Jobbe i samme bhg som dine egne barn

Aprikosblomst

Elsker forumet
Hjelp!! Har noen spørsmål, også trenger jeg kanskje litt tips og råd!!

Jeg har fått meg stilling som pedagogisk leder på ei småbarnsavdeling fra midten av august av :)
Så har jeg ei jente som starter i barnehagen i august, hun er da 14 mnd. Hun kom inn på 2. valget og det er jo selvfølgelig den barnehagen jeg begynner å jobbe i... Vi blir jo på hver vår avdeling. Jeg tenkte ikke stort over dette til å begynne med, men nå så grubler jeg litt. Kunne gjerne tenkt meg at vi var i to ulike barnehager. Ikke fordi at jeg tror det blir noe problem å skille mellom pedagog og mor, eller privat og jobb. Jeg er så veldig redd for at hun skal bli lei seg, sjalu, eller i verstefall at hun skal føle seg avvist og oversett... Hun er jo vant til mammakos og oppmerksomhet 24/7, og måtte dele mammaen sin kan være tøft. Hun ser jo meg litt, selv om vi ikke blir på samme avdeling.

Er det noen her som har noen gode ord? Eller egne erfaringer? :)

Hvordan gjør jeg det om jeg vil prøve å få henne inn i en annen bhg? Må jeg ringe bhg'en personlig å høre? :) Aner ikke hvor jeg skal starte.

Får jeg ikke bytta bhg, så går det jo bra. Iallefall etterhvert. Er jo en tilvenningsperiode for både henne og meg.
 
Overskrifta skulle være "jobbe i bhg som dine egne barn går i" :) vet ikke hvordan jeg endrer
 
Jeg har jobbet med flere som har hatt egne barn i bhg og det har fungert kun i ett av de tilfellene.

Må innrømme jeg er glad for at kommunen her har regler mot det der.

Ville ringt bhgansvarlig å spurt om mulighet for å bytte barnehage
 
Jeg ville prøvd å bytte barnet i en annen bhg. Det er en på jobben til mamma som har eget barn på en annen avdeling og det fungerer veldig dårlig fordi barnet er veldig klengete og mor blir selvsagt bekymret og overbeskyttende typ dobbelsjekker at de ansatte har kledd på barnet godt nok osv.

Ifm henting og levering kommer barnet med mor. Hun bruker av sin arbeidstid til å kle av og på ungen og alle ansatte irriterer seg over det. Dette er i en bhg i nærmiljøet så alle vet det og syns det fungerer dårlig.
 
Her gikk både jeg og lillesøster i barnehagen der mamma jobber og det gikk kjempe fint! Men lærer jo forskjellen som barn, men de første månedene tror jeg det blir litt "prøve å gjemme seg" ute. Det er også flere andre i den barnehagen som har hatt barna sine der! Er jo både positivt og negativ med det. Tror det er enklere med et eldre barn enn en ettåring!
 
Ville ikke anbefalt det.

Du hadde sikkert klart å skille mellom mor og pedagog, men et lite barn klarer ikke det.

Vi har ei jente på min avdeling nå som har mamman sin i praksis på en annen avdeling.

Det går greit så lenge de ikke ser hverandre, men...
 
Her har det gått veldig fint. Jeg jobbet på stor og hun gikk på liten avdeling. De andre ansatte passet på å skjerme oss begge.

Nå søker jeg på ny jobb der og denne gangen skal vesla på stor avdeling og lillebror kommer til å være på liten. Lurer på hvordan det kommer til å gå.
 
Forøvrig så synes de som har hatt det at det gikk så fint mens foreldre og ansatte har reagert. Det gjaldt også der kb gikk .
 
Jeg ville prøvd å bytte barnet i en annen bhg. Det er en på jobben til mamma som har eget barn på en annen avdeling og det fungerer veldig dårlig fordi barnet er veldig klengete og mor blir selvsagt bekymret og overbeskyttende typ dobbelsjekker at de ansatte har kledd på barnet godt nok osv.

Ifm henting og levering kommer barnet med mor. Hun bruker av sin arbeidstid til å kle av og på ungen og alle ansatte irriterer seg over det. Dette er i en bhg i nærmiljøet så alle vet det og syns det fungerer dårlig.

Jeg passet alltid på å levere barnet FØR min arbeidstid begynte. Trodde alle gjorde det sånn...
 
Jeg ville ikke ha jobbet med egne barn. Er ganske sikker på at jeg i frykt for å "gi de fordeler" hadde havnet i andre enden av skalaen, og avvist barna mine.

Må si jeg støtter Kengu litt her i at det ofte er sprik mellom hva vedkommende SELV opplever og hva oss andre rundt oppfatter. Det er sjeldent det fungerer!
 
Det går helt fint her. Jeg jobbet selv på småbarn når jenta mi begynte bhg. Det har gått veldig fint, men tok litt lenger tid enn normalt å bli vandt til å se meg ute og at jeg da ikke kunne være og være med henne hele tiden.
 
Ville nok prøvd å bytte barnehage til jenten din. Da jeg jobbet i barnehage tidligere var det en del som hadde barna sine både på samme avdeling og andre avdelinger, men syns det egentlig fungerte dårlig for de aller fleste. Ble også en del irritasjon blandt de ansatte. De var desverre ikke 100 % tilstede på jobb, siden de også var mamma. Og naturlig nok ble de en del gråt på de minste barna som ikke forstod hvorfor ikke de kunne gå til mamma når de ville det.
 
Har ei i bhg vår, hun jobber på samme avdeling som sønnen sin på 13 mnd, det går kjempefint.. datteren gikk på samme avdeling i fjor, det var heller ingen problem..
 
Jeg ville ikke ha jobbet med egne barn. Er ganske sikker på at jeg i frykt for å "gi de fordeler" hadde havnet i andre enden av skalaen, og avvist barna mine.

Må si jeg støtter Kengu litt her i at det ofte er sprik mellom hva vedkommende SELV opplever og hva oss andre rundt oppfatter. Det er sjeldent det fungerer!
Å det er jo det som er så dumt, men viktig at man sier fra om det ikke fungerer igså
 
Å det er jo det som er så dumt, men viktig at man sier fra om det ikke fungerer igså

Viktig det ja, selv om erfaringen er at det gjerne blir noen sure miner :p
 
Her gikk både jeg og lillesøster i barnehagen der mamma jobber og det gikk kjempe fint! Men lærer jo forskjellen som barn, men de første månedene tror jeg det blir litt "prøve å gjemme seg" ute. Det er også flere andre i den barnehagen som har hatt barna sine der! Er jo både positivt og negativ med det. Tror det er enklere med et eldre barn enn en ettåring!
Enig stort sett. Men kommer ikke til å ha neste i samme Bhg som jeg jobber i. Vet for mye om hva som foregår i kulissene. :p
 
Merkelig at de fleste bhg har ansatt-prioritet, når det anses å være så problematisk?
 
Back
Topp