Julegavelaging...

Frøkna fra Oz

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Hei hei.
Har rotet meg innom her i dag, og tenkte jeg skulle se om det er noe aktivitet her om dagen.

Er det noen som har startet å tenke på julegaver enda?
Har dere startet, eller bestemt dere for hva dere evt skal lage?

Jeg har mange planer, men får se hvordan det går, og hvordan formen min er fremover. Er 21 uker og har en del komplikasjoner, så formen varierer fra dag til dag. Prøver å komme i gang med litt forskjellig for å få tankene over på noe annet.
Hev meg akkurat med på along babyklær og er spent på det.
I har jeg noen prosjekter på gang, og noen ting jeg har lyst å prøve meg på. Sier som pippi at det har jeg ikke prøvd før, så da får jeg det sikkert til... eller noe i den duren.

Har en halvlaget vognpose til julegave, skal lage en til minien vår pluss en stolpose. Har startet på en stelleveske til mannen. Har lyst å prøve meg på å lage tovete tøfler og vinflaskebekledning, alvekåpe til barn og muffe. Har ikke gjort noe av dette før, så aner egentlig ikke hvordan det gjøres, men går på og håper på det beste.

Hva holder dere på med om dagen? Noen som har erfaringer å dele? Evt noen som vil ha "julegaveverksted" med meg?

Vanligvis lager jeg konfekt, kaker, eggelikør, korger med diverse snacks, kokebøker, album, kolager som gaver. Man blir kreativ med begrensete midler :D
 
Jeg sier bare: Wow!! Jeg har også lyst til alt sånt.. men har bare ikke tid!! Skulle ønske jeg var flinkere med symaskinen
Har så mystisk til å lage vognpose. Men har heldigvis noen ferdig laga fra forhandler :p

♡ Linn-Kristin ♡
 
Gleder meg til å komme i gang med litt småsysling :) men trur ikkje formen er heilt der at det blir så mykje heimalaga gåver under treet i år... Dessverre :(
Men lurer på å lage til sånne søte glass med tørre ingredienser til å bake kjeks :) ser ganske flott ut! Og er enkelt å lage til ;)
 
Har tenkt å lage noen gaver i år ja. Det svinger litt fra år til år med økonomi og ork,med stort sett er det noen som får hjemmelaget gave.
I år blir det i alle fall noen siklesmekker som blir sydd,og kanskje noen enkle barneklær.
Ellers strikker jeg hånkler som tidsfordriv,så det kan jo bli gaver. Tovede sitteunderlag.
Har begynt å sy litt så kanskje det blir noen sminkepunger eller noe sånt også.



*Gutt 2010*
*Jente 19/6-13*
 
Til naboungene blir det i år strikka og tova sitteunderlag. mamma og pappa får puter med trollmotiv på til hytta. Og tror kanskje det blir en pute med moods of norway traktorer på til ei venninne:) planen så langt. Så får vi se hvor langt jeg kommer:)
 
For øyeblikket holder jeg på med tovede tøfler. Har 12 par å strikke, så det er godt det går relativt fort.
Hvis jeg får tid tenkte jeg også å dekorere kubbelys og lage en slags snop.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Jeg har strikket masse kjøkkenkluter.
Planen er å strikke noen mariusplagg. Muligens marius trekk til tennbrikketter.

Lurer litt på å lage såler av noe ull jeg har liggende. Har kardet det, så er bare å lage ting. Mulig barna lager nøkkelringer med no ull hengende på.
 
Er i planleggingsfasen enda. Har strikket og tovet tøfler til eldste her og holder på med samme til yngste nå. Er nybegynner på strikking, så det går ikke så kjapt, men om jeg ikke mister lysten helt så blir det nok et par til mamma til jul hvertfall, muligens søsteren min også. Ellers er jeg på jakt etter gode julegavetips jeg kan lage, helst noe å sy, det går så mye fortere :)
 
For øyeblikket holder jeg på med tovede tøfler. Har 12 par å strikke, så det er godt det går relativt fort.
Hvis jeg får tid tenkte jeg også å dekorere kubbelys og lage en slags snop.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
har du en god oppskrift på tovede tøfler du har lyst til å dele? Jeg har mista min og sitter nå med hauger av garn kjøpt til det formålet!
 
Ojoj, flinke dere er! Pleier å lage noe hjemmelaget hvert år, men har så langt ikke tenkt tanken. Og har ikke tatt i symaskinen eller strikkepinnene mine siden jeg fødte for to uker siden. Jeg har kjøpt en liten søt bok med heklede dyr, hvis jeg får tid så har jeg kanskje lyst å få heklet noen. http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=820239466X
Ellers har jeg dilla på å sy babyklær så det er også en tanke hvis jeg har overskudd. Første prioritet er nemlig å lage ting til min egen lille frøken. :) Så kanskje blir det bare kjøpte gaver i år, vi får se.
 
Så flinke dere er !! Kjempekjekt å se hva andre lager, og bli litt inspirert!! De tova tøflene fra postkjellaren,hvilke garn bruker dere til de? Har bare tovet noe en gang før, så dette er nytt for meg :)
 
Hvis lillegutt gir meg lov, skal jeg strikke litt til andre småttiser i familien til jul. Får bare se om tiden strekker til.
 
Så flinke dere er !! Kjempekjekt å se hva andre lager, og bli litt inspirert!! De tova tøflene fra postkjellaren,hvilke garn bruker dere til de? Har bare tovet noe en gang før, så dette er nytt for meg :)


Det står pt3 i det innlegget.
Jeg har ingen erfaring med det garnet, men googlet det. 14-16m = 10cm på pinne 5-6.
Bare finne et garn som kan toves m samme strikkefasthet :)
Jeg skal ihvertfall prøve :D
 
Back
Topp