Kolikk

Ja har det her og. Ingenting som hjelper[emoji30] har prøvd absolutt alt. Og er i tillegg alene med 4 unger annhver uke. Så er veldig slitsomt med nesten ikke søvn[emoji22] føler jeg ikke har fått den tilknytningen da han kun har skreket når han er våken.

Hjelper det ikke å hjelpe han med bæsjingen heller? :( uff, føler med deg
 
Han får bæsja, er litt roligere etterpå men ikke mye[emoji22]

Åh :( Det er så utrolig tøft når man står midt oppi det - husker det som om det var i går, og tre mnd virket som ett laaangt år! :( Veldig rart det ikke er utviklet noe som helst mot kolikk mtp hvor langt samfunnet har kommet ellers :(
 
Åh :( Det er så utrolig tøft når man står midt oppi det - husker det som om det var i går, og tre mnd virket som ett laaangt år! :( Veldig rart det ikke er utviklet noe som helst mot kolikk mtp hvor langt samfunnet har kommet ellers :(

Ja helt utrolig at de ikke har funnet noe for det. Håper bare det snart går over.
 
Begynner å lure på om min har det/begynner å få det.... eller om det bare er utviklingstrinn 1 som vi går igjennom
 
Sniker fra september17 her.. Vil bare si at jeg føler med alle som har kolikkbaby. Men kolikk er bare en betegnelse på at en baby gråter så så lenge over så så lang tid. Uansett, her var min datter et kolikkbarn, og vi har slitt med MYE luftplager og hylgråting til langt på natt. Byssing og bæring. Til de som ammer så ville jeg prøvd redusere/avstå alt av kumelk. Hvis ikke sugetak er optimalt på bryst/flaske eller at det lekker melk ut av munnvikene så ville jeg fått sjekket tungebånd. Babyer som har blitt tatt med vakuum/tang etc, keisersnitt eller indusert burde sjekkes opp for låsninger i kroppen. Ellers så fant jeg ut at min datter hadde stille refluks etter 4 mnd. Var så og si veldig vanskelig å finne ut av stille refluks, da vi hadde en haug av andre problemer som måtte lukes ut først. Ellers vil jeg gi alle sammen en god klem, og det blir bedre!! Jeg selv, og babyen min fikk skikkelig kjip start. Føler at jeg mistet barseltid og noen måneder etterpå. Gjør veldig vondt at man ikke får en start som man hadde håpet på. Men heldigvis så blir det bedre, og man får tatt igjen for tapt tid <3
 
Sniker fra september17 her.. Vil bare si at jeg føler med alle som har kolikkbaby. Men kolikk er bare en betegnelse på at en baby gråter så så lenge over så så lang tid. Uansett, her var min datter et kolikkbarn, og vi har slitt med MYE luftplager og hylgråting til langt på natt. Byssing og bæring. Til de som ammer så ville jeg prøvd redusere/avstå alt av kumelk. Hvis ikke sugetak er optimalt på bryst/flaske eller at det lekker melk ut av munnvikene så ville jeg fått sjekket tungebånd. Babyer som har blitt tatt med vakuum/tang etc, keisersnitt eller indusert burde sjekkes opp for låsninger i kroppen. Ellers så fant jeg ut at min datter hadde stille refluks etter 4 mnd. Var så og si veldig vanskelig å finne ut av stille refluks, da vi hadde en haug av andre problemer som måtte lukes ut først. Ellers vil jeg gi alle sammen en god klem, og det blir bedre!! Jeg selv, og babyen min fikk skikkelig kjip start. Føler at jeg mistet barseltid og noen måneder etterpå. Gjør veldig vondt at man ikke får en start som man hadde håpet på. Men heldigvis så blir det bedre, og man får tatt igjen for tapt tid <3

Hva menes med stille reflux?

Er knall tøft når det står på. Men godt å tenke at det blir bedre[emoji173]️
 
Sniker... med vår første hadde vi 2-3 mnd med bæring, soving på oss, nektet å ligge i seng/vogn, amming OFTE og hun var mye urolig!!!! Vi var hos naprapat etter 3 mnd og som mange andre her sier, vi fikk en «ny» baby etterpå!! Hun hadde det såkalte KISS syndromet (låsninger fra nakke til bekken). 3 behandlinger og «problemet» var løst! Når hun begynner på skolen skal hun inn igjen på kontroll.
Fikk beskjed om at det var mange som fikk diagnosen ADHD som faktisk var KISS barn. Pga låsninger som ikke blir løst opp blir man veldig urolig i kroppen, må skifte stillinger ofte og har dårlig konsentrasjon, irritasjon og utagering er også konsekvenser for ubehandlet KISS.
Jeg vet iallefall skal bestille time med nr 2, bare for sjekk!!!!
Lykke til og håper det ordner seg for dere!!!!
 
Back
Topp