Julegave til ansatte i barnehagen

Gav en felles i fjor på julegrantenning, vet ikke om det ble gjort i år og da vi ikke deltok på den.
 
Jeg synes dette er fint å lese, da det er min oppfatning også (jobber dog ikke i bhg). Vi gjorde dermed ikke noe, men etterhvert så jeg jo at de andre foreldrene ga gaver. Spesielt alle de som jobber som ped.ledere i bhg selv. Følte dermed et enormt press på at vi ikke ga noe de første 2 årene. Det gis også fellesgave fra FAU på sommeravslutning.
Vi har definitivt økonomi til det, og i år er første året jeg oppriktig er fornøyd og ønsker å gi de en ekstra påskjønning, utover lovord på foreldresamtalen.. what to do!

Hva med å snakke med FAU og bli enige om å gi en twistpose/ fruktkurv eller noe til jul også?

Eller enda bedre: kjøp noe nytt til barnehagen. Når jeg jobbet i barnehage så ble vi alltid glade når vi fikk nye brettspill, bøker, tegnesaker, materiale til klipp, lim, møbler, utkledningsklær etc. Man har ikke all verdens av budsjett så når foreldre gikk sammen og hjalp oss med å skaffe det vi trengte for å gi barna lekekroker og aktiviteter så ble vi ekstremt glade!

Den beste gaven er jo den som kan deles med andre :) Og det som letter arbeidshverdagen og gir noe til ansatte og barn er den største krediteringen vi kunne få på jobben vi gjorde. Det var sånn som fikk frem følelsen av samhold mellom foreldre, barn og barnehage. Det skapte utrolig, godt miljø <3 Dyrebart og uvurderlig!
 
Last edited:
Back
Topp