Julegavelaging...

Så flinke dere er !! Kjempekjekt å se hva andre lager, og bli litt inspirert!! De tova tøflene fra postkjellaren,hvilke garn bruker dere til de? Har bare tovet noe en gang før, så dette er nytt for meg :)
Jeg bruker PT fritidsgarn, men alt med samme tykkelse/strikkefasthet kan jo brukes. Bare pass på å bruke et ullgarn som toves.
 
Det står pt3 i det innlegget.
Jeg har ingen erfaring med det garnet, men googlet det. 14-16m = 10cm på pinne 5-6.
Bare finne et garn som kan toves m samme strikkefasthet :)
Jeg skal ihvertfall prøve :D

Ja jeg så det sto det garnet, men letet vel etter andre alternativer :) Har ikke sett det garnet, men så har jeg ikke letet heller... :p Men nå har jeg kjøpt noe lignende fra spar kjøp jeg tenker prøve, så det blir spennende :)

Oppdatering: Strikket tøflene med Safir garn fra Spar Kjøpt og det ble en kjempesuksess :) Nå skal jeg strikke til meg og mannen, og mulig det blir noen julegaver også ;)
 
jeg har jo planer om noe hjemmelaget hvertfall, til nå har det blitt en flaskenisse, ett strikket bokmerke, og noen heklede vaskekluter. Kommer ikke på så mye mer akkurat nå, men pleier også å lage hjemmelagd syltetøy, drops, småkaker, brentemandler osv.
 
Jeg har jo så mye tid til overs om dagen, at her er det blitt storproduksjon av heklesaker. Har heklet sikkert 10 luer i alle størrelser fra veldig prematur til voksen. Noen helt enkle luer som passer til baby uggsene jeg har heklet, og to ugleluer på bestilling fra ei venninne, og fire "minions"-luer. Skal prøve meg på å strikke og tove noen tøfler til meg selv når siste minions-luen er ferdig. Får jeg det til, blir det sikkert noen tøfler i julegaver og :)
 
Jeg, mamma og noen andre skal ha julegave-helg hvor vi lager masse forskjellig :p Finner så mye fint på pinterest som er fint og enkelt og lage! :D
 
Legg gjerne inn bilder om dere har laget noe dere vil vise frem. Så kan det jo hende vi andre blir inspirert :D
 
Må ha litt mer i tillegg til tøfler og hjemmebakte cookies, så da får noen juletrekuler. :) (skal ha selv også, altså. ;) )
1382524883273.jpg

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Back
Topp