Kolikk

Flere som har barn som sliter? Idag har jeg lyst å rive av meg hode[emoji20]

Ikke her, men føler med deg! ❤️
Kanskje noen kan avlaste deg litt sånn at du får en psuse?
 
Ikkje her heller (foreløpig vertfall) men vil berre gi en klem :Heartred
Mi eldste hadde det og det var tøffe tak medan det stod på. Ei meget mager trøst at det går over, men omsider gjer det det...
 
Her har vi også et kolikkbarn. Gråter mer eller mindre hysterisk hver kveld fra 17/18 til 24/01...jeg håper bare det gir seg ved 3-måneders alder og at det ikke er «bare sånn hun er» hvis du skjønner. Her om dagen var det verste anfallet, vet ikke hvem som gråt mest av meg eller henne :/
Heldigvis er ikke alle kvelder like ille.
 
Har kolikk-tendenser her, veldig plaget med luft og sliter med å få ting ut, presser hele dagen :( utrolig kjipt og jeg også har grått masse... Føles som om den første tiden blir totalt ødelagt
 
Har kolikk-tendenser her, veldig plaget med luft og sliter med å få ting ut, presser hele dagen :( utrolig kjipt og jeg også har grått masse... Føles som om den første tiden blir totalt ødelagt
Samma her, utrolig mye luftsmerter. Det første som skjer når hun våkner er at tarmene begynner å jobbe og hun må fjertemyyye. Har su begynt å kutte ut ting fra kostholdet for å se om det hjelper? Ser noen mener det er helt bortkasta, mens andre sier de har hatt god effekt av å kutte ut melk/ løk / kål etc.
 
Jeg føler sånn med dere!
Jeg hadde en gutt med kolikk og det var tøffe tak mens det sto på, men det går over! Jeg lover! 3-4 mnd er det vanligste.

Mange har god effekt av kiropraktor, manuellterapeut o.l. Jeg visste ikke det sist, hadde jeg det, ville jeg gladelig lagt ut pengene for ikke å la noe stå uprøvd.
Noen babyer har i alle fall veldig god effekt av behandling.
 
Har kolikk-tendenser her, veldig plaget med luft og sliter med å få ting ut, presser hele dagen :( utrolig kjipt og jeg også har grått masse... Føles som om den første tiden blir totalt ødelagt

Sjekket sugetak, og om den lille svelger mye luft?
Hadde kolikk-tendenser her og. Har no gått over til å gi mm på flaske (jeg pumper), og magen har blitt mye bedre. Derfor tror jeg enten at lille svelger mye luft eller at jeg har overproduksjon.
 
Flere som har barn som sliter? Idag har jeg lyst å rive av meg hode[emoji20]
Vi hadde. 4 døgn med kronisk skriking, dro til osteopat, 1 behandling og ungen slutta og skrike ! Vi fikk sjokk begge to her, var som om han slo av en bryter. Så anbefaler og dra til enten osteopat, manuell terapeut eller kiropraktor. Kan være låsning eller noe som gjør at barnet skriker. Sender en styrke noen ❤
 
Her har vi kolikk baby her også [emoji29] utrolig tungt når det går i gråt hele tiden, og frøkna sover veldig dårlig så må holde henne nesten hele tiden og få trøst ellers våkner hun og skriker mer. Henger også i puppen pga smertene, så de får gjennomgå [emoji28]
 
Vi hadde. 4 døgn med kronisk skriking, dro til osteopat, 1 behandling og ungen slutta og skrike ! Vi fikk sjokk begge to her, var som om han slo av en bryter. Så anbefaler og dra til enten osteopat, manuell terapeut eller kiropraktor. Kan være låsning eller noe som gjør at barnet skriker. Sender en styrke noen ❤
Var det skriking døgnet rundt eller bare på visse tidspunkt? Vår skriker «bare» hele kvelden, men er tilfreds på dagtid.
 
Var det skriking døgnet rundt eller bare på visse tidspunkt? Vår skriker «bare» hele kvelden, men er tilfreds på dagtid.
Begynte å bli urolig fra 17 tiden og tok av etter 20-21 på kveldene. Holdt på i 3-4 timer i strekk. Slokna av at hu var så utslitt.
 
Titter inn fra juni gruppe. Driver en del med fotsoneterapi. Dette hjalp med min yngste

Ta tomlene dine under beina på barnet.
Masser i sirkelformer mot klokke. Da stimulerer man mage tarm systemet til å slippe på luften

Når barnet trekker beina vekk, er det nok stimulering.

Hjalp meg mye.

Var også en gang ril kiropraktor. De fleste barn får hard medfart under fødselen. Mim hadde fem låsninger i ryggen og nakken. Ny unge med ut igjen.
 
Samma her, utrolig mye luftsmerter. Det første som skjer når hun våkner er at tarmene begynner å jobbe og hun må fjertemyyye. Har su begynt å kutte ut ting fra kostholdet for å se om det hjelper? Ser noen mener det er helt bortkasta, mens andre sier de har hatt god effekt av å kutte ut melk/ løk / kål etc.

Nei, første var helt lik og da testet jeg ALT, inkludert å bare gi MME (tre ulike merker) - denne gangen kommer jeg ikke til å gå gjennom det igjen, fordi det var faktisk ganske stressende. Nå gir jeg minifom før noen måltider og hjelper henne på do med termometeret når hun presser som verst. Sist brukte jeg sjal og det fungerte bra da. Har sukkervann stående i kjøleskapet. Lurer såklart på om jeg gjør noe galt siden begge har vært sånn. Krysser alt jeg har for at det ikke forverres. Hvordan er det med din nå? Noe du føler hjelper?
 
Sjekket sugetak, og om den lille svelger mye luft?
Hadde kolikk-tendenser her og. Har no gått over til å gi mm på flaske (jeg pumper), og magen har blitt mye bedre. Derfor tror jeg enten at lille svelger mye luft eller at jeg har overproduksjon.

Tror ikke hun suger helt korrekt, men tviler på at det er overproduksjon, fikk 30ml ut tilsammen da jeg pumpet for første gang i dag (3uker gammel) - men det med taket er definitivt interessant. Bare vet ikke om jeg klarer å pumpe nok til alle måltidene :O
 
Tror ikke hun suger helt korrekt, men tviler på at det er overproduksjon, fikk 30ml ut tilsammen da jeg pumpet for første gang i dag (3uker gammel) - men det med taket er definitivt interessant. Bare vet ikke om jeg klarer å pumpe nok til alle måltidene :O

Pumping fungerer alltid mye dårligere enn at barnet suger. Men jeg tipper, som du sier at det er feil sugetak. Har du sjekket for låsninger i nakken? Dette hjalp min (nå 5år gamle) gutt. Han var så mye plaga og i tillegg gulpa han ekstreme mengder. Vi var hos kiropraktor og allerede etter første behandling merket vi bedring.
 
Ja har det her og. Ingenting som hjelper[emoji30] har prøvd absolutt alt. Og er i tillegg alene med 4 unger annhver uke. Så er veldig slitsomt med nesten ikke søvn[emoji22] føler jeg ikke har fått den tilknytningen da han kun har skreket når han er våken.
 
Back
Topp