Kjønn på ultralyd

Jenta vår hadde også en sånn «tupp» som stakk ut i uke 10. Hun er definitivt ei tre år gammel jente i dag :playful: med henne fikk vi ikke vite kjønn før uke 19, men var heller ikke på ultralyd mellom uke 10 og 19. Lillesøster derimot fikk vi vite at var jente 12+4!
 
Får kjøpe så kjønnsnøytrale klær som mulig da

Hvis de sier gutt på neste UL også, så er det jo mest sannsynlig riktig. :) og altså.. i de fleste tilfeller får man jo vite riktig kjønn på OUL ;) Men når man selv har fått vite feil en gang, så regner man kjønn på ultralyd mer som et "educated guess" :p
 
Jenta vår hadde også en sånn «tupp» som stakk ut i uke 10. Hun er definitivt ei tre år gammel jente i dag :playful: med henne fikk vi ikke vite kjønn før uke 19, men var heller ikke på ultralyd mellom uke 10 og 19. Lillesøster derimot fikk vi vite at var jente 12+4!
Fikk dere se «tuppen» fra samme vinkel som oss? Blir spennende å se hva de sier på neste ultralyd da :angelic:
 
Ja, jeg regner også med at vi vil få vite det sikkert lenger inn i svangerskapet. Er egentlig mest nysgjerrig på om det er sannsynlig at det er en gutt, slik legen sa.
Som de andre sier 50% sjanse er det jo :hilarious: Men altså det er ikke umulig at han har sett så mange nuber og kan skille depå mikro tegn. Ikke at jeg har hørt det før så tidlig. Men! Jeg hadde nok tatt det med en stor klype salt. For som andre har nevnt er nuben lik frem til rundt uke 12. men slt er jo sånn ca med de små. Blir spennende å se uansett!
 
Var på tidlig ultralyd på sykehuset i dag og fikk beskjed om jente basert på nuben. Jeg er 12+4, men jordmor anslo 12+6 eller 13+1. Da tok muligens første gynekolog feil, men det gjenstår jo å se :)
 

Vedlegg

  • IMG_6788.jpeg
    IMG_6788.jpeg
    2 MB · Visninger: 60
Det er faktisk ikke mulig, spesielt ikke på det bilde der. Alle ser sånn ut, det er halebeinet :facepalm: Hvis du søker opp tidlig ultralyd bilder så vil du se den lille halen der på alle. Det er skremmende at erfarne gynekologer kan finne på å si sånne ting.
 
Var på tidlig ultralyd på sykehuset i dag og fikk beskjed om jente basert på nuben. Jeg er 12+4, men jordmor anslo 12+6 eller 13+1. Da tok muligens første gynekolog feil, men det gjenstår jo å se :)
Dette er en jente ja :) Blæren er ikke lav nok til at det er gutt og i forhold til at du er mellom 12+4-13+1 så skulle det vært synlig gutt eller lav blære.
Var det tidlig ultralyd på sykehuset? De skal vel beregne termin og da skal hun vel ha skrevet hva det ble?
 
Var på tidlig ultralyd på sykehuset i dag og fikk beskjed om jente basert på nuben. Jeg er 12+4, men jordmor anslo 12+6 eller 13+1. Da tok muligens første gynekolog feil, men det gjenstår jo å se :)

Dette er en jente! Gratulerer ❤️
Poengterer hva jeg og flere sa også om at det er umulig å se forskjell på kjønn på ul føre den tiden du er nå! Dumt at noen gynekologer uttaler seg om noe som ikke kan stemme, Jan gjette da :shy:
Men gøy med jente :love017
 
Dette er en jente ja :) Blæren er ikke lav nok til at det er gutt og i forhold til at du er mellom 12+4-13+1 så skulle det vært synlig gutt eller lav blære.
Var det tidlig ultralyd på sykehuset? De skal vel beregne termin og da skal hun vel ha skrevet hva det ble?
Det var på sykehuset, ja. Hun sa at hun tror det er jente basert på det hun så, men at hun ikke kan være 100% sikker. Da jeg spurte om det er sannsynlig at «nuben» reiser seg senere, svarte hun nei.
 
Dette er en jente ja :) Blæren er ikke lav nok til at det er gutt og i forhold til at du er mellom 12+4-13+1 så skulle det vært synlig gutt eller lav blære.
Var det tidlig ultralyd på sykehuset? De skal vel beregne termin og da skal hun vel ha skrevet hva det ble?
Hun ga ish-termin. Fikk ikke målt lengde helt nøyaktig fordi babyen bevegde mye på seg.
 
Hun ga ish-termin. Fikk ikke målt lengde helt nøyaktig fordi babyen bevegde mye på seg.
De er veldig restriktive med å si kjønn på grunn av at folk kan «holde det mot dem» hvis de tar feil. På tul fikk ikke jeg vite kjønn en gang for det var ikke det de skulle se etter.
Hvis hun målte deg noen dager frem så er det ganske lite sannsynlig at dette skulle vært en gutt. Det hender at kjønnet ikke kommer med i det «planet» de ser i når de tar bilde, men gutter har lavere blære så da hadde man sett uansett om det var gutt. Så jeg blir overrasket hvis dette viser seg å være en gutt på neste ultralyd.

Det kan jo skje at de tar feil, men det er heldigvis sjeldent at det kommer ut noe annet enn det man blir fortalt.
 
De er veldig restriktive med å si kjønn på grunn av at folk kan «holde det mot dem» hvis de tar feil. På tul fikk ikke jeg vite kjønn en gang for det var ikke det de skulle se etter.
Hvis hun målte deg noen dager frem så er det ganske lite sannsynlig at dette skulle vært en gutt. Det hender at kjønnet ikke kommer med i det «planet» de ser i når de tar bilde, men gutter har lavere blære så da hadde man sett uansett om det var gutt. Så jeg blir overrasket hvis dette viser seg å være en gutt på neste ultralyd.

Det kan jo skje at de tar feil, men det er heldigvis sjeldent at det kommer ut noe annet enn det man blir fortalt.
Takk for utfyllende svar. Veldig hyggelig med en liten jente :love017:love017
 
Var på tidlig ultralyd på sykehuset i dag og fikk beskjed om jente basert på nuben. Jeg er 12+4, men jordmor anslo 12+6 eller 13+1. Da tok muligens første gynekolog feil, men det gjenstår jo å se :)
Dette er en liten pike ja, gratulerer <3
 
Var på tidlig ultralyd på sykehuset i dag og fikk beskjed om jente basert på nuben. Jeg er 12+4, men jordmor anslo 12+6 eller 13+1. Da tok muligens første gynekolog feil, men det gjenstår jo å se :)
Ja, dette er jente. På sykehuset 12+4 fikk jeg et bilde som ligner på ditt. De ville ikke si noe om kjønn, men smilte lurt da jeg fikk bilde. Jeg så jo nuben tydelig, så gikk rett hjem og sjekka haha da hadde jeg vært på ultralyd 4 dager før privat der ultralydjordmor sa hun trodde ganske sikkert det var jente. Og jente var det.
 
Var på ultralyd i dag og ble målt 13+3. alt så som det skal mtp målinger. Noen som er gode på nub her? Vet ikke hvorfor men jeg har alltid tenkt at jeg bærer en gutt ❤️
IMG_1251.jpeg
 
Back
Topp