Kjønn på ultralyd

Prøver95

Flørter med forumet
Hei. Vi var nylig på ultralyd, 9+4. Gynekologen fortalte oss at det blir gutt, basert på bildet nedenfor. Ser flere steder at man ikke kan se kjønn så tidlig, og at gutter og jenter ser like ut på dette tidspunktet. Dette er en erfaren gynekolog. Hva tror dere, kan vi stole på at det er gjettet riktig kjønn?
 

Vedlegg

  • IMG_6546.jpeg
    IMG_6546.jpeg
    35 KB · Visninger: 91
Hei. Vi var nylig på ultralyd, 9+4. Gynekologen fortalte oss at det blir gutt, basert på bildet nedenfor. Ser flere steder at man ikke kan se kjønn så tidlig, og at gutter og jenter ser like ut på dette tidspunktet. Dette er en erfaren gynekolog. Hva tror dere, kan vi stole på at det er gjettet riktig kjønn?
Velutstyrt gutt blir det ❤️
 
Er det virkelig mulig å se så tidlig fra den vinkelen? Misforstå meg rett, ser hva det ligner på. Men kan ikke tro at det synes så tydelig, når fosteret er så lite. Fra siden er det ikke mulig å se noen «nub».
Men jeg tror ballene er veldig store når de er så små! Så jeg vil absolutt sette en finger på gutt. Siden dette er så tydlig i den vinkelen;)
 
Gutter og jenter har like kjønnsorganer og denne såkalte "nuben" helt til uke 12-13, først da kan en se hvilket kjønn det blir med tanke på at nuben da enten reiser seg (gutt) eller er flat (jente), så det er nok dessverre for tidlig å se her! Men er jo 50/50, så kan absolutt være en gutt, men hadde nok ikke kjøpe noe blått enda :smiley-ashamed004
 
Hos oss var det utrolig tydelig i uke 12 tror jeg det var. Velutstyrt gutt, som jeg også tror du får. Her er bilde «nedenifra». Men er litt rart de sier det i uke 9, hadde også sagt gutt, men ja, hadde ikke kjøpt så altfor mye blått. 901AF48E-EBC9-4955-BF6D-04C63A2486F4.jpeg

Og i uke 18 var det INGEN TVIL, hahaBA8B22E0-194D-4660-836E-7840688A198C.png
 
Last edited:
Dette var jenta vår 10+5, kan jo ikke se at det er jente eller gutt her! :hilarious:
VideoCapture_20240310-183440.jpg
 
Takk for svar. Jeg tenker også at vi ikke kan være 100% sikre. Har noen av dere sett noe lignende som oss på tidlig ultralyd, og så viste det seg å være jente?
 
Last edited:
Takk for svar. Jeg tenker også at vi ikke kan være 100% sikre. Men har noen av dere sett noe lignende som oss på tidlig ultralyd, og så viste det seg å være jente?

Synes ikke det er noen forksjell på ditt bilde kontra det jeg la ut over her egentlig? og det er jo bilde av jenta mi 10+5, 1 uke lengre på vei bare :dontknow
Blir spennende å se om noen uker hva det blir!
 
Synes ikke det er noen forksjell på ditt bilde kontra det jeg la ut over her egentlig? og det er jo bilde av jenta mi 10+5, 1 uke lengre på vei bare :dontknow
Blir spennende å se om noen uker hva det blir!
Godt poeng. Selv om det er fra ulike vinkler, så ser jeg at det ligner. Når fikk dere bekreftet kjønn?
 
Godt poeng. Selv om det er fra ulike vinkler, så ser jeg at det ligner. Når fikk dere bekreftet kjønn?

Fikk ikke bekrefta føre oul i uke 18, men så det på nuben 12+0 at det ganske sikkert vært jente ❤️
Så forhåpentligvis får du se det selv på otul om ikke såå mange uker :D
Får en gutt denne gangen og der ganske stor forskjell på nuben i uke 12 på henne og han :hilarious:
 
Fikk ikke bekrefta føre oul i uke 18, men så det på nuben 12+0 at det ganske sikkert vært jente ❤️
Så forhåpentligvis får du se det selv på otul om ikke såå mange uker :D
Får en gutt denne gangen og der ganske stor forskjell på nuben i uke 12 på henne og han :hilarious:
Takk for svar ❤️ Får eventuelt legge ut bilde her om jeg er usikker og de ikke vil si noe sikkert
 
Det KAN godt hende han har rett. Kjønnsorganene begynner å formes fra og med uke 7, og alt av utvikling hos baby er jo rykk og napp.. Og om han er veldig erfaren, så kan det jo godt hende han greier se!?
Men hos de fleste ser det relativt likt ut frem til uke 12 ish, så tviler på at han er 100% sikker. :p

forøvrig, jeg har fått opplyst gutt på 18-20 ukers ultralyd (husker ikke eksakt, men.. OUL), men fikk jente. Så.. :p ville ikke stolt blindt på det.
 
Det KAN godt hende han har rett. Kjønnsorganene begynner å formes fra og med uke 7, og alt av utvikling hos baby er jo rykk og napp.. Og om han er veldig erfaren, så kan det jo godt hende han greier se!?
Men hos de fleste ser det relativt likt ut frem til uke 12 ish, så tviler på at han er 100% sikker. :p

forøvrig, jeg har fått opplyst gutt på 18-20 ukers ultralyd (husker ikke eksakt, men.. OUL), men fikk jente. Så.. :p ville ikke stolt blindt på det.
Får kjøpe så kjønnsnøytrale klær som mulig da
 
Får kjøpe så kjønnsnøytrale klær som mulig da
  1. De aller aller fleste får vite riktig kjønn innen fødsel enten på oul eller ved en privat ul senere. Noen er litt mer vrien enn andre. Jeg kjenner ingen som har opplevd å få vite feil. Så litt kjønnstypiske klær kan du nok kjøpe etterhvert
 
  1. De aller aller fleste får vite riktig kjønn innen fødsel enten på oul eller ved en privat ul senere. Noen er litt mer vrien enn andre. Jeg kjenner ingen som har opplevd å få vite feil. Så litt kjønnstypiske klær kan du nok kjøpe etterhvert
Ja, jeg regner også med at vi vil få vite det sikkert lenger inn i svangerskapet. Er egentlig mest nysgjerrig på om det er sannsynlig at det er en gutt, slik legen sa.
 
Back
Topp