Kolikk

Hvordan var deres barn og gråt? Her våkner vi med gråt og har gråtetokter utover dagen og kvelden, sovner 23.00 og våkner 8-8.30 (får mat
en gang på natta) med skrik. Er vi heldige sånn at hun sovner på dagen vrir hun seg først for så å hylskrike.
Vi får ikke trøste henne, kun vippestolen hjelper så sitter der mye dessverre.
Var likt her, hun likte seg best i vippestolen.følted tungt når hun helst ville være der og ikke bli trøsta. Når det gikk over ville hun ikke være mer i den :p
 
Var likt her, hun likte seg best i vippestolen.følted tungt når hun helst ville være der og ikke bli trøsta. Når det gikk over ville hun ikke være mer i den :p

Ja, føler meg litt hjelpesløs... Vet faktisk ikke sist jeg hadde hun i fanget og vi koste ilag. Ikke masse kommunikasjon mellom oss for å si det sånn
 
Ja, føler meg litt hjelpesløs... Vet faktisk ikke sist jeg hadde hun i fanget og vi koste ilag. Ikke masse kommunikasjon mellom oss for å si det sånn
Var en tøff tid... Men må bare si som alle andre, det blir bedre! Jeg måtte bare godta at jeg hadde prøvd alt jeg kunne prøve, og bare stå i det... Nå er hun verdens mest tålmodige jente på 10 mnd som elsker å kose og gråter nesten aldri :happy:
 
Var en tøff tid... Men må bare si som alle andre, det blir bedre! Jeg måtte bare godta at jeg hadde prøvd alt jeg kunne prøve, og bare stå i det... Nå er hun verdens mest tålmodige jente på 10 mnd som elsker å kose og gråter nesten aldri :happy:

Har begynt å jobbe med tankegangen her også, tar dag for dag:) En dag skal nok vi også kose oss sammen.
 
Når gikk kolikken over?
Hos oss : 1 år. Desverre. Ekstrem kolikk de første 4 mnd . Da gråt hun 20t i døgnet. Fikk utredet og hun hadde både reflux og melkeproteninallergi.

Sov først en hel natt sa hun var 3.5 år gammel....

Hos de fleste så vil kolikken gi seg ved 3 mnd. Men har du mistanke om melkeproteinallergi eller reflux hadde jeg fått time med fastlege som kunne henvise til barneavd. .

Tøft når det står på :-/
 
Hvordan var deres barn og gråt? Her våkner vi med gråt og har gråtetokter utover dagen og kvelden, sovner 23.00 og våkner 8-8.30 (får mat
en gang på natta) med skrik. Er vi heldige sånn at hun sovner på dagen vrir hun seg først for så å hylskrike.
Vi får ikke trøste henne, kun vippestolen hjelper så sitter der mye dessverre.

Våres stod i bue bakover, som en banan. Måtte bæres hele døgnet og sov kun i bæresele....
 
Ca 3 mnd. Men slet litt nå og da etter det også. Ingen tips da ingenting fungerte her. Man må bare tenke at det går over etterhvert
 
Var likt her, hun likte seg best i vippestolen.følted tungt når hun helst ville være der og ikke bli trøsta. Når det gikk over ville hun ikke være mer i den :p
Vippestol fungerte greit her også. Han sov godt i den. Så han satt der de fleste kvelder, til tross for hva fysioterapeut sa. "ikke bruk vippestol". Men når alternativet er at enten så klarer man ikke mer og kaster hele ungen ut vinduet, eller vippestol så ble valget enkelt [emoji14]
 
Vippestol fungerte greit her også. Han sov godt i den. Så han satt der de fleste kvelder, til tross for hva fysioterapeut sa. "ikke bruk vippestol". Men når alternativet er at enten så klarer man ikke mer og kaster hele ungen ut vinduet, eller vippestol så ble valget enkelt [emoji14]
Ja, herregud, man må virkelig gjøre det som funker.❤️
For oss funka ikke vippestol eller noe annet :( kjøpte vippestol med huske og vibrering til 1500, men funka ikke. Så vi MÅTTE bysse henne opp og ned mens vi gikk rundt hele natta i fem måneder (og på dagen forsåvidt). Om vi ikke bysset kjempemasse hylskrek hun. Vi ble syke begge to og fikk vondt i ryggen osv.
 
Ja, herregud, man må virkelig gjøre det som funker.[emoji173]️
For oss funka ikke vippestol eller noe annet :( kjøpte vippestol med huske og vibrering til 1500, men funka ikke. Så vi MÅTTE bysse henne opp og ned mens vi gikk rundt hele natta i fem måneder (og på dagen forsåvidt). Om vi ikke bysset kjempemasse hylskrek hun. Vi ble syke begge to og fikk vondt i ryggen osv.
Uff det er en tung tid :( jeg husker at Jeg nesten angra på at vi i det hele tatt fikk unge. Men nå er han en glad 11 mnd liten gutt, som går og skravler dagen lang :)
 
Vippestol fungerte greit her også. Han sov godt i den. Så han satt der de fleste kvelder, til tross for hva fysioterapeut sa. "ikke bruk vippestol". Men når alternativet er at enten så klarer man ikke mer og kaster hele ungen ut vinduet, eller vippestol så ble valget enkelt [emoji14]
Hehe, enig :p
 
Tusen takk for svar og erfaringer:) det er gull verdt! Gleder meg til den dagen denne tiden er over, da skal jeg nyte permisjonen.. Foreløpig sier vi at hun blir enebarn, men regner med at der blir fort glemt den dagen kolikken tar slutt[emoji28]

Hvordan slutta den hos dere? Var det bare plutselig over natten, eller gradvis bedring?
 
Tusen takk for svar og erfaringer:) det er gull verdt! Gleder meg til den dagen denne tiden er over, da skal jeg nyte permisjonen.. Foreløpig sier vi at hun blir enebarn, men regner med at der blir fort glemt den dagen kolikken tar slutt[emoji28]

Hvordan slutta den hos dere? Var det bare plutselig over natten, eller gradvis bedring?
Det bare slutta her :)
 
Tusen takk for svar og erfaringer:) det er gull verdt! Gleder meg til den dagen denne tiden er over, da skal jeg nyte permisjonen.. Foreløpig sier vi at hun blir enebarn, men regner med at der blir fort glemt den dagen kolikken tar slutt[emoji28]

Hvordan slutta den hos dere? Var det bare plutselig over natten, eller gradvis bedring?
Gradvis bedring fra 6 mnds alder :happy:
 
Har vært hos både fastlege og helsesøster, hos fastlegen fikk vi prøve nutramigen og det var det siste vi fikk prøve før hun ble eldre for å se om det går over... skal tilbake til helsesøster om 14 dager får vel mase mer da;) i mellomtiden kommer mamma på besøk for å hjelpe så kanskje barnefar kan få dra på jobb igjen [emoji4]
Så kjipt. Vi prøvde også Nutramigen, det funka ikke her. Håper det går over av seg selv.
 
Rundt 2 mnd gammel :) Roet seg KRAFTIG etter 3-4 behandlinger hos kiropraktor
 
Hos oss sluttet det den dagen vi byttet MME rundt 5 uker.

Men har du fått sjekket stille reflux og stramt tungebånd? Begge er litt ukjente årsaker til kolikksmerter. Og leger sjekker ofte ikke dette om du ikke ber spesifikt om å få komme til spesialist.
 
Back
Topp