Jobbe i samme bhg som dine egne barn

Det er ikke det som skjer i den barnehagen jeg snakker om. Der kommer de når bhg åpner og mor bruker tid på å levere før hun tar i mot barn på egen avdeling.
Da er hun en av disse som finnes alle steder, som irriterende nok ikke dukker opp tidsnok til å gjøre det de skal.

Det jeg mente er at det er det man bør/skal gjøre. Men disse som alltid er for sen for vakta si finnes. Helt uavhengig av om de har barn i samme barnehage
 
Jeg som mamma hadde nok valgt bort bhg hvor jeg visste det var flere ansatte med egne barn ogsp
 
Jeg som mamma hadde nok valgt bort bhg hvor jeg visste det var flere ansatte med egne barn ogsp

Jeg hadde vel heller tenkt motsatt.... Jeg vet folk som har jobbet/jobber o bhg de sier de ikke ville hatt egen unge i, og heller søker dem andre steder. Gjerne de som har jobbet som vikar og kjenner "innsiden" i flere bhg.

Velger de å ha barna sine i samme bhg som de jobber er det ikke den verste bhg på øya....
 
Da er hun en av disse som finnes alle steder, som irriterende nok ikke dukker opp tidsnok til å gjøre det de skal.

Det jeg mente er at det er det man bør/skal gjøre. Men disse som alltid er for sen for vakta si finnes. Helt uavhengig av om de har barn i samme barnehage
Nei, hun er tidsnok til andre ting. Problemet er at ingen av de klarer å helt skille hjemmet fra jobb og de bruker mye mamma/barn tid i arbeidstiden. F.eks å sjekke at hun har på nok klær når barnets avdeling er ute. Før barnet begynte i bhg var hun aldri forsinket eller slurvete i jobben. Så å ha sitt eget barn i samme bhg fungerer ikke for alle.
 
Jeg hadde vel heller tenkt motsatt.... Jeg vet folk som har jobbet/jobber o bhg de sier de ikke ville hatt egen unge i, og heller søker dem andre steder. Gjerne de som har jobbet som vikar og kjenner "innsiden" i flere bhg.

Velger de å ha barna sine i samme bhg som de jobber er det ikke den verste bhg på øya....
Når heg har dårlige erfaringer så det seg vel selv at jeg velger annen bhg ;)
Man vet aldri hvordan det blir å jeg gambler ikke med eget barns trivsel i bhg
 
Jeg har hatt alle mine i samme barnehage og det har gått veldig fint:)
 
Nei, hun er tidsnok til andre ting. Problemet er at ingen av de klarer å helt skille hjemmet fra jobb og de bruker mye mamma/barn tid i arbeidstiden. F.eks å sjekke at hun har på nok klær når barnets avdeling er ute. Før barnet begynte i bhg var hun aldri forsinket eller slurvete i jobben. Så å ha sitt eget barn i samme bhg fungerer ikke for alle.
Sånn som min erfaring det der ja
 
Mannen min skal til høsten jobbe i samme barnehage som sønnen sin går i! Valget våres var barnehage i gå avstand (veldig viktig da vi ikke har bil) eller ikke :)

Hadde en barnehage 5 minutter hjemmefra på første plass som vi ikke kom inn på, også mannen sin på 2, der vi med ansattprioritet kom inn! (Står på venteliste på barnehage nr 1 enda)

Her tror vi det vil gå fint, selv om det er en basebarnehage og det nok kreves litt tid for at lillegutt skal forstå at i barnehagen er pappa på jobb og hjemme så er han pappa :p

Det som er viktig er at du lar de ansatte ta seg av ditt barn og ikke går å kontrollerer hva de gjør hele tiden! En som før hadde barnet i barnehagen det mannen jobber gjorde det, ho skulle dobbeltsjekke at barnet hadde på seg nok klær, ho husket med barnet ute, ho passet nøye med på hva de serverte barnet hennes og klager hvis noe var annerledes en hvordan ho gjorde det, det var slitsomt både for barnet og for de andre rundt :)

Men det er mange steder folk har barna i egen barnehage blant annet fordi de bor på små steder det feks alternativene er lang reisevei!
 
Klart vi sa fra men dette er ikke nå :)
Det er jo bra. Min arbeidsgiver hadde aldri godtatt at jeg ikke var på jobb når jeg var på jobb.
Vi er nå 4 stykker som har barn i barnehagen vi jobber i - og vi er åpne om forventninger til hverandre!
 
Det kan gå begge veier. Hos oss har vi hatt barn av ansatte, og det har vært mye ekstra stress. Mor blander seg for mye i løpet av dagen og barnet klarer ikke å skille på om mor er på jobb eller bare mamma. Det går seg jo gjerne til, men i alle tilfeller har de første to årene vært tøffe for alle parter.
Jeg valgte derfor å ha begge mine i en annen bhg, selv om det hadde vært praktisk tidsmessig å ha de i min.
 
Har observert det ikke blir tatt tak i et barns avvikende oppførsel da mor også jobber i samme barnehage.. Utrolig trist..
 
Aldri vært et problem. Da jeg hadde tidligvakt kl 7:15 kom jeg til barnehagen kl 7. Kledde av vesla og gikk på kjøkkenet for å dekke på til frokost. Da hjalp enten vesla til eller bare satt ved bordet/lekte på avdelinga. Låste opp dørene 7:15 og tok imot eventuelle unger. Nestemann kommer på jobb 7:30 og hjelper jo da til.
Ingen sure foreldre.
Det er en liten barnehage, så kanskje det har noe å si.
Funker fint i større barnehage også. Her møtte jeg tidlig opp og hadde kledd av og lagt på plass alt og var klar til å si hadet når tv på ungens avdeling kom. Tok bare få sekunder til jeg låste opp dør på egen avdeling. Er uansett alltid fire tidligvakter, så alltids noen som kan ta imot på tvers. Da han ble eldre så kunne han være med meg på min avdeling og bli levert senere.
 
Alle barnehagevedtekter jeg har lest, for de barnehager jeg har søkt plass i , vurdert å søke, har hatt barn i, og for de mange barnehagene jeg har kontakt med gjennom jobb, gir barn av ansatte rett på prioritet helt på lik linje med søsken av barn i barnehagen. Det er ganske så vanlig og utbredt i store deler av landet i alle fall.
En viss logikk er det også, om ens ansatt ikke får barnehageplass kommer ikke denne tilbake på jobb. Arbeidsgiver ønsker den ansatte tilbake i jobb, og bidrar derved ved å gi barnehageplass.

Samme har jeg sett i de barnehagene jeg har lest om før jeg søkte. Private bhg kan jo velge litt selv, så det er jo kanskje fair at barn av ansatte prioriteres. Men når det gjelder kommunale vet jeg ikke hva jeg synes. Altså, de som jobber i kommunens bhg er jo ansatt i komunnen. Men kommunen har jo mange andre ansatte, for eksempel på kontor. Så da er det litt urettferdig at de som jobber i bhg får plass til barna mens de som jobber på kontor ikke får plass. De har jo egentlig samme arbeidsgiver :p Men det er en helt annen diskusjon , ikke hva tråden handlet om ;)
 
Har ikke funka noe særlig der jeg har jobbet tidligere, noe som vel ikke er overraskende... Jeg kan dessuten selv huske hvor sårende det var da min mor var vikar i barneparken der jeg gikk, og hun gikk inn for ikke å gi meg mer oppmerksomhet enn de andre barna. Jeg var dypt såret, og utagerte ved å sloss og være vrang. Slo andre barn. Jeg var helt ødelagt, og jeg husker følelsen jeg fikk til den dag idag. Jeg var så stolt over å ha mamma med i barneparken, også bare ignorerte hun meg. Blir fremdeles opprørt av å tenke på det.
Selv tenker jeg at om jeg er tilgjengelig for min datter så er jeg først og fremst hennes mamma. Du skriver at dette er på en annen avdeling, og jeg veit ikke hvor separerte avdelingene er. Jeg har kun jobbet i blanda grupper, og der fungerte det altså dårlig, både for pedagoger og for assistenter.
 
Har ikke funka noe særlig der jeg har jobbet tidligere, noe som vel ikke er overraskende... Jeg kan dessuten selv huske hvor sårende det var da min mor var vikar i barneparken der jeg gikk, og hun gikk inn for ikke å gi meg mer oppmerksomhet enn de andre barna. Jeg var dypt såret, og utagerte ved å sloss og være vrang. Slo andre barn. Jeg var helt ødelagt, og jeg husker følelsen jeg fikk til den dag idag. Jeg var så stolt over å ha mamma med i barneparken, også bare ignorerte hun meg. Blir fremdeles opprørt av å tenke på det.
Selv tenker jeg at om jeg er tilgjengelig for min datter så er jeg først og fremst hennes mamma. Du skriver at dette er på en annen avdeling, og jeg veit ikke hvor separerte avdelingene er. Jeg har kun jobbet i blanda grupper, og der fungerte det altså dårlig, både for pedagoger og for assistenter.


Det er akkurat dette jeg mener!! Derfor jeg kjenner på det at jeg ikke vil det... Håper virkelig jeg får bytta slik at hun får plass i barnehagen vi hadde som førstevalg allikevel.
Avdelingene er svært separerte. På hver sin ende av huset, med både gang, garderober og kjøkken mellom. Har noen samlinger og turer sammen. MEN allikevel, vil jo se meg i uteområdet, under påkledning og på kjøkkenet under frokost, lunsj og varm-mat/fruktmåltid osv.
 
Jeg har god erfaring med min eldste som gikk i samme barnehage som jeg jobbet. Vi var på hver vår avdeling og så hverandre kun i utetiden. Vi hadde klare avtaler mellom avdelingene for at det skulle gå bra både for de andre ansatte og for meg som forelder.

Når jeg hadde tidligvakt hadde jeg henne med meg på vår avdeling den første timen før hun ble levert på sin avdeling. Hadde jeg senvakt "hentet" jeg henne 1 time før stenging.

Det funker kanskje ikke for alle. Vi hadde gode avtaler oss ansatte i mellom, vi var flere foreldre der :)
 
De fleste her forteller om sine opplevelser av det, og det virker som det ikke er helt optimalt. Flott, for jeg TRENGER å vite det! :)
Det er noen få det funker for, og det er suuupert om det gjør det. Her har jeg faktisk ikke hjerte til å gjøre noe annet enn å gjøre alt for å få byttet nå. Håper det går i orden. Tror det er det beste for oss begge!! For jeg som er hønemor kan ha vansker med å gi slipp på jobb. Så slipper snuppa å bli forvirra også.
Det med reisevei går fint, for barnehagen jeg vil ha henne inn i er et steinkast unna boligen vår. Den jeg skal jobbe i ligger knappe kilometeren unna.

Nå bor ikke jeg i en by, og det er ikke såå mange barnehager å velge mellom. Det er 6 barnehager her. 2 i sentrum (de jeg har snakket om nå) og 4 andre som ligger litt mer avsides, som er alt fra 15-30 min å kjøre, en vei.

Takk for innspill!!! :)
Skal ringe over helga å få litt fortgang på dette. I verstefall så må vi være i samme barnehage, da må vi bare gjøre det beste ut av det og satse på at vi er det unntaket som det går fint med. Satser allikevel på at å bytte går fint :)
 
Back
Topp