Kolikk

Rett før 5 mnd, da jeg endelig sluttet å amme og vi begynte med spesial-MME på resept.
 
Dere som har/har hatt kolikk barn. Har dere sjekket for låsninger i rygg nakke osv ?
 
Et annet tips er å sjekke at de ikke har stille reflux.. skulle ønske noen hadde tipset meg om det tidligere.
 
Har prøvd det meste.. manuellterapeut, fennikelte, minifom, semperdråper.... hun er ni uker idag og jeg er dritlei

Hva med allergi? Har ei venninne som slet en del, der hadde ungen reflux og melkeallergi.. tok 1 år før de fikk sjekket opp.
 
Har prøvd det meste.. manuellterapeut, fennikelte, minifom, semperdråper.... hun er ni uker idag og jeg er dritlei
Sånn var det for oss også. Prøvde alle de tingene. Og jeg kuttet ut alt fra kostholdet mitt. Men så til slutt ga barnelegen oss resept på Althera MME og jeg gikk fra fullamming til kun MME på en dag og like fort forsvant kolikken! Og alle sa at uansett hva så måtte jeg ikke finne på å slutte å amme. Skulle ønske jeg hadde funnet det ut da hun var 9 uker og ikke nesten 5 mnd. Det var 20 timer skriking til vi begynte med MME!

Så verdt et forsøk! Masse lykke til ❤️
 
Sånn var det for oss også. Prøvde alle de tingene. Og jeg kuttet ut alt fra kostholdet mitt. Men så til slutt ga barnelegen oss resept på Althera MME og jeg gikk fra fullamming til kun MME på en dag og like fort forsvant kolikken! Og alle sa at uansett hva så måtte jeg ikke finne på å slutte å amme. Skulle ønske jeg hadde funnet det ut da hun var 9 uker og ikke nesten 5 mnd. Det var 20 timer skriking til vi begynte med MME!

Så verdt et forsøk! Masse lykke til [emoji173]️

Jeg gir kun flaske så kan ikke være noe jeg spiser. Althera er vel noe av det samme som nutramigen?
 
Har prøvd det meste.. manuellterapeut, fennikelte, minifom, semperdråper.... hun er ni uker idag og jeg er dritlei

Det er et helvete med skrik hele tiden:( min ha seg da han var rundt 5 mnd.

Jeg sender all min medfølelse, og håper det går fort over:) at dere får sove, ha en hyggelig hverdag og en enklere hverdag. Gjør det som funker for dere, ikke bry deg om evt teite kommentarer som inneholder "det er bare å..." Det er lov til å være lei og frustrert, og det er helt greit at noen passer ungen litt for deg om du har mulighet til det. Lykke til [emoji173]️
 
Ved 7-8 uker, da vi begynte med Nutramigen. Sjekket for låsninger også, noe hun hadde. Gikk til manuellterapeut og kiropraktor. De gjorde en god jobb, men det var ikke dette som var årsaken til kolikken. Hun hadde stramt tungebånd også. Verdt å lese om, da det i de alvorligste tilfellene kan gi barnet kvelningsfornemmelser.
 
Jeg gir kun flaske så kan ikke være noe jeg spiser. Althera er vel noe av det samme som nutramigen?
Noe av det samme men litt annerledes tror jeg :)
Hmm, regner med du har prøvd forskjellige flasker? Vi brukte kun mam anti kolikk. Og måtte ha i litt laktulose i melka så hun ikke skulle bli hard i magen. Så det måtte litt tilpasninger til før alt løste seg med flaske og MME...

Håper virkelig dere finner ut av hva det er som forårsaker det for dere og/eller at det gir seg av seg selv. For det går over ❤️
 
Har dere prøvd baby gaviscon? Var det første legen skrev ut her når infacol/minifom ikke virket. Det tok ca en uke før gaviscon virket, men den hjalp mye bare vi passet på å følge dosen hver dag.
 
Har dere prøvd baby gaviscon? Var det første legen skrev ut her når infacol/minifom ikke virket. Det tok ca en uke før gaviscon virket, men den hjalp mye bare vi passet på å følge dosen hver dag.

Nei, legen ville ikke prøve mer før hun ble eldre for å se om det går over.
Helsesøster er bare opptatt av svøping og depresjon... Føler meg ikke hørt egentlig
 
Hvordan var deres barn og gråt? Her våkner vi med gråt og har gråtetokter utover dagen og kvelden, sovner 23.00 og våkner 8-8.30 (får mat
en gang på natta) med skrik. Er vi heldige sånn at hun sovner på dagen vrir hun seg først for så å hylskrike.
Vi får ikke trøste henne, kun vippestolen hjelper så sitter der mye dessverre.
 
Nei, legen ville ikke prøve mer før hun ble eldre for å se om det går over.
Helsesøster er bare opptatt av svøping og depresjon... Føler meg ikke hørt egentlig
Snakk med fastlegen eller bytt helsesøster. Svøping funker ikke mot kolikk, snakker av erfaring ;) vi prøvde alt det de andre skriver over her med førstemann-viste seg at han hadde refluks. Men ikke gi deg før noen hører på deg-for meg resulterte det i alvorlig fødselsdepresjon og innleggelse å ikke få sove eller ro pga alle plagene han fikk. Hard start for alle.
 
Snakk med fastlegen eller bytt helsesøster. Svøping funker ikke mot kolikk, snakker av erfaring ;) vi prøvde alt det de andre skriver over her med førstemann-viste seg at han hadde refluks. Men ikke gi deg før noen hører på deg-for meg resulterte det i alvorlig fødselsdepresjon og innleggelse å ikke få sove eller ro pga alle plagene han fikk. Hard start for alle.

Har vært hos både fastlege og helsesøster, hos fastlegen fikk vi prøve nutramigen og det var det siste vi fikk prøve før hun ble eldre for å se om det går over... skal tilbake til helsesøster om 14 dager får vel mase mer da;) i mellomtiden kommer mamma på besøk for å hjelpe så kanskje barnefar kan få dra på jobb igjen [emoji4]
 
Hvordan var deres barn og gråt? Her våkner vi med gråt og har gråtetokter utover dagen og kvelden, sovner 23.00 og våkner 8-8.30 (får mat
en gang på natta) med skrik. Er vi heldige sånn at hun sovner på dagen vrir hun seg først for så å hylskrike.
Vi får ikke trøste henne, kun vippestolen hjelper så sitter der mye dessverre.
Mi gråt fra rundt 17.00 hver kveld til 00.00 på natta. Når det var skikkelig vondt strakte hun seg nesten som en planke å hylte til skikkelig. Sovna av utmattelse å sov på dagtid men så snart det nærmet seg ettermiddag/kveld var det på igjen.
 
Back
Topp