Julegave til ansatte i barnehagen

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Pleier dere å gi julegave til de ansatte på avdelingen til barna i barnehagen?
Hva gir dere i så tilfelle?

Er vår første jul i barnehagen, så vet ikke hva som er normalen.
 
Ja, vi ga alltid. Det varierte litt hvavi ga, men håndkrem, votter, godteri ol er noe av det vi ga
 
Bruker ikke å gi gave til jul, men gir til sommeren hvis barna bytter avdeling eller slutter. Gir dobbel julekort til jul hvor jeg skriver noen hyggelige ord til personalet og barna tegner på den siden jeg ikke skriver på.
 
Vi har gitt til jul. Nå denne gang skall vi ge en stor fruktkurv med masse gott opp i. Vi gir det pga vi var 2 barn i 2 olike avdelingene det blir så mange personell da vill vi gi noet de kan dele på.
 
Jeg synes gaver til de ansatte er en uting som gir veldig mange foreldre dårlig samvittighet før jul - sånn med tanke på økonomi. Husk at vi får betalt for jobben vi gjør og derfor ikke trenger noe ekstra gave! Det som har betydd aller mest av gavene vi har fått har vært kortene med velvalgte ord :)
Hilsen ped.leder :)
 
Nei, absolutt ikke. Og jeg er lærer og har jobbet i alle aspekter av skolen. Sfo og barnehage inkludert.


Å få en oppmerksomhet fra foreldregruppa eller at noen har aktivisert barna til å lage noe er innafor, men å motta gaver fra enkeltpersoner er ikke moralsk riktig i jobbsammenheng. Jeg har vært vant til policy om at vi ikke får gjøre det og det er helt grei og akseptabel regel :)

Jeg tar bare imot gaver på avslutninger når det gies av klassen/ foreldregruppa.

Om man snur det andre veien så ser man prinsippet jeg har vært vant til å følge: enkeltansatte skal ikke gi enkeltgaver til barn og foreldre heller. Det skaper uheldige signaler selv om baktanken kan være aldri så god.

Jeg ga gave når barna mine hadde dagmamma. Det blir noe annet, men ikke til lærere, SFO- ansatte og barnehageansatte. Hvertfall ikke uten at det var organisert gjennom foreldregruppa og en fellesgave fra oss til jul og sommer.
 
Jeg synes gaver til de ansatte er en uting som gir veldig mange foreldre dårlig samvittighet før jul - sånn med tanke på økonomi. Husk at vi får betalt for jobben vi gjør og derfor ikke trenger noe ekstra gave! Det som har betydd aller mest av gavene vi har fått har vært kortene med velvalgte ord :)
Hilsen ped.leder :)

Enig :) Ikke bare med tanke på økonomi, men det skal ikke være en gaverelasjon mellom ansatte og brukerne av jobbtjenesten. Det gjør seg ikke om hver enkelt ansatt går til privatinnkjøp av julegaver til ungene på avdelingen heller. Da legges det føringer som ikke har noe med barnehagetjenesten å gjøre, samt at det skjer noe med den etiske relasjonen i det øyeblikket gaver blir en del av den.
 
Her er det ikke vanlig å gi gave til personalet til jul. Foreldrene går sammen og kjøper en gave Til barnehagen den sommeren barna deres går ut av barnehagen og inn i skolen bare.
 
Har pleid å gi en liten julegave, ofte en liten ting man kan henge på treet :)
 
Her har kommunen satt en pris på hvor mye de kan få for, vi valgte å gi fordi vi synes de gjorde en fantastisk jobb og selv om det var jobben deres så synes vi det var fint å sette litt ekstra pris på.
Tror ikke noen fikk med seg at vi ga noe heller.

De gangene jeg har mottat julegave ( noe jeg virkelig ikke forventer) så har jeg lagt det rett i veska, ingen har derfor fått det med seg.
 
Vi gir :) Varierer hva, men gir til alle voksne på avdelingen
 
Aldri gjort og kommer aldri til å gjøre heller. Jeg ville ikke levere noe ved overgang til storebarn heller siden han knakk kragebienet på småbarn og de mente han umulig kunne ha skadet seg så fælt. Men eldste var ferdig med bhg og skulle ha med blomst siste sagen og da ville nr 2 det også.
 
Her blir det gitt en fellesgave fra foreldregruppa, typisk en julekurv med snop og spiselige ting de kan ha på personalrommet :) Kunne ikke falt meg inn å gi noe på egenhånd.
 
Gi en felles gave fra foreldregruppa. Nok med en pose twist og et koselig kort. Konfekt.. etc.
Trenger ikke være så stort.
 
Pleier dere å gi julegave til de ansatte på avdelingen til barna i barnehagen?
Hva gir dere i så tilfelle?

Er vår første jul i barnehagen, så vet ikke hva som er normalen.
Om du vil gi noe kan du jo gi en god kaffe/kjeks /sjikoladeplate på deling med ett hyggelig kort ☺️ trenger ikke være dyre tingen ☺️
 
Nei, absolutt ikke. Og jeg er lærer og har jobbet i alle aspekter av skolen. Sfo og barnehage inkludert.


Å få en oppmerksomhet fra foreldregruppa eller at noen har aktivisert barna til å lage noe er innafor, men å motta gaver fra enkeltpersoner er ikke moralsk riktig i jobbsammenheng. Jeg har vært vant til policy om at vi ikke får gjøre det og det er helt grei og akseptabel regel :)

Jeg tar bare imot gaver på avslutninger når det gies av klassen/ foreldregruppa.

Om man snur det andre veien så ser man prinsippet jeg har vært vant til å følge: enkeltansatte skal ikke gi enkeltgaver til barn og foreldre heller. Det skaper uheldige signaler selv om baktanken kan være aldri så god.

Jeg ga gave når barna mine hadde dagmamma. Det blir noe annet, men ikke til lærere, SFO- ansatte og barnehageansatte. Hvertfall ikke uten at det var organisert gjennom foreldregruppa og en fellesgave fra oss til jul og sommer.

Jeg synes dette er fint å lese, da det er min oppfatning også (jobber dog ikke i bhg). Vi gjorde dermed ikke noe, men etterhvert så jeg jo at de andre foreldrene ga gaver. Spesielt alle de som jobber som ped.ledere i bhg selv. Følte dermed et enormt press på at vi ikke ga noe de første 2 årene. Det gis også fellesgave fra FAU på sommeravslutning.
Vi har definitivt økonomi til det, og i år er første året jeg oppriktig er fornøyd og ønsker å gi de en ekstra påskjønning, utover lovord på foreldresamtalen.. what to do!
 
Pleier dere å gi julegave til de ansatte på avdelingen til barna i barnehagen?
Hva gir dere i så tilfelle?

Er vår første jul i barnehagen, så vet ikke hva som er normalen.

Her cippser vi en sum, også er det et foreldreutvalg som fikser til begge avdelinger :)
 
Back
Topp