Kjempe overasket etter ordinær ultralyd !

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Har vert på ordinær ultralyd i dag på kvinneklinikken i Bergen.


Alt var bra og som det skulle med vår lille, veldig aktiv og helt frisk. Ingenting bedre enn det:Heartpink
Målte en liten uke mindre enn beregnet ut i fra siste menstruasjon. 17+3 i dag.

Når jordmor på slutten av undersøkelsen lurte på om det var noe mer vi ønsket å vite spurte vi pent om hun hadde sett kjønnet på vår lillle under undersøkelsen. Forventet ikke noe annet enn å få bekreftet at det var en liten gutt ettersom vi sist fikk beskjed i uke 15 (d.v.s uke 14 ny beregning) når vi var hos privat ultralyd at hun mente hun så at det var en gutt.

Jordmor svarte med et smil 'Ja. Vil dere vite kjønnet?' 'Det er en liten jente'
Forloveden ble målløs og sjokkert men spurte forsiktig om hun hadde sett det ordentlig og var sikker? Hun svarte igjen 'Ja, helt sikker'

Da blir vi foreldre til en liten jente i slutten av November:dummy1:  Kjempe overasket men selvfølgelig ingenting annet enn lykkelig :love017
 
Last edited:
Skjønner det var en overraskelse ja [emoji28] Håper dere ikke hadde rukket å kjøpe alt for mye gutteting da!
Det hender seg gynekologene og jordmødrene tar feil de også!
Gratulerer med prinsesse på vei [emoji7]
 
Skjønner det var en overraskelse ja [emoji28] Håper dere ikke hadde rukket å kjøpe alt for mye gutteting da!
Det hender seg gynekologene og jordmødrene tar feil de også!
Gratulerer med prinsesse på vei [emoji7]

Hehe. Nei heldigvis holdt jeg meg, skulle begynne å kjøpe inn etter den ordinære ultralyden om vi var heldige og fikk vite kjønnet og det fikk vi jo:joyful:

Tusen takk for det:love7
 
Last edited:
Så gøy med en jente i magen! Skjønner godt det var en overraskelse. Her så de gutt i uke 12 og jente i uke 14. Det stemte med jente her :p
 
Så kjekt! Man vet jo aldri, kanskje det er gutt neste ultralyd? :p
 
gratulerer med ei lita jente :-D ble du satt tilbake på tidlig ultralyd også? eller bare på oul? jeg var selv på kk og ble satt tilbake, og føler alle som går på KK blir satt tilbake ganske mye :wacky:
 
Så gøy med en jente i magen! Skjønner godt det var en overraskelse. Her så de gutt i uke 12 og jente i uke 14. Det stemte med jente her :p
Vet ikke hva som gjorde at vi sist fikk beskjed om gutt og nå jente, mulig det var hovne kjønnsdeler som forvirret hun ved den private klinikken. Hun har jo ikke spesialisert seg på foster eller fosterdiagnostikk, hun utfører ultralyd på hele kroppen, men måtte jo tenke det var riktig når hun sa det.

Vil tro en jordmor ved et sykehus/kvinneklinikk som gjør dette flere ganger daglig år etter år har mer erfaring og ikke minst var denne ordinære ultralyden noen uker senere så vår lille skulle vel ha vist "godt" om det var en liten gutt.
Jeg må stole på at det er en liten jente nå ettersom en erfaren jordmor sa hun var sikker:hilarious:
 
Last edited:
gratulerer med ei lita jente :-D ble du satt tilbake på tidlig ultralyd også? eller bare på oul? jeg var selv på kk og ble satt tilbake, og føler alle som går på KK blir satt tilbake ganske mye :wacky:
Tusen takk for det:love7 Håper det faktisk er en jente nå da:hilarious:

Jeg ble satt tilbake på privat ultralyd også ja, så ut i fra de målingene ble jeg satt to dager tilbake der igjen og ca en uke ut i fra siste menstruasjon beregning. Mulig de setter mange bak :joyful: Så lenge det ikke har noe å si for vår lille så gjør det meg ingenting:D
 
Tusen takk for det:love7 Håper det faktisk er en jente nå da:hilarious:

Jeg ble satt tilbake på privat ultralyd også ja, så ut i fra de målingene ble jeg satt to dager tilbake der igjen og ca en uke ut i fra siste menstruasjon beregning. Mulig de setter mange bak :joyful: Så lenge det ikke har noe å si for vår lille så gjør det meg ingenting:D
La oss håpe det! hehe :dummy1: jeg fikk beskjed om jente hos en veldig erfaren dame på kk på oul i uke 16, er fremdeles en jente her:gen014 du vet, frem til uke 14 ca og kanskje uke 15 så ser kjønnsleppene og gutteutstyret ganske likt ut, så sikkert derfor de sa feil til deg første gang :happy119


ahh, så du ble satt tilbake 2 dager på tidlig ultralyd og en uke på ordinær ultralyd? ca samme med meg, jeg har tenkt at det ikke spiller noen rolle bare jenta vår er frisk. Men når man kommer over termin og man går mye over så er det ikke så kult lenger :(
 
Får halvveis hjerteinfarkt hver gang :joyful: Håper jordmoren så rett, nå har familie kjøpt masse allerede :joyful:

Haha, har hørt om de som har endret kjønn tre ganger i magen! :p
 
La oss håpe det! hehe :dummy1: jeg fikk beskjed om jente hos en veldig erfaren dame på kk på oul i uke 16, er fremdeles en jente her:gen014 du vet, frem til uke 14 ca og kanskje uke 15 så ser kjønnsleppene og gutteutstyret ganske likt ut, så sikkert derfor de sa feil til deg første gang :happy119


ahh, så du ble satt tilbake 2 dager på tidlig ultralyd og en uke på ordinær ultralyd? ca samme med meg, jeg har tenkt at det ikke spiller noen rolle bare jenta vår er frisk. Men når man kommer over termin og man går mye over så er det ikke så kult lenger :(

Ja jeg tror jormødre/leger på kvinneklinikker og sykehus som undersøker fostre i magen hele dagen i årevis og har spesialisert seg på diagnostikk har sett så mange små fostre på forskjellige stadier at de kan det de jobber med :happy:

Ut i fra siste menstruasjon kalkulasjon skulle jeg vært 18+2 men jeg er målt til 17+4.
Når jeg fikk vite på tul i uke 8 at jeg var noen dager kortere så har jeg gått ut i fra den og har fulgt den riktig på både tul i uke 12 og 15 etter det:) Trodde jeg var 17+5 i går ut i fra den, men som skrevet så målte de 17+3 istedet i går.
 
Last edited:
Ja akkurat derfor eg alltid sier til folk som vil vite kjønn kjempetidlig at det er ganske usikkert [emoji28]
 
Vet ikke hva som gjorde at vi sist fikk beskjed om gutt og nå jente, mulig det var hovne kjønnsdeler som forvirret hun ved den private klinikken. Hun har jo ikke spesialisert seg på foster eller fosterdiagnostikk, hun utfører ultralyd på hele kroppen, men måtte jo tenke det var riktig når hun sa det.

Vil tro en jordmor ved et sykehus/kvinneklinikk som gjør dette flere ganger daglig år etter år har mer erfaring og ikke minst var denne ordinære ultralyden noen uker senere så vår lille skulle vel ha vist "godt" om det var en liten gutt.
Jeg må stole på at det er en liten jente nå ettersom en erfaren jordmor sa hun var sikker:hilarious:
Mye mulig ja...
Jaja, et friskt barn er jo fint, samme hvilket kjønn da, heldigvis :D
 
Mye mulig ja...
Jaja, et friskt barn er jo fint, samme hvilket kjønn da, heldigvis :D
Går ikke til flere private klinikker for ultralyd om vi er heldige og blir gravide en gang til i fremtiden for nysgjerrigheten av å finne ut kjønnet såpass tidlig :smiley-ashamed004
Frisk barn er første prioritet :D
 
Går ikke til flere private klinikker for ultralyd om vi er heldige og blir gravide en gang til i fremtiden for nysgjerrigheten av å finne ut kjønnet såpass tidlig :smiley-ashamed004
Frisk barn er første prioritet :D
Tenker det samme her. Samme hva det blir, bare alt er ok :happy:
 
Back
Topp