Kjønn og sånn..

Trollemor86

Flørter med forumet
Når kan man egentlig se det på ultralyd?
Noen hevder fra uke 12 mens noen sier 14.
Har bestilt ul når jeg er 12+4 etter mine beregninger og haddet håpet at vi hadde flax å fikk vite hva som sjuler seg i hula :love7
Hva mener dere ?
Er så nysgjerrig at det gjør vondt :knegg:
 
Du kan se det i uke 12. Lettere å se det hvis det er jente har jeg hørt. Drikk litt kald saft eller noe annet søtt før ultralyd, da pleier babyen å våkne til litt og bevege seg. Jeg gjorde ikke det så min lå med bena i kryss hele tiden og det var umulig å se noe, så fikk det tipset ;)
 
Har ikke hatt UL selv, men har vært å snik lest på de andre forumtrådene ang. dette...ser at det som går igjen er at de som er på offdentlig kontroll (sykehus ol.) får ikke vite kjønn rundt 11-12 uker, men at de som går til private ofte får vite det [emoji4]
Særlig hvis gynekologen var spesialist og hadde oppdatert utstyr.
Og trikset var visst å spør sånn "tilfeldig" på slutten av timen: "du forresten, ser du hva kjønnet blir?" [emoji28]
Tror hvis du tar privat UL rundt uke 12 så får du vite kjønnet...hvis fosteret ligger fint da..[emoji39]
 
Det er ikke lov å si det før fullgåtte 12 uker i Norge for å forhindre selvbestemt abort pga kjønn.
og en bør ikke ta det helt for gitt hva man evt får vite så tidlig for det kan være veldig vanskelig å se sikkert så tidlig uansett utstyr og erfaring.
 
Det er ikke lov å si det før fullgåtte 12 uker i Norge for å forhindre selvbestemt abort pga kjønn.
og en bør ikke ta det helt for gitt hva man evt får vite så tidlig for det kan være veldig vanskelig å se sikkert så tidlig uansett utstyr og erfaring.

Hæ? Hvor står den loven??[emoji15]
 
Vi tok privat UL rundt uke 12 sist, og legen var ikke tvil om kjønnet - det stemte! Han sa at man kan se det fra uke 11, men som nevnt så er det ikke lov å si det før uke 12.
 
Bioteknologiloven.

Fant det. Dette var jeg faktisk ikke klar over[emoji15]

§ 4-5. Opplysning om kjønn før 12. svangerskapsuke
Opplysning om fosterets kjønn før 12. svangerskapsuke som fremkommer ved fosterdiagnostikk eller annen undersøkelse av fosteret, skal bare gis dersom kvinnen er bærer av alvorlig kjønnsbundet sykdom.
 
Fant det. Dette var jeg faktisk ikke klar over[emoji15]

§ 4-5. Opplysning om kjønn før 12. svangerskapsuke
Opplysning om fosterets kjønn før 12. svangerskapsuke som fremkommer ved fosterdiagnostikk eller annen undersøkelse av fosteret, skal bare gis dersom kvinnen er bærer av alvorlig kjønnsbundet sykdom.
Jøss. Jeg fikk vite det da jeg var 11+noe forrige gang.
 
Er man super nysgjerrig, hvilket jeg faktisk er, så kan man kjøpe sånn KIT fra Storbritannia tror jeg. Gender test med stikk i fingeren blod. Jeg gjorde det sist, bare for å teste om kittet stemte. Og det gjorde det! Raskt svar fra uke 9.

Vurderer å gjøre det igjen, men det koster 2500,- ca., så kommer an på hvor viktig enkelte syns det er. Jeg vil vite fordi jeg ønsker å strikke denne gangen, og som nybegynner, går det ikke akkurat super fort.

Har også 2 gutter + 1 bonus gutt fra før, så ønsker å vite om jeg endelig får jenta mi.
 
Er man super nysgjerrig, hvilket jeg faktisk er, så kan man kjøpe sånn KIT fra Storbritannia tror jeg. Gender test med stikk i fingeren blod. Jeg gjorde det sist, bare for å teste om kittet stemte. Og det gjorde det! Raskt svar fra uke 9.

Vurderer å gjøre det igjen, men det koster 2500,- ca., så kommer an på hvor viktig enkelte syns det er. Jeg vil vite fordi jeg ønsker å strikke denne gangen, og som nybegynner, går det ikke akkurat super fort.

Har også 2 gutter + 1 bonus gutt fra før, så ønsker å vite om jeg endelig får jenta mi.
Kjenner noen som testet dette og der stemte det ikke [emoji85]
 
Her tok forresten legen på oul feil med forrige, så denne gangen blir det privat ul for å være mer sikker [emoji4]
 
Det stemmer nok 99%, da blodprøver blir tatt og finner de Y kromosomet, så er det gutt i magen. Stemmer det overhode ikke, får man pengene tilbake. Er full garanti på det. De bruker samme utstyr som ved NIP test og andre fosterdiagnotistikk tester, og her finner de ikke bare kjønn, men også evt kromosomfeil. Får man pengene tilbake ved feil, ser jeg ikke problemet med å teste. En UL koster 1800,-, og det er ALA den prisen for ganske sikre svar [emoji5] Men så er man forskjellig. Du får kjenne på det du føler er riktig.
 
Back
Topp