Kan vi tre bli fire?

Det er dessverre altfor mange leger som kun har kunnskap om normale svangerskapsforløp, og verken aborter, langtidsprøving eller assistert befruktning. Ikke bry deg om den dumme kommentaren og holdningen til legen. :Heartred

Nei, tydeligvis så er det viktigste å jobbe uansett... heldigvis for de som ikke vet hvordan det er, sier jeg bare! De har gått glipp av noe ekstremt tungt.

Det er nå straks ett år siden jeg fikk positiv test «første gang». Jeg er SÅ takknemmelig for å være gravid og over 12ukersgrensen og for å ha sett det lille livet på ul denne uken[emoji813]️
Likevel er det vanskelig å ikke tenke at det er «for godt til å være sant». Det ligger alltid i bakhodet. Så gi meg det kvarteret med sjelefred uten å få meg til å føle meg dårlig:
 
Ja! Har sett MASSE nub-er de sist dagene og lagt ut bilde på mange engelskspråklige sider - alle sier gutt. Så det er en gutteNuB foreløpig - så venter vi spent på ny ul!

Du har jo hatt mange TUL (ul generelt?). Har du fått negativ tilbakemelding på dette noen gang? Fastlegen min mente at jeg overdriver og «sykeliggjør» meg selv med så mange ul...

Har jo vært i uke 9, uke 12 også skal jeg i uke 14 og 19 (oul). Jeg gjør det jo for å slappe av og ikke være livredd hver dag, og for å få en god opplevelse til å veie opp for de vonde vi har hatt...
Nei, har vel ikke diskutert det med fastlegen, men gyn var klar tidlig at jeg ikke kunne få hver uke for det hadde han ikke kapasitet til, men privat har det ikke vært noe problem å få time på dagen når jeg hadde ekstra behov.
 
Nei, har vel ikke diskutert det med fastlegen, men gyn var klar tidlig at jeg ikke kunne få hver uke for det hadde han ikke kapasitet til, men privat har det ikke vært noe problem å få time på dagen når jeg hadde ekstra behov.

Ja, det er jo greit nok.

Får lyst til å bytte ut hele fastlegen min jeg, for hun er vanskelig ang graviditet. Fikk en brå påminnelse om hvordan det var da jeg gikk med datteren min også. Var ikke å forvente at hun skulle forstå mer hvor alvorlig redd jeg faktisk er. Selv om jeg sitter der og tårene spretter så er det liksom «ser at du er redd, men du må bite tenna sammen».
Javel.
 
Hvordan har du det idag?
 
Hvordan har du det idag?

Greit nok. Sendte en e-mld til fastlegen om at hun må legge inn blodprøver og avlyste timen jeg hadde hos henne. Håper jeg slipper å dit igjen på veldig lenge [emoji56]
13 uker idag og endelig er jeg ferdig med 1. Trimester. Det er veldig stas!!
Ny TUL neste uke heldigvis. Enda lenge til uke 19 og oul!
 
Skikkelig kjedelig TUL idag.
Så dårlig apparat at vi så jo ingen verdens ting. Verken organer eller detaljer mtp fjes, hender/fingre, kjønn osv.
Var visstnok umulig så tidlig fordi det er så lite..
ironisk... når jeg så SÅ mye for to uker siden [emoji85]jaaaaada...

Men har begynt å kjenne liv litt mer tror jeg. Kjent en to-tre ganger idag bare. Og hjertet slår og baby rører på seg. Så det var egentlig to timer kjøring bortkastet altså!!
 
kjedelig med en sånn opplevelse, men deilig å kjenne liv!
 
kjedelig med en sånn opplevelse, men deilig å kjenne liv!

Ja! Bare synd det ikke er Nok til å gi meg en trygg følelse enda. Kjenner det jo ikke hver dag, og noen ganger er det ikke veldig tydelig om det er baby jeg kjenner i det heletatt...

Har brukt doppleren en del men vil jo ikke overdrive det heller...
 
Skjønner det
Jeg har er punkt i livmoren der jeg kunne kjenne om babyen lå veldig tidlig. Altså at jeg kunne trykke litt forsiktig og kjenne en kul eller ikke liksom..
 
Ikveld har jeg kjent godt med liv. Det er så koselig!!! [emoji813]️ merkeligste og beste følelsen samtidig.

Det er en såååå god følelse[emoji173]️[emoji173]️
 
Ikveld har jeg kjent godt med liv. Det er så koselig!!! [emoji813]️ merkeligste og beste følelsen samtidig.
Fantastisk følelse.

Min begynte igår på alvor å sparke nedover midt på, fryktelig ubehagelig følelse med akkurat det punktet så prøver trygle om en liten endring i stilling
 
Ikveld har jeg kjent godt med liv. Det er så koselig!!! [emoji813]️ merkeligste og beste følelsen samtidig.
Åå, jeg savner den følelsen! Det må være noe av det beste som finnes [emoji173]️
 
Fantastisk følelse.

Min begynte igår på alvor å sparke nedover midt på, fryktelig ubehagelig følelse med akkurat det punktet så prøver trygle om en liten endring i stilling

Haha! Sant!
Med N så festet hun seg TIDlig og de siste 4 ukene hadde jeg sykt mye nedpress... og syke stikninger som gjorde at jeg falt sammen, de kom som lyn fra klar himmel og var SÅ vonde... håper jeg slipper det med nr. 2 :p
 
15+4

Wow!
De siste kveldene har jeg kjent ganske mye liv, og det har gitt meg en ro som jwg ikke har hatt før dette svangerskapet.
I går kveld så kjente jeg at magen var helt annerledes. Kjente ikke livmor særlig godt, og ikke noe liv å kjenne.
Plukket derfor opp doppleren igjen, og fant hjertelyden SÅ tydelig. Tenkte for meg selv at nå må ryggen være utover siden lyden var SÅ tydelig, og jeg ikke har kjent bevegelser på et par dager.

Den har jo supergod plass der inne, så jeg vet jo at jeg ikke kan forvente å kjenne liv hver dag. Men jeg trygger meg selv med dette iallfall.

PS jeg er så trøtt at jeg snart dør. Lille datter liker visst ikke søvn...

PPS jeg har fått innvilget svangerskapspenger. WUHU!
 
Så masse gode nyheter!
Nyt og kos deg og gled deg over frøkna og den lille i magen
 
Herlig oppdatering! Hurra for at det endelig går deres vei [emoji7][emoji122][emoji122]
 
16+3
Hvis jeg kjenner riktig er livmor allerede opp til der navlen begynner. Baby kjenner jeg som oftest laaaangt nede. På TUL uke 14 lå h*n med beina ned og det tror jeg kanskje den fortsetter med - for av og til får den inn en innertier i blæra mi [emoji41]

Jeg ser bevegelsene utenpå magen allerede. Må jo virkelig se etter og vite hvor det skjer, men man kan de at magen får et bittelite løft.

Rett i underkant av tre uker til oul... måtte tiden gå fort! Vi har absolutt ingen ferie i år (som vi vet foreløpig iallfall) så det er litt dritt. Menmen.
 
Så utrolig gøy å lese at du har kommet så langt, og at du kjenner babyen. Skal dete vite hva det blir på oul? :)
 
Back
Topp