Jeg har spontanabortert..

V

Veronikapriva

Guest
Hei! Vil fortelle om hendelsen som skjedde for kun timer siden.

Da jeg fant ut av at jeg var gravid med nr.2 for rundt en uke siden, ble jeg redd, glad og spent. Bestemte meg etter noen dager for å beholde. En dag senere begynte jeg å blø. Ikke mye, men det var blod. Dro til legen, og alt var fint. Fikk time igjen neste onsdag for enda en sjekk. I ettermiddag hadde jeg smerter på venstre side av magen, og jeg blødde en god del. Ringte til legesenteret, og de ba meg komme inn. Fikk da bekreftet at det var en spontanabort. Trodde ikke en liten skapning på rundt fem millimeter kunne knuse meg så mye.
Ble sendt videre til sykehuset for å sjekke at det ikke var noen rester igjen like etterpå. Da jeg kom inn dit, fant de noe. De fant enda en spire. Levende. En levende, aktiv og sunn liten skapning. Ved siden av den lå det bare litt rester fra den andre. Det viser seg at jeg skulle hatt tvillinger, men at den ene dessverre forlot oss. Er helt knust, men samtidig glad for at vi har en igjen.
Kommer til å ha det vondt i en god stund fremover pga. spontanaborten. Skal prøve å holde meg så mye som mulig i ro, så den andre lille vakringen kan holde seg inne.
 
Tungt og godt på samme tid vil jeg tro. Varme klemmer <3
 
Det er utrolig hvor mye fem millimeter kan bety! Ufattelig trist å miste, men godt at dere fortsatt har en. Sender en god klem :)
 
Fryktelig trist, og det er veldig tungt. Gleden over at det fremdeles finnes en liten levende spire samtidig som sorgen over at du har mistet en.
Jeg opplevde det samme ved forrige svangerskap. Mistet den ene tvillingen i uke 6-7. Den lille spiren som ble igjen er i dag en vakker liten jente. For min del var gleden over at jeg fikk beholde en større enn sorgen over å miste en, så jeg klarte meg fint. Du må prøve å tenke at kroppen ordnet opp og at spiren ikke var levedyktig, men det er også viktig at hvis du kjenner på behovet for å sørge så gjør du det. Det er også viktig. Sender deg en god klem og håper at du klarer og finne litt roen og slapper av. .)
 
Så spesiell historie:)
Hvor langt er du på vei?
 
Fryktelig trist, og det er veldig tungt. Gleden over at det fremdeles finnes en liten levende spire samtidig som sorgen over at du har mistet en.
Jeg opplevde det samme ved forrige svangerskap. Mistet den ene tvillingen i uke 6-7. Den lille spiren som ble igjen er i dag en vakker liten jente. For min del var gleden over at jeg fikk beholde en større enn sorgen over å miste en, så jeg klarte meg fint. Du må prøve å tenke at kroppen ordnet opp og at spiren ikke var levedyktig, men det er også viktig at hvis du kjenner på behovet for å sørge så gjør du det. Det er også viktig. Sender deg en god klem og håper at du klarer og finne litt roen og slapper av. .)
Takk for gode ord, trist at du også har mistet. Er bare glad for at det er en liten fighter der inne <3

Så spesiell historie:)
Hvor langt er du på vei?
Jeg er 5+6 idag! :)
 
Huff så trist :( godt at en er igjen <3 jeg tror jeg har en SA nå... Blør som om det skulle ha vært mensen...
 
Åj, så godt, men samtidig vondt. Gratulerer med graviditeten :) fokuser på den 5 millimeteren som ligger å gror <3
 
Utrolig historie <3 så godt At du har en liten fighter igjen... Den skal vokse og gro i 8 mnd til :) sender deg en klem <3
 
Så bra det var en til da ♡ men er jo uansett kjipt å miste! Klem til deg
 
Jeg har ikke blødd mer, men blødde jo gjennom buksa og var veldig mensaktig, så var ikke lyserosa. Snakt med legevakt og hun mener det er SA, men jeg synes det er rart jeg ikke har smerter..

Du kunne ikke fått en UL eller at de hadde målt HCG nivået ditt da? Sånn at du kunne visst helt sikkert liksom... Er jo helt fælt å gå sånn å lure... Selv kjenner jeg en som hadde menstruasjon gjennom hele svangerskapet. Hver mnd og ordentlige blødninger :p det ble en nydelig liten gutt ni mnd senere alikavell! Så ville fått sjekka opp i deg... Sender deg mange varme klemmer... Og håper, selvom det kanskje kan se litt mørkt ut, at det ikke er noenting gale <3
 
Du kunne ikke fått en UL eller at de hadde målt HCG nivået ditt da? Sånn at du kunne visst helt sikkert liksom... Er jo helt fælt å gå sånn å lure... Selv kjenner jeg en som hadde menstruasjon gjennom hele svangerskapet. Hver mnd og ordentlige blødninger :p det ble en nydelig liten gutt ni mnd senere alikavell! Så ville fått sjekka opp i deg... Sender deg mange varme klemmer... Og håper, selvom det kanskje kan se litt mørkt ut, at det ikke er noenting gale <3

Ikke sjekke oppi DEG, men sjekka opp i DET :D:smiley-bounce022
 
Back
Topp