mm, sa han ikke det da? Tror det..
Egget må jo løsne, før eller siden.

Ellers er vi fri for internett.. Yaaay...:shifty:
Og montøren kommer ikke med ny ruter til oss før mandag :angry1
Så da fikk jeg bruk for all den ekstra datatrafikken jeg fikk av alle OL-medaljene :p

Ellers sitter jeg og funderer på om jeg skal bestille babyklister.. Det når jo ikke fram i tide denne syklusen, egentlig..
Og jeg tror ikke på homeopati:wacky: Men babyklister gjør meg litt i tvil.. Jeg trenger at noen utfører et skikkelig studie på babyklister :p
 
Fredag!
Hadde forventet et smilefjes på testen min i dag tidlig, men nei..
Masse EL-slim i går kveld, så forventningen var på topp.
Jeg er så redd for at EL skal skje uten at jeg får det med meg..
Fra tiden med testing på egen hånd var det jo EL hver måned,
og nå skal det jo være enklere, med dette smilefjeset...

Blæhrk.. Jeg føler jeg har ventet i flere år. Jeg gjør ikke annet enn å vente..
Kjenner veldig på følelsen av å bare stikke av, drite i hele IVF-opplegget.

Dagens lille utblåsning :shifty:
 
Spent på test idag!! Kom smilet???

Skjønner så inderlig godt hvordan du har det nå!!! Jeg syntes denne delen av innsett i naturlig syklus var helt forferdelig!!!

Jeg testa både morgen og ettermiddag/kveld, selvom de bare godtar test fra morgenurin! Jeg har hatt noen mnd hvor jeg har hatt kort LH topp og hatt positiv på ettermiddagen og negativ morgen etter! Jeg hadde derfor bestemt meg for at dersom den ble positiv lørdag ettermiddag og negativ søndag morgen, så kom jeg til å ta en spansk en og si den var positiv søndag morgen! Jeg fikk den runden positiv lørdag ettermiddag og søndag morgen! Men var ikke aktuelt for meg å ikke sette inn! Er ikke skrevet i stein at man MÅ ha positiv kun på morgenurin! Det varierer fra klinikk til klinikk, og St.Olavs er så himla firkanta!!
 
Spent på test idag!! Kom smilet???

Skjønner så inderlig godt hvordan du har det nå!!! Jeg syntes denne delen av innsett i naturlig syklus var helt forferdelig!!!

Jeg testa både morgen og ettermiddag/kveld, selvom de bare godtar test fra morgenurin! Jeg har hatt noen mnd hvor jeg har hatt kort LH topp og hatt positiv på ettermiddagen og negativ morgen etter! Jeg hadde derfor bestemt meg for at dersom den ble positiv lørdag ettermiddag og negativ søndag morgen, så kom jeg til å ta en spansk en og si den var positiv søndag morgen! Jeg fikk den runden positiv lørdag ettermiddag og søndag morgen! Men var ikke aktuelt for meg å ikke sette inn! Er ikke skrevet i stein at man MÅ ha positiv kun på morgenurin! Det varierer fra klinikk til klinikk, og St.Olavs er så himla firkanta!!

Ingen smil :sad010
Og streken var såvidt synlig.. Torsdag var det jo ingen tvil om at de snart var like sterke, men jeg skreiv ikke noe om det i går. Såvidt jeg husker var streken svakere i går..

Denne delen er helt grusom! Jeg testa torsdag kveld og, men den var negativ. St Olavs var veldig på at man bare skulle teste én gang, på morgenurin..
Men nå har jeg egentlig tatt en spansk en allerede denne syklusen, for å få dem til å ta meg inn tirsdag etter påske.. ovia mener EL kommer på søndag, men tipper den er hardt påvirka av at forrige syklus ble så lang..

Dette er så frustrerende! Hele dette opplegget er så slitsomt, jeg blir så ødelagt i både hode og kropp av det. Det går ut over jobb, samlivet, alt!

:sad010:sad010
 
Ingen smil :sad010
Og streken var såvidt synlig.. Torsdag var det jo ingen tvil om at de snart var like sterke, men jeg skreiv ikke noe om det i går. Såvidt jeg husker var streken svakere i går..

Denne delen er helt grusom! Jeg testa torsdag kveld og, men den var negativ. St Olavs var veldig på at man bare skulle teste én gang, på morgenurin..
Men nå har jeg egentlig tatt en spansk en allerede denne syklusen, for å få dem til å ta meg inn tirsdag etter påske.. ovia mener EL kommer på søndag, men tipper den er hardt påvirka av at forrige syklus ble så lang..

Dette er så frustrerende! Hele dette opplegget er så slitsomt, jeg blir så ødelagt i både hode og kropp av det. Det går ut over jobb, samlivet, alt!

:sad010:sad010

Uff, så utrolig kjipt om du har missa den da! Jeg fant at jeg absolutt foretrakk hormoner og stimulert syklus fremfor naturlig!
 
Back
Topp